Egyéb
2013. július 27. szombat, 10:55
Megőrizte jellemvonásait, britesen elegáns kiállását, stílusa mégis messze jobban passzol a kor és a piac elvárásaihoz, mint ihletője. A Mini Vision az, amire a feltámasztott márkának szüksége lehet a sikerhez.
A harmadik generáció prototípusának három hete nyilvánosságra került fotóit nem fogadta jól a közvélemény. Az autón látott változások csekély számát nem lehet a tervezők szemére vetni, hiszen egy Mininek muszáj megtartania a rá jellemző stíluselemeket, a frissítések mikéntjére viszont nem volt ésszerű magyarázat. A második generáció 2006 óta van piacon, és egy ilyen hosszúra nyújtott váltásnál nem túlzott elvárás az alapos megújulás, aminek alig észrevehető nyomait láttuk a torz fotókon.
A Mini az elmúlt években megkapta konkurensnek a DS3-ast és a Fiat 500-ast, amelyek ellen az elegánsan konzervatív angolság már nem elég - valamelyest csicsásabb stílusra van szükség, épp olyanra, mint amit Anders Warming, a Mini dizájnfőnöke mutatott be. A Vision nevű tanulmány egy új formatervezési koncepció, ami állítólag a következő generáció stílusbeli alapja is egyben. Ha ez így van nem kizárt, hogy a nemrég tesztelt autó mutogatása csak egy trükkös módja volt a közvélemény felmérésének.
Akár ezzel, akár a korábban látott prototípussal lesz közelebbi rokonságban, az új Mini harmadik generációja az év végén érkezik. Annyit tudni, hogy az UKL1-es platformra épül majd, gyártása pedig egész biztosan jövőre indul.