DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
Egyéb

Gyári fotókon a BMW új sportkocsija, az i8

Eddig csak az i8 tanulmány-változatával találkozhatott a közönség, de a Frankfurti Autószalonon már a végleges modellt láthatjuk. Számos részleten változtattak: a szériamodell kellemesebb arányú lett, és úgy tűnik, a használati értékét is megpróbálták javítani.

Az idén négy éve, hogy először láttuk az i8 prototípusát Vision Efficient Dynamics néven, de már az is vagy három éve köztudott, hogy a gyártó a sorozatgyártás mellett döntött. Ám csak most, a bemutató előtt néhány héttel kerültek nyilvánosságra az első fotók, amelyeken leplezetlenül látható a szériamodell, amely sokkal autószerűbb, mint bármelyik eddigi prototípus. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy tisztességes ajtók kerültek az autóra, amitől sokkal inkább hasonlít egy klasszikus sportkocsira, mint a tanulmány-változatok bármelyike.

A tanulmány furcsaságából csak annyi maradt, hogy a két ajtó felfelé-előre nyílik, és az autó arányai olyanok, mintha egyáltalán nem volna benne motor. Pedig van, több is: egy 1,5 literes háromhengeres 233 lóerővel, és egy villanymotor 131 lóerővel. Nagyobb motor azonban nemigen férne el sehol a karosszériában. Az i8 persze így is félelmetesen gyors lesz: a 364 lóerős kombinált teljesítményű hajtáslánc 4,5 másodperc alatt gyorsítja majd 100 km/h-ra, a végsebessége pedig eléri a 250 km/h-t. Emellett persze tisztán elektromos üzemben is használható lesz: egy töltéssel 22 kilométert tehet majd meg, és legfeljebb 120 km/h-s sebességet érhet el.

 



A gyár fogyasztásra 2,5 liter/ 100 km-t, a szén-dioxid-kibocsátásra 59 g/km-t ad meg, bár az az érzésünk, ezek az adatok úgy jönnek ki, hogy az előzőleg feltöltött akkumulátor energiatartalmát felhasználja ugyan az autó, de a fogyasztás kiszámításánál a villanyáram költségét és az előállításakor keletkező szén-dioxid-kibocsátást nagyvonalúan nullának veszik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: