DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 12. kedd
Egyéb

A Skoda és a kerékpár: Egy sikeres márka indulása

Tíz év Tour de France szponzoráció és számos más szerepvállalás után a kerékpársport világában, különleges kapcsolat alakult ki a Skoda és a kétkerekűek között. A cég története 1895 decemberében kezdődött kerékpárok gyártásával: Václav Laurin és Václav Klement Mladá Boleslavban alapított gyárat kerékpárok készítése céljából - négy évvel később elkészítették az első motorkerékpárt és tíz évvel később már az első automobilt is bemutatták a piacon.

A Skoda a világ egyik legrégebben alapított autómárkája, amelynek sikeres története kerékpárok készítésével kezdődött. "Mlada Boleslavban a 19. század végén Laurin és Klement az alapító atyáink igazi úttörő munkát végeztek a mobilitás terén" - magyarázza Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland a Å KODA vezérigazgatója. "Csodálatos szakmai tudásuk és energiával teli mérnöki szellemiségük volt a forrása széles körben elterjedt találmányaiknak. A technológia iránti szenvedélyük és a fejlődés lehetőségének folyamatos keresése váltotta valóra mobilitásról szőtt álmaikat. Az általuk készített kerékpárok, később motorkerékpárok és automobilok saját korszakuk úttörői voltak."

A mobilitás két rajongója Laurin és Klement alapozta meg a gyár történelmét és hagyományait Mlada Boleslavban. Amikor 1895-ben nem találtak az igényeiknek megfelelő kerékpárt, úgy döntöttek, készítenek sajátot. Kezdetben egy bérelt műhelyben javították és fejlesztették a kerékpárokat, de hamarosan saját kerékpárjukat kezdték "Slavia" néven forgalmazni. Hála az üzleti érzékkel megáldott Václav Klementnek és a találékony, szakképzett kerékpár szerelő Václav Laurinnak a választék fokozatosan bővült. A 19. század végén a Laurin&Klement már óriásplakátokon hirdetett. "Az első hazai vállalat, amely két év garanciát vállal hibátlan termékére." Az L&K 1899-től motorkerékpárokat is készített, 1905-től pedig megindult az automobil-gyártás a Voiturette A-val . Az L&K 1925-ben egyesült a Skoda Művekkel.

"A kerékpárgyártás területén végzett úttörő munkájával Laurin és Klement kétségtelenül megalapozta a Skoda márka sikerét" - folytatta Vahland. "Tour de France szponzorációnk és részvételünk más kerékpáros rendezvényeken szoros kapcsolatban áll különleges gyökereinkkel."

A jégkorong mellett a kerékpározás is fontos pillére a Skoda nemzetközi szponzorációs stratégiájának, amelynek a Tour de France és más kerékpáros rendezvények központi részét képezik. Az autógyártó támogatja a cseh "˜Bike for Life"™ rendezvényt, a "˜Virtual Cup"™ versenyt és a berlini "˜Velothon"™ összejövetelt. A kerékpárok még mindig a Skoda modellválasztékának részét képezik: 2013-ban bemutatták a tizenegyedik kollekciót, amely tíz kerékpárt tartalmaz felnőttek és gyerekek számára egyaránt, valamint az ezekhez tartozó Skoda kerékpáros ruházatot és egyéb kiegészítőket.

A vállalat, amely 118 évvel ezelőtt a Laurin&Klement kerékpárok gyártásával indult, mára a világ egyik legsikeresebb autógyártójává nőtte ki magát, hét típussal világszerte több, mint száz ország piacának a szereplője. A következő években a gyártó egyértelmű célja az eladások további kiterjesztése és 2018-ra - a növekedési stratégia részeként- évi 1,5 millió autó értékesítése.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: