Az Audi TT immár hosszú évek óta igazi dizájn-ikonnak számít, a TTS competition révén pedig most új formában jelenik meg. A kizárólag Imolasárga és nimbuszszürke fényezéssel kapható különlegesség külső ismertetőjegye matt alumíniumhatású tartókra rögzített hátsó szárnya. A Roadster vászonteteje fekete vagy szürke színben rendelhető. Az ötküllős "Rotor" dizájn szerinti, 19 colos keréktárcsákra tekintélyes, 255/35 méretű gumiabroncsokat szerelnek.
A TTS competition utasterének hangulatát acélszürke Impuls bőrkárpit határozza meg, amelyben karakteres bőrcsíkok szolgálnak dekorelemként. Széleiket Imolasárga szegély díszíti, s a kontrasztárnyalatú díszvarrások is ugyanezzel a színnel készülnek. Az ajtókárpitokon "1 of 500" gravírozású alumínium-plakettek jelzik e modellek különlegességét.
A felszereltséget határozottabban kiformált karimájú, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és hátsó parkolássegítő rendszer egészíti ki. Minden további felszerelés - a Xenon plus fényszóróktól az Audi magnetic ride csillapítás-szabályzáson át, egészen az alumínium dekorbetétekig - a TTS eleve bőséges alapkivitelének felel meg.
A 2.0 TFSI-motor 200 kW (272 LE) teljesítménnyel és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal teszi egyértelművé az Audi TTS competition dinamikus karakterét. E technikával az orrában a hatfokozatú S tronic sebességváltóval szerelt Coupé álló helyzetből mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami manuális váltóművel 5,5 másodpercet igényel. A Coupé átlagfogyasztása 100 kilométerenként 7,7 (S tronic) illetve 7,9 liter (manuális sebességváltó).
Az Audi TTS competition Roadster a hatfokozatú S tronic sebességváltóval 5,5 másodpercet igényel a 0-100 km/h sprinthez, amit manuális váltóművel 5,7 másodperc alatt teljesít. A Roadster az S tronic váltóművel átlagosan 7,9, manuális sebességváltóval pedig 8,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként. Mindegyik modellváltozat a quattro állandó összkerékhajtás segítségével adja át teljesítményét az útra, végsebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika.
Mindössze 500 példányra limitált sorozatként az Audi TTS competition különösen exkluzív modell. Az Audi 155 kW (211 LE) teljesítményszintig a TT minden további változatához kínálja az S line competition felszereltséget, ugyancsak specifikus külső stílusjegyekkel, 19 col peremátmérőjű keréktárcsákkal és az S line sportcsomaggal.
Az 500 ezer eddig legyártott Audi TT hűen dokumentálja a négykarikás márka kompakt sportmodelljének sikerét. A TT már az 1998-ban Coupé majd a következő évben Roadster változatában bemutatkozott első generációjában igazi stílusikonná vált. Formavilágának következetes zártsága és a legapróbb részletek iránti szeretetteljes figyelmesség mind a mai napig magával ragadja a szaksajtó képviselőit és az ügyfeleket egyaránt.
Coupé változatában a kompakt sportkocsi variálható csomagtérrel kialakított, 2+2 üléses, míg Roadsterként könnyű vászontetővel szerelt, puritán koncepciót valósított meg. A TT mindemellett technikájával is mércéül szolgált, például a downsizing koncepció jegyében született, erőteljes turbófeltöltésű motorjaival, a csúcsváltozatok quattro összkerékhajtásával és a sorozat kínálatát 2003 óta bővítő hatfokozatú S tronic sebességváltóval.
A 2006/2007-es második generációval fordította meg elsőként az Audi az úgynevezett tömegspirált, az Audi Space Frame (ASF) koncepció szerint túlnyomórészt alumíniumból készült karosszériaszerkezet révén az újdonság akár 90 kilogrammal is könnyebb lehetett elődjénél. A kedvező saját tömeg viszonylag alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett is dinamikus menettulajdonságokat tett lehetővé. TT 2.0 TDI quattro modelljével az Audi újabb jelentős innovációt mutatott be - a világ első erős dízelmotorral és összkerékhajtással készült, prémiumszegmens-beli sportautóját.