A 4C egy agilis, kis méretű sportautó, melynek súlyát igyekeztek alacsonyan tartani - ehhez nemcsak a szénszálas műanyag váz, hanem az átlagosnál 15 százalékkal könnyebb üvegek is hozzájárultak. A középmotoros kiépítésnek köszönhetően ráadásul a súlyelosztás is kedvező. Az autóba az Alfa 1750 köbcentis négyhengeresét szerelték, mely 240 lóerős (minden lóerőre négy kilogramm súly jut csupán), csúcsnyomatéka 350 newtonméter - ehhez duplakuplungos váltót kapcsoltak.
A forgalmazás megkezdésének pontos dátuma még nem ismert, de az már biztos, hogy Európán kívül is fontos szerepet szánnak a 4C-nek - az Egyesült Ãllamokban és Kínában is sikerre számítanak az olaszok. Két évvel ezelőtt az Alfa 45 ezer eurós (13 millió forintos) árat határozott meg sportkocsijához - kérdés, hogy ezen változtatnak-e, mire a kereskedésekbe érnek az első példányok.