Az efféle kisméretű SUV-k piaca persze még messze nem telített: a gyártók épp csak rákaptak a kategóriára. Eddig a Nissan Juke volt a legnépszerűbb, de az IHS Automotive elemzése szerint nem csak a Peugeot 2008-as előzi be a fura japánt: a Clio alapokra épülő Renault Capturt várják a kezdeti rendelések alapján a második helyre. A Peugeot arra számít, hogy 2015-re évi 200 ezer 2008-ast tud majd eladni. A teljes gyártás felét Európában szeretnék eladni, további 45 ezer példányt Latin-Amerikában, 55 ezret pedig Kínában.
A várakozások teljesülését persze nagyban befolyásolhatják a kategóriába érkező újabb modellek. A Volkswagen és a Ford is egy-egy hasonló modell bemutatását tervezi a következő két-három évben, és a többi gyártó sem tétlenkedik: ott a Fiat 500X, és a Suzuki is egy ilyen kis szabadidő-autón dolgozik.
Az az érdekes, hogy a kategória még csak nem is új: a Toyota Urban Cruiser öt éve a piacon van, de nem produkált jelentős eladásokat, és eddig úgy tűnik, hogy az Opel Mokka-Chevrolet Trax páros sem szakította szét a piacot. Ehhez képest meglepő, hogy a francia gyártók milyen erős kezdésre számítanak. Az IHS előrejelzése szerint két éven belül félmilliós piaccá nőhet Európában a kis szabadidő-autók szegmense.
Telitalálat a Peugeot 2008
https://formula.hu/egyeb/2013/06/15/telitalalat-a-peugeot-2008 2013-06-15 01:00:00 2013-06-15 01:00:00
Épp csak bemutatták a Peugeot legújabb modelljét, a 2008-ast, amely lényegében egy újabb négyméteres szabadidő-autó, de a Peugeot a kezdeti keresletre alapozva máris megduplázza a gyártást. És ezt nem valamiféle kincstári optimizmussal magyarázzák, hanem független elemzők előrejelzéseivel.