DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

Frankfurti világpremier: 200 lóerős Opel Cascada

147 kW/200 LE teljesítmény, 300 newtonméteres nyomatékmaximum és 235 km/órás csúcssebesség - az új Opel-motornemzedék különösen erős 1,6 SIDI Turbo változata a Frankfurti Autószalonon debütál (szeptember 12-22.) az Opel Cascadában.

A középkategóriájú kabrió nagyteljesítményű változata felfelé kerekíti ki a benzinmotor-portfóliót, és dupla kipufogójáról könnyen felismerhető. A motor a teljesen újonnan konstruált négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) család második, erősebb tagja, az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellé sorakozik fel, amelyet tavasszal együtt mutattak be a Cascadával. Mindkettő probléma nélkül járatható normál- és szuperbenzinnel is.

A Frankfurtban debütáló 200 lóerős 1.6 SIDI Turbo még attraktívabbá teszi középkategóriájú kabriónkat, a Cascadát. Ez a csúcs-benzinmotor rendkívül nagy teljesítményű és nyomatékú, így már mindkét üzemanyaggal tudunk kimagasló képességeket nyújtani, hiszen rendelkezésre áll a BiTurbo CDTI dízel is, 195 lóerővel és 400 newtonméterrel. A Cascada tehát az igazán nagy teljesítmény és a nyitott autózás ritka kombinációját nyújtja"œ, mondta Martin Vögler főmérnök.



Csúcs a nyomaték, a teljesítmény és a sima járás is

Az új, 147 kW/200 lóerős 1.6 SIDI Turbo 11 százalékkal nagyobb teljesítményű és (túltöltéssel) 70 newtonméterrel nagyobb nyomatékú (300 Nm) a vele összehasonlítható, eddigi 1,6-literes turbómotornál - ez 30 százaléknyi plusz. 125 LE/liter fajlagos teljesítménye minden vetélytársáét felülmúlja. A Cascada 235 km/órás csúcssebességet ér el vele, ugyanakkor csak 6,7 litert fogyaszt (158 g/km CO2).

A SIDI Turbo gerince a hengerek 130 báros égési csúcsnyomását elviselő motorblokk. Anyaga szürke öntöttvas, az alaplap alumínium. A 170 lóerős változattól eltérően a 200 lóerős másféle dugattyúkat kapott, a sűrítési viszonyt pedig 10,5-ről 9,5-re csökkentették. Annak érdekében, hogy ne csak nagy teljesítményű, hanem kellemesen sima járású is legyen a motor, optimalizálták a szívó- és kipufogórendszert, így nagyon halk és nyugodt lett az alapjárat, magas fordulatszámon, illetve nagy sebességnél és terhelésnél is szépen szól. A komforthoz hozzájárul az exkluzív HiPerStrut (High Performance Strut = nagy teljesítményű rugóstag) első futómű is.

Az új 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) felfelé kerekíti ki a Cascada motorválasztékát, benzinesből jelenleg rendelkezésre áll az 1.4 Turbo (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE) és az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses is (125 kW/170 LE). A két dízel közül a kétliteres turbó teljesítménye 121 kW/165 LE, 2.0 BiTurbó CDTI-é pedig 143 kW/195 LE - mindkettő megelégszik 5,2 liter gázolajjal, és 138 gramm per kilométeres CO2-kibocsátással könnyedén teljesíti az A-hatékonysági osztály követelményeit.

A 200 lóerős közvetlen befecskendezésű benzinmotor az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jelent meg. öt év alatt 23 új modellt hoznak ki, 2016-ig három teljesen új motorcsalád és 13 új motor áll szolgálatba, így megújul a teljes hajtómű-portfólió 80 százaléka. A csökkentett méretű 1.6 SIDI Turbo motorok közös jellemzője a nagy teljesítménysűrűség és a kimagaslóan sima járás, csekély fogyasztással és CO2-emisszióval. Rajtra készek az új, modern manuális és automatikus váltóművek is; a kézi kapcsolású Cascada 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) ősztől rendelhető meg. A motor Frankfurtban, a középkategóriájú kabrió erőforrásaként mutatkozik be a közönségnek, majd fokozatosan terjed el egyéb Opel-modellekben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: