DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

A Mazda3 Frankfurtban: Lenyűgöző, sportos és kifinomult

Idén júniusban, amikor a Mazda a világ öt nagyvárosában (London, Isztambul, Szentpétervár, Melbourne és New York) egyidejűleg leplezte le a vadonatúj Mazda3 modellt, a vélemény egybehangzó és egyértelmű volt: a Mazda ismét telibetalált! A modell bevezetése, amely egybeesett a legelső Mazda3 születésének tízedik évfordulójával, egyben azt is igazolta, hogy a hagyományos megközelítés megkérdőjelezése igenis működőképes stratégia lehet egy autógyárnál.

Az idei, 65. Frankfurti Autószalonon színre lépő, új Mazda3 két igen sikeres modell:
a Mazda CX-5 és az új Mazda6 nyomdokain halad. Tagadhatatlanul méltó képviselője lesz a Mazda legújabb generációs modellcsaládjának, amely a díjnyertes "œKODO - A mozgás lelke" formai filozófiára és az élvonalbeli SKYACTIV technológiára épít.

Az új Mazda3 fedélzetén mutatkozik be az MZD Connect, a vállalat új fedélzeti kapcsolódási koncepciója - méltó módon a Frankfurti Autószalon idei vezértémájához, a jövő hálózatba kötött autójához. Az egyértelmű és a mindenek felett biztonságos működtetésre tervezett rendszer révén minden idők legnépszerűbb Mazda modelljének legújabb generációja a kategóriában elsők között biztosít online kapcsolatot utasai számára. Elérhetik Facebook vagy Twitter fiókjukat, felfedezhetik az Ahaâ„¢ több tízezer, felhő alapú tartalmat kínáló csatornáját, vagy igénybe vehetik a személyre szabott, helyszín alapú szolgáltatásokat, illetve a Mazda saját fejlesztésű, autós témájú alkalmazásait.

Mindezen szolgáltatások igénybevételének kényelmes és praktikus helyszíne a Mazda friss, átgondolt, ízléses és új generációs belső tere, amely az új Mazda3-ban mutatkozik be. A belső tér, amely számos ponton a kategória legjobbjai közé tartozó - ha nem egyenesen a legjobb - paraméterekkel büszkélkedhet, egymástól elválasztott "zónát" kínál a vezető és az utasok számára. Ez a szelektív környezet élvezetes, stresszmentes vezetést, illetve biztonságos, pihentető utazást tesz lehetővé. A belső elrendezés koncepcióját a biztonságosan használható, kiemelkedően ergonomikus felhasználói felület egészíti ki. Utóbbi fontosabb elemei között említést érdemel a Mazda új Head-updisplay-e, valamint az az áttervezett, forgatható gombosHMI-utasításrendszer, amely révén a vezető problémamentesen irányíthatja az autó információs és szórakoztató rendszereit, anélkül, hogy le kellene vennie tekintetét az útról.

Ami a külső megjelenést illeti, az új Mazda3 a Mazda6 esetében megismert értékeket viszi tovább: az erőteljes megjelenést, a dinamikus, lendületes vonalvezetést és általában a KODO szépségét. A modell kisebb, kecsesebb arányaira alkalmazott formavilág mágnesként vonzza a tekintetet, és várakozást ébreszt az autó képességei iránt. Ezek pedig, köszönhetően a hagyományokkal szakító SKYACTIV technológiát alkalmazó, kiváló hatásfokú, könnyű motoroknak, sebességváltóknak, karosszériának és futóműnek, nem elhanyagolhatók: az új Mazda3 teljesítménye és menetdinamikája pontosan olyan lenyűgöző, mint azt az autó megjelenése alapján várnánk.

A Mazda mérnökei például gazdaságos és kiváló hatásfokú folyamattá tették a szélsőséges mértékű (14:1) sűrítést. Az új Mazda3 benzin- és dízelmotorjai egyaránt irigylésre méltóan csekély üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással büszkélkedhetnek, ugyanakkor minden eddiginél jobban illenek a sportos kompakt modell személyiségéhez, köszönhetően finom, lineáris gyorítóképességüknek, és gyors, pontos vezethetőségüknek. Ha ehhez hozzávesszük a Mazda saját fejlesztésű technológiáját - a világ leggyorsabb start-stop rendszerét, az i-Stop berendezést; a különleges fékenergia-visszanyerő rendszert, az i-ELOOP-ot, vagy az
i-ACTIVSENSE aktív biztonsági arzenált -, olyan csomagot kapunk, amely nem csupán élvezetesebbé és biztonságosabbá, de környezetvédelmi szempontból is kedvezőbbé teszi a vezetést. Már nem kell sokáig várni: októberben kezdetét veszi a vadonatúj Mazda3 európai forgalmazása.



A Mazda3: Micsoda sikertörténet!

A pozíciójában megingathatatlan, sportos kompakt modell története

2003 júniusában, amikor a legelső Mazda3 legördült a Hofu-i üzem gyártósoráról, a modell, frissítő, hűs szellőként hatott a megszürkült C-szegmensben. A teljesítmény és a vezethetőség, valamint az élvonalbeli formaterv és belső kialakítás kombinációja révén - és nem utolsó sorban a versenyképes árképzésnek is köszönhetően - a modell azonnal kedvező fogadtatásra lelt a szaksajtó és a fogyasztók körében szerte a világon. A Zoom-Zoom generáció megérkezett az alsó-középkategóriába is, és mintha eleve ide született volna: nem kevesebb, mint 2,2 millió példányban talált gazdára, és 99 nemzetközi elismerést gyűjtött be, köztük néhány országban az Év Autója díjat.

A sportosságot a végletekig fokozva a vállalat 2006-ban bemutatta a nagyteljesítményű
Mazda3 MPS modellt. A kategória egyik legtüzesebb modelljeként a 191 kW / 260 LE teljesítményű MPS különleges nyomatékszabályozási rendszert, továbbá egyedi hangolású futóművet és fékeket kapott. Ezek tökéletesen harmonizáltak az agresszív, ugyanakkor nem eltúlzott megjelenésével. Az autó vezetése a tesztpilóták egybehangzó állítása szerint "rendkívül élvezetes" volt.

A második generációs modell 2009-ben lépett színre. A Fenntartható Zoom-Zoom égisze alatt a Mazda3 biztonságosabb és takarékosabb lett, ugyanakkor nem engedett ekkor már legendás megbízhatóságából. Az elődjénél könnyebb, új modell egyszersmind kezesebb és sokkal vállalhatóbb volt a környezet védelmét szem előtt tartók számára is. Ezen a modellen mutatkozott be az i-Stop, a Mazda forradalmi start-stop rendszere, amely még most, négy év múltán is a világ leggyorsabb újraindítására képes. Szintén itt léptek színre olyan ultramodern biztonsági megoldások, mint az adaptív fényszóró berendezés (AFL), vagy a sávváltást segítő rendszer (RVM). Utóbbit a Mazda elsőként kínálta az alsó-középkategóriában, amiért EuroNCAP díjban is részesült.

Magasan a versenytársak felett

Nem meglepő módon merészebb vonalvezetésével és jellegzetesebb arcával a második generációs modell ott folytatta, ahol az eredeti Mazda3 abbahagyta. A mai napig a Mazda további 1,4 millió darabot adott el, és további 37 elismerést zsebelt be, köztük a 2011-es németországi J.D.Powerügyfélelégedettségi felmérés abszolút első helyét - ugyanebben a kutatásban, 2010-ben a legjobb kompakt modellnek bizonyult a Mazda3, amely az elmúlt két évben Ausztrália legkeresettebb személygépkocsijának bizonyult.

Most pedig, tíz évvel az első bemutatkozás után, megérkezett a harmadik generációs modell. Nem véletlen a déjà vu érzés: a vadonatúj Mazda3 ismét lelkesítő autóként lép színre. Ezúttal a kis tömegű, rendkívül takarékos SKYACTIV technológia teljes körét, valamint a díjnyertes KODO dizájnt vonultatja fel. Isten éltesse az elmúlt évtizedet, és következzen még tízévnyi siker!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: