A Ford nem próbálta gyökeresen megváltoztatni a bevált receptet: az S-Max méretre és használati értékre aligha változik jelentősen. Ugyanakkor friss formatervet rajzoltak a középső egyterűnek, amely egyszerű, ugyanakkor lendületes vonalvezetésű, és a felületeket megtörő lendületes éleknek köszönhetően cseppet sem sivár. Az autó elején természetesen az aktuális, Aston Martin ihletésű egységes Ford orr köszön vissza, de mivel eleve ezzel tervezték a járművet, a jelenléte cseppet sem tűnik erőltetettnek. Az S-Max Conceptbe nem nehéz belelátni egy kis sportos dinamizmust, ugyanakkor megtartotta elődje célszerűségét. Tanulmányautónak persze nem elég látványos, de valójában inkább egyfajta szériagyártmány-előzetesként tekinthetünk az autóra, nem igazi tanulmányként.
Ha valahol, inkább az autó belsejében találunk szokatlan részleteket. Ilyenek az erősen formázott ülések elöl, és hátul a két szélen. Ugyanakkor az már korábban kiderült, hogy a közönség nemigen tolerálja a négyüléses nagykocsikat, és ez nyilván méginkább így van egy egyterű esetében, amelytől célszerűséget vár a közönség. Ãgy van ötödik ülés, igaz, keskenyebb és alacsonyabb a többinél, és ha épp nem használják, egy mozdulattal a padlóba hajtható. Az autó műszaki megoldásairól keveset tudunk, egyelőre csak annyi biztos, hogy az orrába az Ecoboost turbómotor-család 1,5 literes változata került, amely 180 lóerős, és 240 Nm maximális nyomatékú. Ez a motor egyelőre csak a Mondeo amerikai megfelelőjében, a Fusionben kapható, de úgy tűnik, a későbbiekben a többi Fordban is leváltja majd a lényegében azonos teljesítményű 1,6 literest.
A Concept S-Maxot a Frankfurti Autószalonon láthatja élőben a közönség, a szériamodell bemutatója pedig 2014-re várható. Ezt elődjével ellentétben már nem a belgiumi Genkben gyártják majd: jó eséllyel Spanyolországba költöztetik a gyártást, ugyanoda, ahová a Mondeo felújított változatáét is.