Az új Mazda3 felszereltsége egy szóval megfogalmazva kategóriájához képest nagyvonalú.
A modellbe beépítették a Mazda teljesen új kapcsolódási koncepcióját, mellyel a Mazda legnagyobb darabszámban eladott autója az európai C-szegmensben az elsők között teszi lehetővé, hogy a vezető online legyen a kocsijában töltött időben is. A meglévő e-mail, SMS és navigációs platformokra alapozva a rendszer biztonságosan elérhetővé teszi a mobil tartalmakat is (pl. a Facebook és Twitter bejegyzések, az Ahaâ„¢ netrádió több ezer csatornával, hangos könyvek, stb.).
Csakúgy, mint a Mazda új, 6. generációjának első két tagja, az új Mazda3 is a KODO dizájn jegyében készült. A régebbi Mazda3-ak sportos, kompakt fizikumát továbbgondolva az új modell külseje egyesíti a merész, lendületes megjelenést a minőségi kivitelezéssel. A Sedan és a Sport forma is segíti az üzemanyag-takarékos üzemeltetést, köszönhetően a kiemelkedő aerodinamikai tényezőknek.
Az újratervezett belső tér biztonságos, ergonomikus kényelmet nyújt. Több szempontból is tágasabb, mint a kifutó modell, és optimalizált HMI kezelőfelülettel (human-machineinterface) szerelték fel. Ezen keresztül lesz irányítható a head-up display, amely a kategóriában még nem megszokott, és a váltó közvetlen közelében elhelyezett forgatható gomb, mellyel a legtöbb funkció anélkül irányítható, hogy a vezető odatekintene.
Az új Mazda3 szintén a harmadik Mazda modell, amely a SKYACTIV technológia összes elemét hordozza. Az autóba 100-165 lóerős, nagy sűrítési arányú benzinmotorok, ill. egy 150 lóerős dízelmotor rendelhetők. Ezekhez pontos váltásokat lehetővé tévő hatsebességes kézi, vagy automataváltók csatlakoznak, melyekkel a teljesítmény széles sebességtartományban élvezhető, miközben a fogyasztás és a CO2-kibocsátás* alacsony marad, még a mindennapi körülmények között is.
A Frankfurti Autószalonon kiállítják az egyik új Mazda3-at is, mely saját kerekeiken járat meg a Hirosima-Frankfurt útvonalat és közvetlenül a japán gyárból érkezett. Nyolc új Mazda3 Sport rója éppen 15 000 kilométeres útját a "Mazda3 kihívás 2013 - Hirosimától Frankfurtig" túra keretében Oroszországon, Fehéroroszországon és Lengyelországon keresztül. A hét másik autó, melyek szeptember 7-én érkeznek Frankfurtba, a szalon külterületén parkolnak majd, és különböző aktivitásokban vesznek részt. A Mazda stand a 9-es pavilonban lesz, a B12-es helyen. Az új Mazda3 leleplezésére 2013. szeptember 10-én, 14 órakor kerül sor.
A Mazda legfontosabb modellje 10 évvel ezelőtt lépett piacra, az első generációs Mazda3 2003-ban gurult le a gyártószalagról Japánban. A kellemes megjelenés és az élvezetes vezetés kombinációjával a Mazda3 a legnagyobb darabszámban eladott Mazda modellé vált. A második generáció 2009-ben érkezett, még jellegzetesebb megjelenéssel, könnyebb karosszériával és egy sor biztonsági felszereléssel - pont elődje nyomdokain folytatta, világszert meggyőzve a vásárlókat, médiát és olyan autóipari hatóságokat is, mint pl. a J.D.Power. Eddig 3,6 millió vásárló választotta a Mazda3-at, mely 136 nemzetközi autóipari díjat söpört be. Az új generációs Mazda3-mal pedig új fejezet kezdődik a sikerszériában.