2013 első negyedévében 34 százalékkal több megrendelést adtak le az Alfa Romeo MiTóra, mint az előző év azonos időszakában. Hogy piaci pozícióját még inkább megszilárdítsa, a sportos, kompakt Alfa Romeo modell nagyszerű új stílussal és egyéni jellemzőkkel szólítja meg a vásárlókat. A modellválasztékot racionalizáltuk, felfrissítettük az alapfelszereltséget, valamint bővítettük a legnépszerűbb opciós felszereléseket és kiegészítőket tartalmazó felszereltségi csomagok tartalmát.
A friss, 2014-es modellkínálat három felszereltségi szinten (Essential, Distinctive és Quadrifoglio Verde) választható, tízféle színben (köztük az új antracit szürkében). A MiTo megjelenése rendkívüli mértékben testre szabható: ezt bizonyítja a tízféle rajzolatú könnyűfém keréktárcsa, amelyek közül az új, 15 colos Silver Style típus kifejezetten az Essential felszereltségi szint sajátja. Az ügyfelek számos különböző motor közül választhatnak - egytől egyig takarékos, megbízható, környezetbarát erőforrások. A vadonatúj 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir bemutatkozásával teljessé válik az immár öttagú (70 LE 1.4, 78 LE 1.4, 135 LE 1.4 MultiAir Turbo (kézi vagy Alfa TCT automata sebességváltóval), és 170 LE 1.4 MultiAir Turbo) benzinmotoros kínálat.
Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn
A 2014-es széria modellkínálata számos új vizuális elemet kínál. Ilyen az áttervezett, és krómkerettel kiegészített hűtőmaszk, az első fényszórók barnított kidolgozása, vagy a vadonatúj, antracit szürke fényezés.
A 2014-es Alfa Romeo MiTo értelemszerűen megerősíti mindazon koncepciókat, amelyek az előző kiadásokat Európa-szerte oly sikeressé tették, az összetéveszthetetlen stílustól és személyiségtől kezdve a dinamikus külső formaterven át a vadonatúj üléskárpitokkal és kifinomult műszerfal-betétekkel gazdagított beltérig.
Utóbbiak még kifinomultabbak lettek, hiszen az ügyfelek mostantól három új kárpit-kombináció közül választhatnak: a Distinctive felszereltségi szinten két új Evoluzione szövet (fekete/titán vagy fekete/piros), a Quadrifoglio Verde modellváltozaton pedig új, fekete Heritage szövet jelent meg, utóbbi különlegessége az elektromosan beégetett Alfa Romeo embléma.
Szintén különleges a műszerfal-választék: az Essential kivitel egyedi fekete változatot kap (Street műszerfal) míg a Distinctive-hez kétféle, árnyalt Evoluzione műszerfal (szürke/fekete vagy fekete/piros) rendelhető.
Bemutatkozik az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir benzinmotor
A 2014-es modellév egyik legfontosabb újdonsága az új 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir motor bevezetése, amely kiemelkedően temperamentumos, ugyanakkor csekély fogyasztású. Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva, a DNA kapcsolót Dinamikus üzemmódba állítva a motor 105 lóerőt (77 kW) ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 145 Nm 2000/percnél. A motor teljesítménye Normál üzemmódban 105 LE 5750/percnél, illetve 120 Nm 1750/percnél).
A 105 lóerős TwinAir motor emellett különösen környezetbarát is: CO2-kibocsátása a kategória legjobb értékei közé tartozik. A modell vegyes ciklus szerint üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km, CO2-kibocsátása 99 g/km. A károsanyag-kibocsátás olyan alacsony, hogy a motor már most teljesíti a 2020-ban bevezetendő európai normákat. Más szóval: a 105 lóerős TwinAir Turbo kényelmes, költséghatékony, környezetbarát. A modell végsebessége 184 km/óra, és álló helyzetből csupán 11,4 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre. Emellett kiemelkedő fajlagos teljesítményével (120 LE/liter) a legsportosabb motorok mezőnyébe tartozik.
Az új TwinAir erőforrás a méretcsökkentés (kisebb lökettérfogat, kisebb tömeg) koncepcióját olyan kifinomult technológiákkal társítja, mint a nagy hatásfokú turbófeltöltő, a hengerfejbe integrált leömlő, vagy a vadonatúj MultiAir szívóoldali szelepvezérlés. Egyedi szívóoldali bütyökprofilja révén a második generációs MultiAir képes modulálni az égéstérbe visszavezetett kipufogógáz mennyiségét (belső EGR), és ezáltal optimalizálni a motor termodinamikai hatásfokát.
Uconnect rendszer 5 colos színes érintőképernyővel és navigációs rendszerrel
A MiTo 2014-es kiadásán mutatkozik be először az a multimédiás eszköz, amelynek alapját az Uconnect új generációs infotainment platform koncepció adja, és amellyel az autó megerősíti azt a technológiai úttörő szerepet, amely bevezetése óta jellemzi.
A beépített TomTom navigációs funkcióval és anélkül egyaránt megrendelhető eszköz 5 colos, színes érintőképernyőjén keresztül a felhasználó minden főbb funkciót elérhet, a rádiótól az USB vagy AUX bemeneteken keresztül csatlakoztatható multimédiás eszközökig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). A rendszer fejlett Bluetooth kezelőfelületén keresztül olyan kiegészítő szolgáltatások vehetők igénybe, mint a telefonhívások kezelése, a beérkező rövid szöveges üzenetek felolvasása, vagy az innovatív Audio Streaming rendszer, amely az okostelefonban elérhető zenei fájlokat vagy webrádió-műsorokat közvetlenül, Bluetoothon keresztül az Uconnect rendszerre viszi át.
A Distinctive felszereltségi szint izgalmas, új csomagokkal tehető még egyedibbé
A legnépszerűbb opciós tartozékokat és kiegészítőket tartalmazó, öt csomag áll a vevők rendelkezésére, hogy pontosan saját ízlésükhöz szabhassák a MiTo Distinctive kivitelét. A MiTo 2014-es modellkínálatának újdonsága a Sport, a Komfort és a Luxus csomag.
A Distinctive kivitelhez kínált Sport csomag sportos légterelőket, sportos hátsó lökhárítót és kipufogócsövet, sportos műszerfalat, sötétített hátsó ablakokat és pirosra festett első és hátsó féknyerget tartalmaz. A Comfort csomag tárolórekesszel felszerelt első kartámaszt, a csomagtartóban kialakított 12V aljzatot, állítható deréktámasszal felszerelt első üléseket, valamint motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket kínál. A 2014-es MiTo Distinctive harmadik újdonsága az exkluzív Luxus csomag, kétzónás automata klímaberendezéssel, Poltrona Frau bőrkárpitozással, tárolórekesszel felszerelt első kartámasszal, napfénytetővel, magasságában állítható első utasüléssel, állítható deréktámaszú, fűthető első ülésekkel és Visibility csomaggal (elektrokróm visszapillantó tükör, esőérzékelő és automata fényszóróvezérlés).
Ironikus, vicces és határozott: ezek az új reklámkampány fő jellegzetességei
Az Armando Testa ügynökség által megtervezett, májusban, Madridban forgatott reklámfilmet Kevin Fitzgerald rendezte, ugyanaz, aki az Uma Thurman főszereplésével elkészült Alfa Romeo Giulietta bevezető filmet is jegyezte. A producer Think Cattleya volt.