Új A8 sorozatával az Audi kétségkívül a luxuskategória vezető innovációs márkái közé tartozik. A nagyméretű limuzin egyik fő erőssége könnyűszerkezetes konstrukciója: az Audi A8 3.0 TFSI quattro normál tengelytávú változatának saját tömege mindössze 1.830 kilogramm - a legjobb érték összkerékhajtású vetélytársai körében. Karosszériája szinte teljes egészében alumínium, az Audi Space Frame (ASF) koncepció szerint készülő szerkezet önmagában csupán 231 kilogramm.
Változatlan külső méreteivel - hosszúsága 5,14, tengelytávja 2,99, szélessége 1,95, míg magassága 1,46 méter - az Audi A8 piaci szegmense legsportosabb arányokkal rendelkező tagja. Az A8 L változatok 13 centiméterrel hosszabb tengelytávra épülnek. Kedvezőbben kialakított nyílása eredményeképpen immár mindkét karosszériaváltozat csomagtartója könnyebben pakolható. Az utastér már eleve igen csekély zajszintjét újabb szigetelőelemek mérséklik tovább.
A nagyméretű limuzin dinamikus formavilága még kifejezőbbé vált. Motorházfedele, Singleframe hűtőrácsa és első lökhárítója még plasztikusabb hatást kelt, a fényszórók alsó pereme pedig ezúttal egyenesen futnak. A német piacon a V8-as motorizáltsághoz már szériakivitelben LED-technikájú fényszórók tartoznak, amelyek kívánságra formaviláguk és technikájuk tekintetében egyaránt új mércét állító Matrix-LED technikával is rendelhetők. A távfényt oldalanként 25-25 fénykibocsátó diódaegység alkotja, amelyek a pillanatnyi helyzetnek megfelelően egyenként kapcsolhatók be és ki, illetve tompíthatók.
A fényszórók így a legnagyobb pontossággal reagálhatnak a közlekedés többi résztvevőjére, mindvégig az úttest lehető legintenzívebb megvilágítását biztosítva. Az új fényszórók további funkciói az intelligens kanyarvilágítás, az új megjelenésű nappali menetfény és a dinamikus fényű irányjelző. Az A8 a navigációs rendszer adatbázisának információit is tekintetbe veszi, s úgy reagál az egyes menethelyzetekre, hogy a fényszórók fényeloszlását a választott útvonal szerinti előrelátó szabályzás is befolyásolhatja. Az MMI touch rendszerrel kiegészített MMI navigáció plusz navigációs berendezéssel együtt e technika a választott útvonal tárolt adatairól, mint például az egyes kanyarívekről vagy az egyes utak besorolásáról is rendelkezhet információval.
Az új Audi A8 hátulján szintén karcsúbb LED-technikájú lámpatestek jelentek meg, az új tervezésű lökhárító pedig egészen az S8-ig, minden motorváltozat esetében két rombusz-alakú kipufogó-végcsövet foglal magában. A külső módosítások sorát új krómozott díszlécek és fényes fekete ablakszegélyek teszik teljessé. összesen 12, köztük öt új külső szín sorakozik az új A8 palettáján, a könnyűfém keréktárcsák kínálata pedig egészen 21 col peremátmérőig terjed.
Motorok: nagyobb teljesítmény, fokozott gazdaságosság
Az Audi két benzin- és két dízelmotor kínálatával vezeti be új A8 sorozatát a német piacra, amelyek a kompresszoros feltöltésű 3.0 TFSI (228 kW/310 LE), a V8-as Biturbo 4.0 TFSI (320 kW/435 LE), a különösen takarékos üzemű 3.0 TDI clean diesel (190 kW/258 LE) és a már-már extrém nyomatékos, 850 newtonméter csúcsot kínáló 4.2 TDI clean diesel (283 kW/385 LE).
Az erőforrások többsége növelt teljesítményszinttel érkezik. A 4.0 TFSI álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel az A8 quattro összkerékhajtással szerelt változatát 100 kilométer/órás sebességre. Az Audi cylinder on demand (COD) rendszere a részterhelési tartományokon négyet önműködően leállít a nyolc henger közül. A leggazdaságosabb motor a 3.0 TDI clean diesel, amely átlagosan 5,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 155 g/km). Mindegyik aggregát teljesíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait, a belső súrlódások csökkentését célzó megoldásaik pedig akár tíz százalékkal is csökkenthetik üzemanyag-fogyasztásukat.
A klasszikus kivitelek kínálatát három további modellváltozat egészíti ki. A sorozat csúcsmodellje a már alapkivitelében is luxusfelszereltséggel érkező Audi A8 L W12 quattro. Motorja W-elrendezése eredményeképpen különösen rövid és könnyű konstrukció, amely 6,3 liter összlökettérfogatából 368 kW (500 LE) teljesítményt produkál. A 100 kilométerenként átlagosan csupán 11,7 literes üzemanyag-fogyasztás (széndioxid-kibocsátás: 270 g/km) kategóriája legjobbja. Ez az erőforrás is alkalmazza az Audi cylinder on demand (COD) kifejezetten számára kifejlesztett rendszerét, amely részterhelésnél önműködően megszakítja hat henger üzemanyag-ellátását és gyújtását. A rendkívül színvonalas akusztikai kényelemről a kínálatban szereplő aktív zajkiegyenlítés (Active Noise Cancellation; ANC) technikája gondoskodik.
382 kW (520 LE) teljesítményével az S8 az Audi nagy sportlimuzinja, amelyet a mélyen zengő 4.0 TFSI a quattro összkerékhajtással mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Ãtlagfogyasztása emellett csupán 10,1 liter 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 235 g/km), amelyben szintén fontos szerep jut a COD rendszerének. Az A8 4.0 TFSI quattro, az A8 L W12 quattro és az A8 hybrid modellek által egyaránt használt aktív zajkiegyenlítés (ANC) technikája négyhengeres üzem során célzott ellenhangokkal egyenlíti ki az utastérbe jutó zavaró zajokat, a rezgések hatékony csillapításáról pedig aktív motorfelfüggesztések gondoskodnak. Az S8 különleges sportos pozícióját futóműve és karosszériája számos részlete jelzi.
Az Audi A8 hybrid 2.0 TFSI belsőégésű erőforrása, illetve elektromos motorja 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amely átdolgozott tiptronic sebességváltón keresztül jut első kerekeire. A hátul elhelyezett lítiumion-akkumulátor legfeljebb 100 kilométer/órás tempóval a tisztán elektromos közlekedést is lehetővé teszi, amelynek hatótávja mintegy három kilométer. Az A8 hybrid átlagfogyasztása csupán 6,3 liter 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 147 g/km).
Az A8 modellek alapkivitelű sebességváltójaként a rendkívül gyors és lágy kapcsolások jellemezte nyolcfokozatú tiptronic konstrukció szolgál. Ez az elektronikus szabályozású automata váltómű a quattro állandó összkerékhajtással is együttműködik. Kívánságra az Audi hátsó sport-differenciálművével egészíti ki e kettőst, amely mindenkor a pillanatnyi vonóerő-igények szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Ez utóbbi technika az S8 és az A8 4.2 TDI clean diesel quattro esetében szériafelszerelés.
Az Audi nagyméretű limuzinjának sportos karakterében igényes futóműve is nagy szerephez jut. Az egyes műszaki főkomponensek működését meghatározó Audi drive select az alapfelszereltség része, amelynek működése a csillapítás-szabályozással kiegészített adaptive air suspension légrugózásra is kiterjed. Kívánságra az Audi kimondottan sportos hangolással is szállítja légrugózását. A kormány rásegítését elektromechanikus rendszer biztosítja, igényes alternatívaként pedig az áttételét a pillanatnyi sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzás szolgál. A V8-as modellek és az A8 L W12 quattro extrafelszereléseinek kínálatában szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák is szerepelnek.
Opcióként az Audi A8 az új, 9J x 20 méretű, high-tech alumínium keréktárcsákkal is rendelhető. Ezek alapjául kovácsolt alumínium tartótárcsa szolgál, amelyet speciális eljárással nagyszilárdságú műanyagból készült, tízküllős dizájn-elemmel erősítenek össze.
A manufaktúrák stílusa: az Audi A8 utastere
Az Audi zászlóshajójának utastere - elegáns vonalvezetésével és nagyvonalú térkínálatával tűnik ki. Az első ülések rendelhető opciói között a szellőztető- és a masszázs-funkció is megtalálható. Az A8 és A8 L kívánságra két elektromos állítású egyes hátsó üléssel is kapható, amelyeket az A8 L esetében az ülések közötti, bőrbevonatú, átmenő középkonzol egészíthet ki. Igazi "First Class" megoldás az elektromos állítású lábtámasszal kínált nyugágy-ülés. A palettán mindemellett számos további igényes felszerelés is sorakozik, a négyzónás automatikus légkondicionáló berendezéstől a szervózárakon át egészen a hűtőszekrényig.
Az új A8 utasterének minden egyes komponensét nagy gonddal válogatták és a legmagasabb fokú precizitással munkálták meg, igényes részletmegoldásai már a manufaktúrák stílusát idézik. A kárpitok, dekorbetétek és színek palettája jelentősen változott, újdonság például a barnásezüst erezett nyárfa és a barnásarany erezett natúr kőrisfa, akárcsak a különösen természetes hatású, lágy és aktívan szellőző Unikat bőr.
Az Audi design selection exkluzív anyagok és színek igényes kínálatát nyújtja, köztük a platánszürke/márványszürke árnyalatokkal. Az Audi S8 a szénszálas réz köper-szövet mintájú dekorbetétekkel kiegészített fekete/Vermontbarna design selection összeállítással is rendelhető. Az Audi exclusive programja további egyéni kialakítási lehetőségeket kínál a különösen igényes ügyfelek számára.
Az Audi modelljeire oly jellemző módon, funkciói sokasága ellenére az új A8 sorozatot is példásan egyszerű és letisztult kezelés jellemzi. A középpontban az MMI-rendszer kezelőgombja áll, amely az MMI navigáció plusz navigációs berendezés esetén érintés-érzékeny felülettel (touchpad) egészül ki. E technikával (MMI touch) a vezető egyszerű írásjelek és számok felrajzolásával számos navigációs és multimédiás funkciót vezérelhet.