Hyundai ix35 Fuel Cell üzemanyag-cellás jármű
A Hyundai Ulsan-i (Korea) gyártóüzemében 2013 januárjában kezdődött meg a Hyundai ix35 Fuel Cell üzemanyag-cellás modell gyártása. Ezzel a Hyundai a világ első autógyártójaként kezdte meg a hidrogén üzemű gépkocsi kereskedelmi célú gyártását. Az első kész autó 2013. február 26-án gördült le a szerelőszalagról.
A Hyundai az ix35 Fuel Cell bérbe adására vonatkozó szerződést írt alá skandináv országok önkormányzatával. Az első 15 darabos flottát június 3-án már le is szállították Koppenhága városának. Ezen kívül 2011 októbere óta a Brüsszelben működő EU Üzemanyagcellás és Hidrogén Közös Vállalkozás (FCH JU) Hyundai ix35 Fuel Cell üzemanyag-cellás gépkocsikat bocsát az EU döntéshozóinak, valamint a nagyközönségnek a rendelkezésére, hogy ezzel is bizonyítsa: az üzemanyag-cellás technológia megérett a piaci bevezetésre.
Az új ix35 kellemesebb vezetési élménnyel, egy sor műszaki fejlesztéssel és kibővített felszereltséggel érkezik a Frankfurti Autószalonra
A megújult ix35, a Hyundai második legkeresettebb európai modelljének új kiadása, a 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az új modellt idén augusztus 1. óta gyártják a vállalat csehországi üzemében. A népszerű középkategóriás SUV egy sor technológiai és műszaki újítást kínál, így még vonzóbb ajánlatnak számít az európai vásárlók körében.
Az elődmodell 2010 márciusában jelent meg. Az ix35 típus iránt azóta folyamatos és intenzív kereslet mutatkozik. A Hyundai európai történetének leggyorsabb ütemben értékesített modelljeként a vállalat minden előzetes várakozását felülmúlta: 2013 májusáig majdnem 250 ezer példányban talált gazdára Európában.
A sikeres modellt egy új motor, a gazdaságosságot fokozó módosítások, valamint kibővített felszereltség teszi még kifinomultabbá. A kellemesebb rugózásnak és kormányzásnak köszönhetően a vezetés most még élvezetesebb.
A Hyundai bemutatja fejlett technikáját és Equus luxusmodelljét a Frankfurti Autószalonon
A 2013-as Frankfurti Autószalonon (IAA) a Hyundai kiállítja az US-specifikációjú, 2014-es modellévű Equus luxuslimuzinját. Az 5,2 méteres luxusmodell a Hyundai legnagyobb sorozatgyártású autója. Kiállításának célja megmutatni a látogatóknak, hogy a vállalat képes a luxuskategóriában is versenyképes technológiájú autók gyártására. Az autó négy vagy öt utas utazását szolgálja tökéletes kényelemben, bármilyen hosszú útnak vágjanak is neki. A modell az összes ma elérhető kényelmi és biztonsági felszereléssel kényezteti utasait.
Bár az Equus nem rendelhető Európában, azokban az országokban, amelyek piaci igényeihez tervezték, elismerést váltott ki. Sikerét a vezető közel-keleti autós magazintól nemrég kapott díj is jelzi; az Automobile c. lap 2013 legjobb nagyméretű luxusautójának választotta a típust, amely a régióban Centennial néven ismert. Az idei évben az Equus kvalitásait az AutoPacific autóipari kutató és tanácsadó cég is elismerte, amelytől elnyerte az "Ideális jármű díjat" a luxuskategóriában. Ebben a kategóriában a Hyundai német, japán és amerikai prémiummárkákat előzött meg.
Az Equus a legfejlettebb megoldásokkal teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá az utazást a vezető és utasai számára. Ügyfeleinek az Equus kimagasló szolgáltatási hátteret biztosít háromévi díjmentes karbantartással, amely az autó szervizbe vitelét és hazaszállítását, valamint a - szerviz idejére - egy csereautó használatát is tartalmazza.
Új generációs Hyundai i10: Európában, európai vásárlók számára tervezték, fejlesztették és gyártják
A Hyundai az A-szegmens piacán elért sikereit kívánja tovább növelni az új generációs i10 modellel, amelyet Európában terveztek, fejlesztettek és készítenek, az európai vásárlók számára. Az autó egyedi és fiatalos formatervvel, minőségi belsővel és a nagyobb méretosztályokban jellemző felszereltséggel, valamint biztonsági funkciókkal büszkélkedhet.
"Az új generációs i10 újabb jelentős lépés a márka számára. Feladata, hogy minél szélesebb körben megmutassa, hogy a Hyundai magasabb értékeket kínál, mint amilyenre ebben a méretosztályban a vásárlók számítanak, és ezáltal továbbra is biztosítsa a vállalat meghatározó szerepét az A-szegmensben" - mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Megkezdődött a 2014-es Hyundai i20 WRC murvás tesztje
A Hyundai Motorsport továbbra is jó ütemben halad a 2014-es i20 WRC fejlesztésével, amit az új raliautóval végzett első murvás teszt is igazol.
A nemrég leigazolt tesztpilóták közül mindhárman vezették az i20 WRC-t. Juho Hänninen, Bryan Bouffier és Chris Atkinson közreműködésével a csapat egész sor új alkatrészt próbált ki a 2014-es bemutatkozó évre készülve.
Sűrű hónapunk volt, az alapos tesztekkel rengeteget megtudtunk az új Hyundai i20 WRC képességeiről és potenciáljáról különféle körülmények között. Ahogy az első teszteken lenni szokott, adódtak megoldandó problémák, de épp ez a célja a próbáknak. Rászántuk a szükséges időt a hibák elemzésére és megértésükre. Három nagy tudású versenyzőt szerződtettünk a fejlesztési munkákhoz Juho, Bryan és Chris személyében. Mérleget vonva, a múlt havi teszteket rendkívül eredményesnek érzem"- hangsúlyozta Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke.
A csapat két külön tesztet végzett, amelyekben az aktuális i20 WRC-t alaposan próbára tették. Az elsődleges cél a versenyalkatrészek tesztelése volt a FIA rali világbajnokság körülményeit idéző környezetben.
"A legutóbbi két tesztre Dél-Franciaországba utaztunk, Lastours vára mellé és a pireneusokbeli Mazametbe. Mindkét terület változatos feltételeket kínált számunkra. Fontos, hogy adatokat gyűjtsünk durva, murvás, gödrös, és tempós, szépen ívelő utakon is. A Hyundai Motorsport fejlesztő és konstruktőrcsapata Alzenauban folyamatosan dolgozik az i20 WRC tökéletesítésén, így a legutóbbi tesztek segítenek véglegesíteni az autó fő mechanikus alkotóelemeit, így a sebességváltót és a futóművet. Alapjában véve a korábbi aszfaltos teszteken használt autó továbbfejlesztéséről van szó" - folytatta Nandan.
A csapat a tesztekkel saját működését is tökéletesítette, erősítette a kapcsolatot a csapattagok között és kialakította a feladatokat az év hátralévő tesztjeire.
"Temérdek feladatot kellett elvégeznünk rövid idő alatt, de érzem, hogy már most jól működik a csapategység. Fontos mérföldkőhöz értünk a murvás tesztek megkezdésével, de még bőven van teendőnk a bemutatkozásig, a jövő évi Monte-Carlo rali-ig hátralévő hónapokra. Eddig minden kitűzött célt elértünk és büszke vagyok csapatunk erőfeszítéseire. Bizakodóan várjuk a fejlesztés következő szakaszát" - összegezte Nandan.