A csúcsmodell friss külső és belső designnal emeli még magasabb szintre az Opel tervezési filozófiáját. Motorháza alatt erős és különlegesen hatékony, közvetlen befecskendezésű motorok bővítik a kínálatot, mint például a két új generációs turbó benzines és a 99 g/km CO2 kibocsátású turbódízel, amely ezzel az A+ hatékonysági kategóriába lépett. Mindkét változata (a 88 kW/120 LE és a 103 kW/140 LE az EG Nr. 715/2007 szabvány szerint mérve) 6 fokozatú manuális váltóval és Start/Stop technikával szerelve csupán 3.7 litert fogyaszt 100 kilométeren a négy- és ötajtós modell esetében is (Sports Tourer: 3.9 l/100km). Az Opel Inisgnia 2.0 CDTI ezáltal a legtakarékosabb dízel a kategóriájában.
"A sikeres Insignia több mint 580.000 vevőt hódított meg, és az új modell minőségi utastere, könnyedén használható infotainment rendszere, új, hatékony motorjai és kifejező designja még többeket hódít majd meg"œ, foglalja össze a lényeget az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. "Zászlóshajónk még tekintélyesebb lett, mégis elérhető árért kínál komfortos és biztonságos utazást, magas műszaki színvonallal."œ
Rendezett utasfülke, új infotainment nemzedék
Az utasfülke áttervezésének három fő szempontja az áttekinthető, egyszerű kezelés, az infotainment-kínálat testre szabhatósága, valamint természetesen az utasok komfortja, biztonsága volt.
A középkonzol modern műszaki megoldásai és funkciói a kifinomultság érzetét keltik. A kezelőfelületet radikálisan leegyszerűsítették, kevesebb gomb található rajta, szinte mindent a nyolc colos, színes érintőképernyőről lehet kezelni. A kezdőképernyő főmenüjéből az érintőképernyőn, a kormány kezelőgombjaival, hangvezérléssel vagy érintőpaddal juthatunk a rádió, a zenelejátszás, az okostelefon-kapcsolat vagy a háromdimenziós navigátor valamennyi menüjéhez. Az egész testre is szabható - akár hatvan kedvencet tárolhatunk el, személyes ízlésünk szerint.
Az infotainment rendszer gyors és könnyed használatára a középalagútba foglalt érintőpad nyújt lehetőséget, amelynek megvilágított, érintésérzékeny felülete villámgyorsan reagál, és közben érzékelhető visszajelzést ad. Gyerekjátékká teszi a készülékek kezelését, anélkül, hogy közben elterelné a figyelmet az útról. Akár betűket is lehet rárajzolni - például ha egy zeneszámot keresünk a tárolóban, vagy helységnevet a térképen. Emellett irányíthatjuk a berendezést a kormány kezelőgombjairól vagy hangvezérléssel is.
A vezető és a jármű optimális kapcsolatát szolgálja az új kezelőfelület is, nyolc colos, nagy felbontású, színes képernyővel kiegészítve. A sebességet, fordulatszámot és üzemanyag-mennyiséget klasszikus műszerek mutatják, de mellettük megjelennek a közvetlen látótérben a saját magunk választotta információk is a navigátortól, az okostelefonról és a rádióról.
Csúcstechnika: 99 grammos turbódízel és új generációs SIDI benzines turbó
Megújult az Opel Insignia hajtó- és futóműve is. Már eddig is elismerést aratott a menetkényelem, a vezethetőség és az útfogás, de mostantól egy szinttel feljebb lépett az Insignia. Tökéletesítettek a csillapítókon, a stabilizátorokon és a kormányművön, ami főképp a zaj- és rezgési komfort javára vált.
Az eleve széles, de most tovább bővített motorválasztékot megalkuvás nélkül hangolták teljesítményre és komfortra. Benzines, dízel és gázüzemű változatok állnak rendelkezésre, a teljesítményspektrum 81 kW/110 lóerőtől 239 kW/325 lóerőig terjed.
Az új Insignia 2.0 CDTI a környezetkímélet és a takarékosság élenjárója: kétliteres turbódízele 88 kW/120 LE, illetve 103 kW/140 LE teljesítménnyel kapható, és a VO (EG) Nr. 715/2007 szabvány szerint mérve csupán 99 gramm/kilométer a CO2 kibocsátás (Sports Tourer: 104 g/km CO2), ezáltal az A+ hatékonysági kategóriába tartozik. A hatfokozatú sebességváltóval és Start/Stoppal felszerelt négy- és ötajtós modellek kombinált ciklus szerinti fogyasztása 3,7 liter/100 kilométer (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) - ezek csúcsértékek a kategóriában! Mindemellett erősen is húznak ezek a motorok: az automatikus túltöltési funkciónak köszönhetően rövid ideig 320 newtonmétert képes kifejteni a 88 kW/120 lóerős turbódízel, a 103 kW/140 LE teljesítményű pedig 370-et.
A dízelválaszték élén a 143 kW/195 LE-t rendelkezésre bocsátó 2.0 BiTurbo CDTI áll, amely soros, kétlépcsős turbófeltöltés segítségével ér el 400 newtonméter nyomatékot. Azonnal reagál a gázadásra, és széles fordulatszám-tartományban fejt ki nagy erőt.
A benzineseknél is van két kiemelkedő újdonság: a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős 2.0 SIDI Turbo (184 kW/250 LE és 400 Nm), illetve az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE és 260 Nm, amely túltöltéssel átmenetileg 280-ra növelhető). A SIDI jelentése egyébként Spark Ignition Direct Injection, azaz szikragyújtásos, közvetlen befecskendezéses. E motorok kiváló gazdaságossággal ötvözik a nagy teljesítményt és a sima járást. Mindkettő kombinálható hatfokozatú manuális sebességváltóval és Start/Stoppal, vagy az új, csökkentett súrlódású hatfokozatú automatával is. A kétliteres SIDI-Turbo front- vagy összkerékhajtással választható.
Gazdaságos alternatívaként a 103 kW/140 LE teljesítményű Opel Insignia 1.4 LPG sorakozik fel ezek mellé, 200 newtonméteres nyomatékmaximummal, amely, a benzinesekhez hasonlóan, teljesíti a jövőbeli, szigorú Euro 6 kipufogási előírásokat. A 7,6 liter/100 km-es fogyasztás (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) és a csekély, 124 g/km CO2-emisszió (Sports Tourer: 129 g/km CO2) az A hatékonysági kategóriába sorolja a gázüzemű Insigniát.
Stílusteremtő: díjnyertes Opel design, prémium-hatással
Többszörösen kitüntetett designjával az Insignia meghatározóan hatott valamennyi Opel-típusra. Az új modell összetéveszthetetlen, mélyebb és öntudatosabb frontgrafikával hangsúlyozza prémium jellegét, tekintélyesebbnek és szélesebbnek hat. Hűtőmaszkja testesebb lett, és az eddiginél alacsonyabbra került. Széles krómléce, amely középen az Opel emblémát hordozza, kétoldalt ívelten fut ki felfelé, az újonnan tervezett fényszórókra irányítva a figyelmet. Ezek, a felszerelési kiviteltől függően, bi-xenon lámpák is lehetnek, AFL+ biztonsági rendszerrel kiegészítve. Krómkeretbe foglalt, színezett üvegük kitűnő minőségre vall. A csúcskivitelben letisztult rajzolatú, szárnymotívumot formáló fénydióda-sor világít. Nem kevésbé hatásos stíluselem a front alsó részén a ködlámpák kifelé szélesedő betétje, amely jól illik a hűtőmaszk vonalához.
Oldalról nézve jelentős a különbség az új Insignia négy- és ötajtós karosszériája között. Az ötajtós C-oszlopánál a tetővonal kifut a stilizált hátsó spoilerhez vezető átmenetnél, ezáltal klasszikus kupészerű sziluettet eredményez. A négyajtóson viszont egészen a spoilerig ér, és egy elegáns limuzin körvonalát adja.
Ugyanez tükröződik vissza az áttervezett hátulnézeten: az új Insignia szélesebbnek és mélyebbnek mutatkozik az eddiginél - ez különösen a márkaemblémát hordozó krómléc lejjebb helyezésének köszönhető, amely mindkét karosszéria-változaton jól belenyúlik a kétrészes hátsó lámpába. A helyzet- és a féklámpa grafikája határozott szárnymotívumot ad, és természetesen energiatakarékos fénydiódák világítanak bennük.