Mindkét változatba kétliteres, turbós motor kerül. Persze a benzines az erősebb, kerek 220 lóerős, míg a dízel 184 lovas, de a jelentős teljesítmény-különbség ellenére mindkettő igazán jól megy. Az előbbi 6,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, és a végsebessége 248 km/h, míg az utóbbinál ugyanez a két adat 8,1 másodperc illetve 232 km/h. Az összes változathoz hatfokozatú váltó jár, manuális, vagy némi felárért duplakuplungos automata. A gyáriak szerint az új RS átlagosan 19%-kal fogyaszt kevesebbet, mint az elődje, amely ebben a kategóriában szintén nem számított különösebben iszákosnak.
Külsőre az új RS nem igazán feltűnő jelenség, csak a nagyobb első légbeömlők, a 17, 18 vagy 19 hüvelykes alufelnik, a nagy kipufogóvégek, néhány nagyon visszafogott légterelő, illetve néhány RS jelzés árulkodik arról, hogy ez itt a legsportosabb Skoda, de ez nem is baj. Sokan csak a sebességet keresik, a feltűnést nem, nekik pedig épp ideális választás a cseh családi autó legerősebb kivitele. Ezen az ár- és teljesítményszinten persze nem érdemes nagyon komoly műszaki tartalomra számítani: sem összkerék-hajtás, sem tisztességes sperr-diffi nem jutott, csak a fékekkel önzáró differenciálművet imitáló XDS rendszer, amely a féktelen száguldozást gyakori fékbetét-cserével bünteti. Ezen persze nem érdemes meglepődni, hisz a VW csoport sportos fronthajtású modelljei évek óta csak ezzel a megoldással készülnek.
A csúcs-Octaviának persze ezúttal is készítettek speciális fényezést - a jellegzetes intenzív kék festés csak itt elérhető, bár lesznek más árnyalatok, így fehér, vörös és fekete is. A Skoda egyelőre nem árulta el, hogy mennyit kér majd az RS-ért, de aligha tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy hasonló áron adják majd, mint a tökéletesen azonos technikára épülő, kevésbé tágas, de jobb minőségérzetet adó Golf GTI-t.