A teljesítmény ugyan 200 lóerő maradt, viszont minden mást úgy módosítottak, hogy az autó gyorsabb legyen, különösen pályán. Alaposan lefogyasztották: 227 kilogrammtól szabadult meg, így csupán 1034 kilogrammot nyom sofőr nélkül. Ezen kívül a differenciálművet is lecserélték: az áttétel 4,8:1-re nőtt, így az autó jobban gyorsul, igaz, az elméletben elérhető végsebesség rovására. Ha már itt jártak, a gyári Torsen rendszerű sperrt is kidobták, a helyére saját gyártású mechanikus példány került. Emellett ültettek a futóművön, a motor kapott egy olajhűtőt, és TRD versenyfékek kerültek a kerekek mögé.
Bár számszerű adatokat nem közöltek, az az érzésünk, a Griffon másodperceket verne a széria GT86-ra bármelyik versenypályán. A Toyota azonban nem tervezi gyártani az autót, inkább csak afféle erődemonstrációnak szánják: azt mutatják meg vele, mi lehet a sportkocsijukból viszonylag kevés átalakítással. Az az érzésünk, több tuningcég is megpróbálja majd utánuk csinálni.