Manapság gombamód szaporodnak a B szegmensbe tartozó szabadidő-autók. A Nissan Juke sikere meghozta a riválisok étvágyát is: a Renault Captur már bemutatkozott, ahogy a Peugeot 2008-as is, de úgy néz ki, lassan a többi gyártó is felocsúdik. A koreai Hyundai-Kia is beindította a saját programját, amelynek első eredménye itt látható: a Kia Niro. Egyelőre felfelé nyíló Lamborghini stílusú ajtókkal, irreálisan hatalmas kerekeken látható, de egy tanulmányautótól nem idegenek az efféle kilengések. A figyelemfelkeltést szolgálják - a szériagyártásra pedig általában kiciánozzák mindet a pénzügyi osztály költségcsökkentő szakijai.
Ennek ellenére a Niro jól mutatja, hogy a Kia tervezői milyen irányban próbálják átlépni a versenytársakat. Még ha a végleges modell nem is lesz ilyen radikális - például lesz rajta még két ajtó - akkor is a legsportosabb külsejű modellek közé tartozhat a piacon, és ez könnyen az élmezőnybe is juttathatja. Ha pedig lesz kétajtós változat is, azzal a Kia egyedül lesz a kategóriában, és ez még akkor is előny lehet, ha ez az elrendezés használhatósági szempontból messze nem ideális.
A műszaki részleteket egyelőre nem ismerjük, de úgy hallani, hogy a tanulmányt valamiféle hibrid hajtáslánc mozgatja majd.