A következő Lada orosz pletykák szerint a Sanderóból készül - az első vázlatok már meg is jelentek róla. Az erősen átdolgozott orr-rész a tavaly bemutatott X-Ray tanulmányra emlékeztet: a fényszóró-hűtőmaszk-alsó légbeömlő egység itt is stilizált X-et formál. Ez akár részét is képezheti a márka jövőbeli arculatának - Steve Mattin vezető formatervező azt szeretné elérni, hogy az orosz gyártót ezentúl ne csupán a kocka-Ladákkal és a Nivákkal azonosítsák.
A korábban a Mercedesnél és a Volvónál is dolgozó Mattint az a folyamat ihlette meg, mely már évek óta tapasztalható a Kiánál. A koreai gyártó egyre nagyobb szeletet harap ki magának az autópiacból, modelljei már nemcsak megbízhatóak, de kinézetükre sem lehet panasz, sőt újabban már gyorsak is tudnak lenni. A Kia megújulásában igen fontos szerepet játszott Peter Schreyer - neki tulajdonítják többek közt az egységes tigrisszáj-hűtőmaszkot is -, aki vezető formatervezőből időközben az elnöki székbe küzdötte fel magát.
Mivel a Renault-Nissannál arra nincs pénz, hogy a Lada számára teljesen önálló típusokat fejlesszenek, így abban sem reménykedhetnek, hogy rövid időn belül a Kia szintjére emeljék a márkát, ha viszont Mattin elképzelései megvalósulhatnak, egy frissebb, modernebb arculattal javíthatnának népszerűségükön.
A Lada a siker útjára lépne
https://formula.hu/egyeb/2013/07/14/a-lada-a-siker-utjara-lepne 2013-07-14 09:00:00 2013-07-14 09:00:00
Az már nem újdonság, hogy a Renault-Nissan lett az AvtoVAZ részvények többségi tulajdonosa, néhány hete pedig Carlos Ghosn ülhetett az orosz autógyár elnöki székébe. Az átrendeződés befejeztével akár fel is gyorsulhatnak a fejlesztések a Ladánál: egyelőre a Dacia kifutó modelljeit próbálják valamelyest átszabni, így korszerűsítve a kínálatot.