"Azt, hogy mennyire népszerűek a crossoverek, az Opel Mokka szenzációs sikere mutatja"œ, mondta Duncan Aldred értékesítési-, marketing- és vevőszolgálati elnökhelyettes. "Az új Insignia Country Tourerrel a középkategóriában jelenünk meg, olyan alternatívát kínálva vevőinknek, amilyen eddig nem létezett az Opelnél: a kalandos utak felfedezésének lehetősége egészíti ki a kiváló minőséget, de új vevőket hódíthat meg a sportosabb design is."
Opel összkerékhajtás: csúcstechnika a középkategóriában
Rossz útviszonyok között is elsőrangú útfogásról a nagyobb gumik mellett az elektronikus vezérlésű, Haldex-kuplungos összkerékhajtás és differenciálzár gondoskodik. A rendszer az elindulás pillanatától alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, nulla és száz százalék között variálva a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely, illetve a a két hátsó kerék között. Nagy előnye, hogy mindez megtörténik, mielőtt - például vizes vagy havas úton - egyáltalán elkezdhetnének kipörögni a kerekek. Az elektronikus FlexRide futóművel együtt ez a megoldás villámgyors reakciót és teljes kontrollt biztosít.Mivel a 4x4-es rendszer folytonosan kap információkat az elfordító nyomatékról, a gyorsulásról, az elkormányzási szögről, a kerékfordulatszámról, a gázpedál állásáról, a motor fordulatszámáról és nyomatékáról, a futómű vezérlésével hálózatba kapcsolt tengelykapcsoló villámgyorsan irányítja a hajtóerőt a megfelelő helyre.
A maximális menetstabilitás és a fokozott dinamika a szintén elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárnak (eLSD = electronically controlled Limited Slip Differential) köszönhető. Úgy szabályozza a jobb- és baloldali hátsó kerék nyomatékelosztását, hogy mindig optimális legyen a rendelkezésre álló talajtapadás kihasználása. Síkos úton maximális vonóerő-átadást biztosít, így mindenkor a lehető legnagyobb fokú az autó kontrollja és az aktív biztonság. Az összkerékhajtású Insignia Country Tourer akkor is tovább jut, ha a laza vagy síkos talajon csak egyetlen hátsó kerék tud megkapaszkodni, sőt, nemcsak kritikus helyzetekben támogatja vezetőjét: felismeri, hogy mikor nincs szükség szabályozó beavatkozásokra, és olyankor a súrlódási veszteségek és a fogyasztás mérséklése érdekében automatikusan átvált fronthajtásra.
Turbómotorok: van nyomaték bőven
Mindehhez tökéletesen illenek az Opel erőteljes turbómotorjai. A csúcs-benzines 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection - szikragyújtásos közvetlen befecskendezésű) bőséges 184 kW/250 LE teljesítményt bocsát rendelkezésre, és 400 newtonméterével úgy húz, mint egy bivaly. Hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel kombinálható.Ugyanezzel a kétféle erőátvitellel kapható a kétliteres turbódízel is (120 kW/163 LE, szimpla kipufogóvég). 350 newtonméteres nyomatékát rövid ideig 380-ra növelheti a túltöltés. További húszat tesz rá erre a nagy teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, amely soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel produkál 143 kW/195 lóerőt, illetve 400 newtonmétert. Gázadásra azonnal ugrik, nagyszerűen viszi az autót. A BiTurbo kizárólag hatfokozatú automatával készül.
Földúton aranyat ér a közönséges Insigniához képest 20 milliméterrel megnövelt szabad magasság. A Country Tourer nemcsak akkor boldogul kiválóan, ha a sípályához kell felmenni, hanem könnyedén eléri a présházat is a szőlőhegyen.
Sportos felépítés, SUV-karakterrel
Akadályt nem ismerő természetét már a látványával elárulja az új Opel Insignia Country Tourer. Az Opelre jellemző, de szélesebb és mélyebb hűtőmaszk éppúgy erőt sugároz, mint a márkaemblémát hordozó krómléc, amelynek két vége fellendül a fényszórók felé. Középen az ezüstösen fénylő védőlemez csillan elő a motorház alól. Szintén markáns jelenség a hátsó megfelelője, két krómozott kipufogóvéggel közrefogva - az összhatás erőt és védettséget sugall.