Az Alfa Romeo a 2013. évi Frankfurti Autószalonon tartja a 2014. modellévi Giulietta nemzetközi sajtópremierjét. Az októberben piacra lépő újdonság mellett megjelenik Frankfurtban a 2014-es MiTo, a kompakt modell közelmúltban bevezetett, új kiadása, valamint a lenyűgöző 4C, az egyedülállóan kompakt szupersportkocsi, amely a sportautók esszenciáját ragadja meg, és a márka alapvető értékeit: az olasz stílust, a teljesítményt és az innovatív műszaki tartalmat képviselve nyújt maximális vezetési élményt és tökéletes biztonságot.
2014-es Alfa Romeo Giulietta
Friss stílus, új motorok és gazdagabb technológia tartalom segíti a modellt, hogy továbbra is vezető szerepben maradjon. Az új, 2014. modellévi Alfa Romeo Giulietta folytatja azokat a kiváló értékesítési eredményeket, amelyekkel a modell bevezetése óta büszkélkedhet: 2010 közepe óta több mint 212 000 példányban talált gazdára világszerte.
Új, 150 lóerős 2.0 JTDM 2 erőforrás
Az új, 150 LE 2.0 JTDM motor most, a 2014. modellévben mutatkozik be. A motor második generációs - MultiJet befecskendezési rendszere minden üzemi körülmények között optimális égési viszonyokat teremt, ugyanakkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és az üzemi zajokat.
A motor kisméretű turbófeltöltője már kis fordulaton a kategória legnagyobb forgatónyomatékát nyújtja (380 Nm 1750/percnél), és maximális rugalmasságot eredményez.
A 2014-es Giulietta 2.0 JTDM 2 motorjának lelke kétségtelenül a harmadik generációs, közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely innovatív injektorai segítségével rendkívül pontosan szabályozza az égéstérbe juttatott gázolaj mennyiségét; a különösen gyors és rugalmasan szabályozható befecskendezési ciklusról a kiegyensúlyozott hidraulikus szervószelep gondoskodik.
Ütemenként akár nyolc, különálló befecskendezésre képes a rendszer, amelyeket az égést optimalizáló, fejlett technológiák felhasználásával vezérel. Ilyen technológia a IRS (Injection Rate Shaping ) rendszer, amely egymás után rendkívül kis szünettel végez el két befecskendezést, és ezzel gyakorlatilag folytonos, ám modulált üzemanyagellátást biztosít az adott hengerben. Ez javítja az égési folyamatot, ezáltal csendesebb üzemet, valamint alacsonyabb koromrészecske- és nitrogénoxid-kibocsátást valósít meg. Mindezeken felül az új befecskendezési rendszer minden eddiginél megbízhatóbb, mivel maguk a befecskendezők egyszerűbb felépítésűek, 40 százalékkal kevesebb alkatrészt tartalmaznak.
Fontos fegyvertény, hogy az új, 2014-es modellcsalád összes motorját továbbfejlesztették, így kivétel nélkül teljesítik az "™Euro 5+"™ szabványt, azaz készen állnak az Euro 6 bevezetésére.
Uconnect 5 vagy 6,5 colos RadioNav érintőképernyővel
A vezetési élményt fokozó, az autó dizájnjával tökéletesen harmonizáló, innovatív Uconnect multimédia rendszer 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel, műholdas navigációval és hangvezérléssel rendelkezik, így a felhasználó könnyedén kezelheti a számos multimédiaforrást vagy kimenetet. Az Uconnect rendszeren keresztül elérhető minden fő funkció, az analóg és digitális DAB (egyes piacokon opcionálisan elérhető) rádiótól kezdve a multimédiás forrásokig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon), amelyek USB vagy AUX bemeneten keresztül csatlakoztathatók.
Külső dizájn
Moonlight gyöngyház, Anodizzato kék és Bronze: ez a három új színárnyalat tökéletesen kiemeli a sportosságot eleganciával elegyítő modell dinamikus vonalait. A megújult hűtőmaszk és a ködfényszórók krómozott kerete új arculatot kölcsönöz a modellnek. Ebből a pontból indul ki az autó egész formaterve, amely a modell energikus személyiségét határozottan elegáns formával kombinálja. A fényszórók LED technológiás nappali világítás funkciója fontos és hatékony aktív biztonsági jellemző. A hátsó lámpatestek szintén az innovatív LED technológiát alkalmazzák, ami nem csupán esztétikai, de megelőző biztonsági szempontból is lényeges.
Végezetül a modellhez kínált három, új könnyűfém keréktárcsa (16, 17 és 18 colos méretben) nagymértékben erősíti a 2014-es Alfa Romeo Giulietta sziluettjét. Az oldalablak vonalvezetése kupékat idéz, egyben a rejtett hátsó ajtókilincseknek köszönhetően kihangsúlyozza a formák dinamizmusát, plasztikusságát. A jármű oldalfalát tagoló bordák optikailag meghosszabbítják a modellt, ugyanakkor a farig húzódó, letisztult vonalak a jármű szögletes alakját erősítik.
Belső kialakítás
Részletekbe menő figyelem és kiváló minőségű anyagok képviselik az olasz stílus legjavát. Különösen hangsúlyos az új ajtópanel, illetve -kilincs, valamint a középkonzolon és a műszerfalon látható, vadonatúj dekorpanel. Minden elemet egységes, karcolásálló festéssel láttak el, a burkolatok színe és anyaga messzemenőkig homogén. Mindez kiemelkedő minőségi hatást eredményez, és hívogató, otthonos környezetet teremt az utasok számára. Az ülések és a kormánykerék is új, még inkább kihangsúlyozva a Giulietta érzékelhető minőségét és magas komfortszintjét.
A Quadrifoglio Verde modellváltozaton mutatkoznak be a vadonatúj, egyedi sportülések, amelyek fekete bőr Alcantara kárpitozását kontrasztos öltések és a háttámlán elhelyezett embléma teszi még látványosabbá (a QV Sportiva csomagban is megrendelhető).
A Progression modellváltozat mostantól fekete/szürke szövetkárpitot kínál, míg a 2014-es Giulietta Distinctive vásárlói kétféle színkombináció: fekete/dohánybarna vagy szürke közül választhatnak. Az Exclusive modellvariáns bőr/szövet kárpitozása fekete/szürke vagy dohánybarna/szürke árnyalatban rendelhető. Minden kárpitvariáns megrendelhető kiváló minőségű bőrkivitelben, vörös, dohánybarna vagy fekete színben is.
Az Alfa Romeo hűtőmaszkjára jellemző, sportos formaterv és új formavilág a kormánykeréken is visszaköszön. Ezt mostantól alumínium betét, valamint fekete, fehér vagy vörös varrás (a beltértől és a felszereltségi szinttől függően) díszíti, a kormány kiváló minőségű bőrborítása alatt speciális habtöltet húzódik, ami biztonságos, közvetlen fogást enged a volánon. Végezetül a csomagtér is megújult, teljes egészében (alul, oldalt és a hátsó ülések mögött) különleges fekete kárpitozás borítja. A 2014-es Giulietta újdonságainak sorát a kormánykeréktől balra található tárolórekesz, a műszerfalon kialakított felső kesztyűtartó és a mostantól a DNA programkapcsoló közelében elhelyezett (ezáltal könnyebben elérhető) USB aljzat zárja.
Vezetési élmény
A Giulietta az Alfa Romeo legjobb hagyományainak letéteményese, a márka dinamikus menettulajdonságait anélkül valósítja meg, hogy az a takarékos, hatékony és praktikus mindennapi használat rovására menne. Ennek a lenyűgöző teljesítménynek a titka a folytonos technológiai kutatás és fejlesztés, amely a Giulietta személyében érte el csúcspontját. Ezt bizonyítja a nagy szilárdságú, ezért kisebb tömegű anyagokból építkező, "kompakt" architektúra, a Dual Pinion dupla fogaskerekes aktív kormánymű, vagy a kifinomult futómű (MacPherson elöl, fejlett többlengőkaros rendszer hátul). Mindezeken felül a vezetési élményt és a kényelmi szintet mindenki saját igényeihez alakíthatja, köszönhetően a jármű viselkedését a különböző útviszonyokhoz és vezetési stílusokhoz igazító Alfa DNA programkapcsolónak. Az Alfa Romeo Giulietta új műszaki alapjait úgy tervezték meg, hogy a különböző rendszereket messzemenőkig integrálhassák, és ennek révén maximális mértékben kiaknázhassák a bennük rejlő lehetőségeket. Az Alfa DNA programkapcsoló segítségével háromféle üzemmód - dinamikus, normál és négyévszakos - választható ki. A modellcsalád minden tagjához alapkivitelben kínált rendszer módosítja a motor, a sebességváltó, a kormánymű és a Q2 elektronikus differenciálzár működését, valamint az ESC menetstabilizáló rendszer működési programját.
Komfort, férőhely és tökéletesebb hangszigetelés
A minden felszereltségi szinten tapasztalható, lenyűgöző és kiemelkedő összeszerelési minőség kiváló komfortszintet biztosít. A felfüggesztés hosszirányú és függőleges szűrési képessége nagyszerű rugózási komfortot nyújt, miközben különféle jelentős műszaki fejlesztések - pl. a lökhárítók, a kerékívek, a pedálsor és a csomagtartó egyedi, konkrét módosításai - még csendesebbé és még élvezetesebben vezethetővé teszik a 2014-es Giuliettát. A kényelmi szint meghatározó eleme a Giulietta élményének: a műszerfalnál felhasznált anyagok minősége és a belső tér ergonómiája általában élvezetesebbé, emlékezetesebbé teszi a fedélzeten eltöltött időt. Mindez a legcsekélyebb mértékben sem ment a helykínálat rovására: a csomagtartó szabályos alakjának köszönhetően messzemenőkig kiaknázható, a kerékívek közötti 1023 mm szélesség és az akár 350 literes kapacitás megállja a helyét a kategória legjobbjaival szemben.
Hatékonyság: a fogyasztás/károsanyag-kibocsátás arányhoz viszonyított, optimális teljesítmény
A Giulietta kiemelkedő gazdaságosságának kulcsa a kiváló teljesítmény / fogyasztás arány, amelyet tovább javít az új generációs Alfa TCT dupla száraz kuplungos automata sebességváltó alkalmazása. Ez az innovatív erőátviteli egység jobb üzemanyag-fogyasztást, kedvezőbb menetkomfortot és sportosabb érzést kelt, mint a hagyományos, nyomatékváltós automata sebességváltók. Legyen elég annyi, hogy a 170 lóerős 1.4 TB MultiAir motorral és TCT váltóval szerelt, 2014-es Giulietta kategóriájában kiemelkedőnek számító eredményeket mutathat fel: a kéziváltóval is eleve lenyűgöző gyorsulási, üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási értékeket egyaránt felülmúlja.
A sebességváltó teljesen automatikus és szekvenciális üzemmódban egyaránt használható. A pontosan működő, ergonomikus váltókar "fel" és "le" pozíciói között kézzel választhat a vezető, aki kedve szerint a kormánykeréknél elhelyezett váltófülekkel is vezérelheti az erőátviteli egységet. A vezető emellett az Alfa DNA üzemmódválasztóval személyre szabhatja autója karakterét, kiemelve annak kényelmét, menetteljesítményeit, biztonságát és takarékosságát.
Biztonság
A 2014-es Giulietta kategóriájának egyik legbiztonságosabb autója, amely meglepetést tartogat mindazok számára, akik azt gondolják, a biztonság csak a teljesítmény rovására fokozható. A modell eredendő, kiemelkedő dinamikai jellemzői mellett minden kivitelt gazdagon felszereltek biztonsági tartozékokkal, a hat légzsáktól az ESP-ig, a hárompontos, kettős előfeszítővel ellátott biztonsági övektől az ostorcsapás nyaksérülést megakadályozó rendszerig, vagy az utascella kiemelkedő védelmét biztosító, harmadik energiaelvezető útvonalig.
2014. évi modellválaszték
Az Alfa Romeo Giulietta 2014-es kivitele az adott piactól függően akár öt felszereltségi szinten (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive and Quadrifoglio Verde) kínál biztonságot, kényelmet és vezetési élményt az ügyfeleknek.
Az aktív és passzív biztonsághoz kapcsolódó minden berendezés alapfelszerelés a modellcsalád valamennyi tagjánál. Az Impression felszereltségi szinten szériatartozék a hat légzsák, az Alfa DNA rendszer (Q2 elektronikus differenciálművel és DST rendszerrel), valamint az innovatív ESC menetstabilizáló rendszer (ASR és visszagurulás-gátló funkcióval). Az alapfelszerelést kézi vezérlésű klímaberendezés és abroncsnyomás-felügyeleti rendszer teszi teljessé.
A második, Progression felszereltségi szint optimális választás azok számára, akik fokozott komfortszintre vágynak, hátsó elektromos ablakokkal, valamint két tuneres, kormányról kezelhető CD/MP3 audiorendszerrel.
A Distinctive kivitel ehhez képest 16 colos könnyűfém keréktárcsát, audio vezérlőgombokkal szerelt bőr kormánykereket, ködfényszórókat, kétzónás automata klímaberendezést, kiváló minőségű kárpitokkal borított, új üléseket, tárolórekesszel ellátott elülső könyöklőt, az oldalablakokat keretező, elegáns krómszegélyt, valamint hűthető kesztyűtartót kínál.
Az Exclusive felszereltségi szint alaptartozékai felülmúlhatatlan kényelmet és technológiai tartalmat biztosítanak: bőr/szövet üléskárpit, 17 colos könnyűfém keréktárcsa, hátsó könyöklő, állítható deréktámasz az első üléseknél, motorosan behajtható külső visszapillantó tükrök, tolatóradar, automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör, valamint eső- és szürkületérzékelő szerepel a szériatartozékok listáján.
A modellkínálat csúcsán a 235 lóerős Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde áll. Ennek jelképét, a négylevelű lóherét a világ számos versenypályáján ismerik és tisztelik. A kizárólag a kínálat legnagyobb motorjával kínált variáns hamisítatlan sportautós kidolgozással büszkélkedhet: a 17 (opcióként 18) colos keréktárcsával szerelt típus a kategória legkiválóbb vezetési élményét nyújtja, a motorteljesítményhez viszonyítva meglepően szerény üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. A Giulietta ezáltal modern módon értelmezi újra a "Quadrifoglio Verde" fogalmát, és a legkiválóbb vezetési élményt maximális környezeti tudatossággal társítva különleges, környezetbarát sportosságot garantál.
Felszereltségi csomagok
Style, Visibility, Comfort, Lusso, Premium, Business, Sport és QV Sportiva: az ügyfelek piactól függően számos különböző felszereltségi csomag segítségével alakíthatják ízlésük szerint a 2014-es Giulietta QV kivitelét. A QV Sportiva Pack csomag azoknak szól, akik izgalmas teljesítményt, a legkiválóbb technológiai tartalmat és nagyszerű megjelenést várnak el autójuktól. A legendás Quadrifoglio Verde által ihletett QV Sportiva csomag a következő tételeket tartalmazza: sportos, ültetett futómű, új 18 colos könnyűfém keréktárcsák 225/40 abroncsokkal, oldalsó kötények, túlméretes Brembo fékek vörös féknyergekkel, sötét árnyalatú fényszóróházak és sötétített hátsó ablakok. Ugyanez a sportos hangulat érvényesül a sötét tónusú beltérben is: alumínum pedálszett, bőr kormánykerék fehér (bőrkárpit esetén vörös) varrással, alumínium lábtámasz Quadrifoglio Verde logóval, barnított alumínium betét a műszerfalon. Az ülések bőr / Alcantara vagy teljes bőrkárpitozással egyaránt rendelhetők.
2014-es Alfa Romeo MiTo
Az európai piacokon a közelmúltban bevezetett, 2014-es MiTo is fellép Frankfurtban, hogy bemutassa frissített technológia tartalmát, amely mellett megőrizte nyertes formuláját: a MiTo mindig is olyan, sportos kompakt modell volt, amely lenyűgözte a részletekbe menő kidolgozottság, az olasz stílus és a műszaki tökéletesség iránt fogékony, tökéletes menetbiztonságra vágyó ügyfeleket.
A friss, 2014-es modellkínálat három felszereltségi szinten (Essential, Distinctive és Quadrifoglio Verde) választható, tízféle színben (köztük az új antracit szürkében). A MiTo megjelenése rendkívüli mértékben testre szabható: ezt bizonyítja a tízféle rajzolatú könnyűfém keréktárcsa, amelyek közül az új, 15 colos Silver Style típus kifejezetten az Essential felszereltségi szint sajátja. Az ügyfelek számos különböző motor közül választhatnak - egytől egyig takarékos, megbízható, környezetbarát erőforrások. 2 turbó dízel motor - 85 lóerős 1.3 JTDM (E5+) és a 120 lóerős 1.6 JTDM változatban - valamint a vadonatúj 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir bemutatkozásával teljessé válik az immár öttagú (70 LE 1.4, 78 LE 1.4, 135 LE 1.4 MultiAir Turbo (kézi vagy Alfa TCT automata sebességváltóval, és 170 LE 1.4 MultiAir Turbo) benzinmotoros kínálat.
Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn
A 2014-es széria modellkínálata számos új vizuális elemet kínál. Ilyen az áttervezett, és krómkerettel kiegészített hűtőmaszk, az első fényszórók barnított kidolgozása, vagy a vadonatúj, antracit szürke fényezés.
A 2014-es Alfa Romeo MiTo értelemszerűen megerősíti mindazon koncepciókat, amelyek az előző kiadásokat Európa-szerte oly sikeressé tették, az összetéveszthetetlen stílustól és személyiségtől kezdve a dinamikus külső formaterven át a vadonatúj üléskárpitokkal és kifinomult műszerfal-betétekkel gazdagított beltérig.
Utóbbiak még kifinomultabbak lettek, hiszen az ügyfelek mostantól három új kárpit-kombináció közül választhatnak: a Distinctive felszereltségi szinten két új Evoluzione szövet (fekete/titán vagy fekete/vörös), a Quadrifoglio Verde modellváltozaton pedig új, fekete Heritage szövet jelent meg, utóbbi különlegessége az elektromosan beégetett Alfa Romeo embléma.
Szintén különleges a műszerfal-választék: az Essential kivitel egyedi fekete változatot kap (Street műszerfal) míg a Distinctive-hez kétféle, árnyalt Evoluzione műszerfal (szürke/fekete vagy fekete/vörös) rendelhető.
Bemutatkozik az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir benzinmotor
A 2014-es modellév egyik legfontosabb újdonsága az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir motor bevezetése, amely kiemelkedően temperamentumos, ugyanakkor csekély fogyasztású. Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva, a DNA kapcsolót Dinamikus üzemmódba állítva a motor 105 lóerőt (77 kW) ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 145 Nm 2000/percnél. A motor teljesítménye Normál üzemmódban 105 LE 5750/percnél, illetve 120 Nm 1750/percnél).
A 105 lóerős TwinAir motor emellett különösen környezetbarát is: CO2-kibocsátása a kategória legjobb értékei közé tartozik. A modell vegyes ciklus szerint üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km, CO2-kibocsátása 99 g/km. A károsanyag-kibocsátás olyan alacsony, hogy a motor már most teljesíti a 2020-ban bevezetendő európai normákat. Más szóval: a 105 lóerős TwinAir Turbo kényelmes, költséghatékony, környezetbarát. A modell végsebessége 184 km/óra, és álló helyzetből csupán 11,4 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre. Emellett kiemelkedő fajlagos teljesítményével (120 LE/liter) a legsportosabb motorok mezőnyébe tartozik.
Az új TwinAir erőforrás a méretcsökkentés (kisebb lökettérfogat, kisebb tömeg) koncepcióját olyan kifinomult technológiákkal társítja, mint a nagy hatásfokú turbófeltöltő, a hengerfejbe integrált leömlő, vagy a vadonatúj MultiAir szívóoldali szelepvezérlés. Egyedi szívóoldali bütyökprofilja révén a második generációs MultiAir képes modulálni az égéstérbe visszavezetett kipufogógáz mennyiségét (belső EGR), és ezáltal optimalizálni a motor termodinamikai hatásfokát.
Uconnect rendszer 5 colos színes érintőképernyővel és navigációs rendszerrel
A MiTo 2014-es kiadásán mutatkozik be először az a multimédiás eszköz, amelynek alapját az Uconnect új generációs infotainment platform koncepció adja, és amellyel az autó megerősíti azt a technológiai úttörő szerepet, amely bevezetése óta jellemzi.
A beépített TomTom navigációs funkcióval és anélkül egyaránt megrendelhető eszköz 5 colos, színes érintőképernyőjén keresztül a felhasználó minden főbb funkciót elérhet, a rádiótól az USB vagy AUX bemeneteken keresztül csatlakoztatható multimédiás eszközökig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). A rendszer fejlett Bluetooth kezelőfelületén keresztül olyan kiegészítő szolgáltatások vehetők igénybe, mint a telefonhívások kezelése, a beérkező rövid szöveges üzenetek felolvasása, vagy az innovatív Audio Streaming rendszer, amely az okostelefonban elérhető zenei fájlokat vagy webrádió-műsorokat közvetlenül, Bluetoothon keresztül az Uconnect rendszerre viszi át.
4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise
Az Alfa Romeo 4C az Alfa Romeo évszázados hagyományaiból építkezik, és átemeli a jövőbe annak örök értékeit: az olasz stílust, a teljesítményt és a mérnöki mestermunkát, hogy tökéletes vezetési élményt és hiánytalan biztonságot kínáljon az ügyfeleknek.
A "˜4C"™ betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe a márka fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel. Az autó kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersortkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével éri el, ami maximális mozgékonyságot és kiemelkedő mentteljesítményeket eredményezett. Ennek érdekében az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo 8C Competizione) világából kölcsönzött, ultramodern technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tökéletesített formában alkalmazta, hogy tovább erősítse sportos karakterét. Erre kiváló példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a vadonatúj "™Race"™ verseny-üzemmóddal.
Körülbelül négy méteres hosszával és nem egészen 2,4 méteres tengelytávjával az autó egyszerre hat rendkívül kompaktnak és kiemelkedően mozgékonynak. A 4C minden porcikájából sugárzik, hogy Alfa Romeóról van szó. Sportautós lelke egyedi vezetési élményt biztosít, közúton és versenypályán egyaránt, ahol sebessége és keresztgyorsulása még fokozottabban érvényesül.
A prémium szegmenst kihívó, globális márka ikonikus terméke
A 4C minden fontos világpiacra eljut. Az egyes piacokon érvényes vételárakat a bevezetés napján teszik közzé, azok meghatározása során figyelembe veszik a versenytársak árfekvését. A modellnél alkalmazott műszaki és technológiai megoldások kifinomultsága miatt a 4C Alfa Romeo évente mindössze 3500 példányban készül, ebből ezer darabot szán Európának a gyár.
A 4C jelzi az Alfa Romeo globális terjeszkedési stratégiájának kezdetét. Ezt a későbbiekben további modellek követik, amint a márka világméretű szereplőként vesz részt a prémium szegmensben zajló versenyben. Az Alfa Romeo pontosan ezért épít ki szoros szinergiákat a Fiat-Chrysler csoporton belüli prémium márkákkal, mindenekelőtt a Maseratival, amely legendás történelmével, innovációs képességével és nemzetközi hírnevével erősíti az Alfa Romeo pozícióját. Ebben az értelemben a 4C szupersportkocsi szimbolikus terméknek tekinthető, amely kiemelkedő minőségi és technológiai színvonalat képvisel, megtestesítve az Alfa Romeo márka legbelsőbb értékeit.