DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

Itt az új Opel Insignia

Bár még nem érezzük, hogy elkopott volna az Insignia formája, az Opel már csak kötelességtudatból is változtatott a csúcsmodell megjelenésén egy keveset. A beavatkozás persze nem túl mélyre ható, hisz legfeljebb két-három évre szólnak.

Az egyetlen, ami első pillantásra feltűnik a felújított Insignián, az a szélesebb hűtőmaszk, amely már majdnem kiér a fényszórók belső sarkaiig. Fazonra persze ugyanaz mint a régi - hisz az aktuális Opel-arculat egyelőre marad - csak a jelvény és a hozzá tartozó vaskos krómléc került egy kicsivel lejjebb. A fényszórók formáján nem változtattak, a tartalmuk azonban egész más, ami némiképp szintén beleszól az Insignia arckifejezésébe. Hátulról is másképp fest az autó, az alacsonyabb, de szélesebb lámpák, és a közöttük húzódó, még vaskosabb krómszínű léc miatt. Az az érdekes, hogy az autó kellemes formai egységét sikerült minden módosítás ellenére megőrizni - az utólagos változtatások szépen illeszkednek az Insignia eredeti stílusába, ami az efféle frissítések esetében nem épp gyakori.

A visszafogott formai módosítás mellett szinte a teljes motorválasztékot lecserélték. Természetesen itt is megjelennek az új SIDI turbómotorok, az 1,6 literes 170, a 2 literes 240 lóerős lesz. A dízelmotorok is újak, ha minden igaz: a kétliteres CDTI motorcsalád egyelőre kéttagú, a gyengébbik 120, az erősebbik 140 lovas lesz. Ezeknél a modelleknél persze nem a nagy teljesítmény a lényeg, hanem a takarékos üzem. A gyári adatok szerint a dízel Insigniák átlagos fogyasztása stop-start rendszerrel 3,7 liter is lehet száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátást pedig levihették 100 g/km alá - a pontos gyári adat 99 g/km - ami az EU-ban érvényes szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt igazán jól jön az Opelnek, hisz az ilyen változatokkal lehet valamelyest csökkenteni a flotta-átlagon. A benzines- és dízelváltozatokon túl kínálnak majd egy gyázhajtású változatot is - ebbe 1,4 literes, 140 lovas turbómotor kerül, ami benzinnel is használható, és állítólag 7,6 litert fogyaszt gázból, ami kifejezetten jó érték.

Az Opel mindezeken kívül igényesebb beltéri anyagokat ígér - bár az Insigniával nemigen volt gond ezen a téren - és fejlettebb fedélzeti információs rendszert, ami ma már szinte természetes, hisz a számítástechnika fejlődési üteme sokkal gyorsabb, mint az autóké. Az alapkonstrukción azonban nem módosítottak, ami azt jelenti, hogy a típus legnagyobb hibája, a szűkös helykínálat is megmarad, legalább a következő modellváltásig.

Valószínű, hogy ez lesz az Insignia utolsó nagyobb átalakítása, hisz a típus 2008 óta van a piacon, így legfeljebb 2-3 éve lehet hátra, utána érkeznie kell az utódmodellnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: