DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Egyéb

TRD Griffon, a legdögösebb Toyota

A Goodwood Festival of Speed-re építette meg a Toyota házi tuningrészlege, a TRD a GT86 sportkocsi akár versenyzésre is alkalmas változatát. A Griffon Project végeredménye annak ellenére is igen ígéretes, hogy a motor teljesen gyári kivitelű maradt.

A teljesítmény ugyan 200 lóerő maradt, viszont minden mást úgy módosítottak, hogy az autó gyorsabb legyen, különösen pályán. Alaposan lefogyasztották: 227 kilogrammtól szabadult meg, így csupán 1034 kilogrammot nyom sofőr nélkül. Ezen kívül a differenciálművet is lecserélték: az áttétel 4,8:1-re nőtt, így az autó jobban gyorsul, igaz, az elméletben elérhető végsebesség rovására. Ha már itt jártak, a gyári Torsen rendszerű sperrt is kidobták, a helyére saját gyártású mechanikus példány került. Emellett ültettek a futóművön, a motor kapott egy olajhűtőt, és TRD versenyfékek kerültek a kerekek mögé.



Bár számszerű adatokat nem közöltek, az az érzésünk, a Griffon másodperceket verne a széria GT86-ra bármelyik versenypályán. A Toyota azonban nem tervezi gyártani az autót, inkább csak afféle erődemonstrációnak szánják: azt mutatják meg vele, mi lehet a sportkocsijukból viszonylag kevés átalakítással. Az az érzésünk, több tuningcég is megpróbálja majd utánuk csinálni.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: