Bár a 458 Speciale fejlesztései során túl sok mozgásterük már nekik sem volt, így is sikerült 605 lovasra hizlalni a V8-ast, mely így a Ferrari történetének legerősebb utcai nyolchengerese lett. A Speciale ráadásul 90 kilogrammal könnyebb (1290 kg) is lett a 458 Italiánál, így egy lóerőre 2,42 helyett csupán 2,13 kiló jut. Maximális nyomatéka 540 newtonméter. Az erő- és súlykülönbség a gyorsulásban is mérhető, hiszen az Italiához képest négy tizeddel hamarabb, mindössze három másodperc alatt éri el a 100 km/h-t a Speciale.
Az olasz gyártó az SSC (Side Slip angle Control) rendszerrel próbálja elkerülni, hogy a brutális erejű sportkocsit gazdája egy tempósabb kanyarban pillanatok alatt eldobja. Az SSC az autó megfarolásakor elemzi a csúszás mértékét, és a nyomaték optimálisabb elosztásával próbál korrigálni. Az autót persze a fioranói tesztpályán is megkergették, 1:23.5-ös ideje csupán egy fél másodperccel marad el a V12-es F12 Berlinettáétól, és másféllel gyorsabb a 458 Italiánál.