DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Egyéb

Mountune tuning készült a Focust ST-hez és Fiesta ST-hez

A Ford bejelentette a Focus ST és Fiesta ST modellek hivatalos, teljesítményfokozó Mountune-tuningját: a Mountune Focus ST 275 lóerős, így teljesítménye csak 10 lóerővel marad el a Porsche Boxsterétől, az autó 6 másodpercnél kevesebb idő alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. A 215 lóerős Mountune Fiesta ST 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára - vagyis gyorsabban, mint a Mercedes-Benz SLK 200 AMG Sport. Az egyes európai országokban szeptembertől rendelhető csomag legfeljebb 90 perc alatt beépíthető hivatalos tuningcsomagra a Ford garanciája vonatkozik.

A Ford népszerű izomautói, a Focus ST és a Fiesta ST (mindkettő kategóriája legnépszerűbb modellje Európában) mostantól még izgalmasabbá válhatnak, hiszen megrendelhető hozzájuk a hivatalos Mountune tuningcsomag. A csomagokat a verseny- és országúti autók teljesítményfokozására specializálódott Mountune fejlesztette ki; a tuningnak köszönhetően a Focus ST 2,0 literes 250-ről EcoBoost motorja 275 lóerősre izmosodik, vagyis teljesítménye mindössze 10 lóerővel marad el a Porsche Boxsterétől. A Mountune-tuninggal a Focus ST még a Ford Sierra Cosworth RS500-ast is maga mögé utasítaná, hiszen 6 másodpercnél kevesebb idő alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, amivel több mint fél másodpercet ver a széria Focus ST-re. A Ford a Fiesta ST-hez is kínál hivatalos Mountune csomagot, amivel 182-ről 215 lóerőre növelhető a kisautó teljesítménye, a gyorsulás pedig (a széria modell 6,9 másodperces eredményével szemben) mindössze 6,7 másodpercig tart 100 km/órára - vagyis az új tuningmodell dinamikusabb, mint a Mercedes-Benz SLK AMG Sport 7G-Tronic Plus. A fekete és ezüst színen megrendelhető Focus ST Mountune modellben könnyűfémöntvény beömlő csatornákat, nagy átfolyású légszűrőelemet, kisebb tömegű, könnyűfém közteslevegő-hűtőt és egyedi motorhangolást alkalmaznak. A Fiesta ST-ben átalakították a légszűrőházat, amiben egy másodlagos beömlő csatornát alakítottak ki, amellett pedig nagy átfolyású légszűrőelemet és egyedi motorhangolást alkalmaznak.



A Mountune tuningja az egy sebességfokozaton belüli gyorsulási értékeket is jelentősen javítja. A Focus ST nyomatékcsúcsa 400 Nm-re nőtt, így az autó negyedik sebességfokozatban 0,8 másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsít 50-ról 100 km/órás tempóra; a Fiesta ST nyomatékcsúcsa 320 Nm-re növekedett, így a gyorsulás negyedik sebességfokozatban 50-ről 100 km/órára 0,7 másodperccel, 5,7 másodperces értékre javult. A csomagot, amely egyelőre nem elérhető Magyarországon, bármelyik, a Mountune által kijelölt európai Ford-márkaszervizben gyorsan be tudják szerelni: a beavatkozás ideje a Fiesta ST esetében kevesebb, mint 60 perc, a Focus ST-nél pedig kevesebb, mint 90 perc. Mindkét átépítésre teljes Ford-garancia vonatkozik, így a Mountune által átépített autók továbbra is a forgalomba állítástól számított három évig vagy 100.000 kilométerig élvezhetik a műszaki problémákra vonatkozó jótállást.

"œA Ford ST modellek már eddig is borzongató teljesítményt nyújtottak - ám a Mountune tuningjával az utolsó cseppek is kisajtolhatók a vezetés öröméből, ami igazán jó hír a rajongók számára, akik ugyanolyan megszállottjai a teljesítménynek, mint mi magunk." - fogalmaz Tyrone Johnson, a Ford Team RS műszaki igazgatója.

"œSzorosan együttműködtünk a Ford mérnökeivel, hogy megalkothassuk a piac legütősebb ajánlatá.,"  - avat be David Moore, a Mountune marketing-igazgatója.

A Fiesta ST és a Focus ST Mountune tuningcsomagok szeptembertől vásárolhatók meg egyes európai piacokon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: