DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Honda Insight: Az első

Kevesen tudják, hogy a világ legnagyobb hibrid piacára elsőként a Honda lépett: 1999 novemberében az Insight első kiadása megérkezett Amerikába, hét hónappal később landolt a konkurencia.

Az Insight könnyű súllyal, kétajtós, szuper áramvonalas kupé karosszériával startolt. A külső és a koncepció megváltozott, a 2009-ben érkezett utód a Jazz megnyújtott padlólemezére épült és elhagyta az extrém formavilágot. Az ötajtós modell abszolút családbarát, öt felnőttnek és 339 liternyi csomagnak jut hely a karosszériában. Mivel az autót eleve hibridnek tervezték, ezért a nikkel-metálhidrid akkumulátor a csomagtartó alatt helyezkedik el. A 84 modulból álló áramtárolót, a Sanyo szállítja a Hondának.

A narancssárga kábelen érkező áram, a Honda IMA rendszeréhez csatlakozik. Az IMA integrált motoros segítséget jelent, ez végtelenül egyszerű, olcsó és igen megbízható hibrid technikát takar. Szó nincs a konkurenseknél alkalmazott, űrhajó bonyolultságú váltóműről, hajtási technikáról. A neve tökéletesen leírja a működését: a motor és a sebességváltó közé épített villanymotor segíti a négyhengeres működését. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és tölti az akkumulátorokat.

A felvonultatott technika a következő paraméterekkel büszkélkedik: a fő hajtóerőt, az igen környezetbaráttá, és extrém alacsony nyomatékúvá varázsolt 1339 köbcentis benzinmotor jelenti, itt 98 lóerő és 167 Nm nyomaték áll a rendelkezésre. A segítség a villanymotor részéről 13 lóerőben és 79 Nm-ben jelentkezik, ezzel sima az indulás. A start-stop funkció pedig villámgyors és üzembiztos.



Akinél a megbízhatóság fontos szempont, az nem fog csalódni a Honda Insight-ban, mert öt év garanciát adnak a hibrid technikára, és olyan bonyolult elem nincs benne, mint a dízel motorok nagynyomású üzemanyag rendszere.

Az előbb leírt működés a gyakorlatban úgy jelentkezik, hogy az autó széndioxid kibocsátása kilométerenként 96 g! A fokozatnélküli automataváltó és az IMA párosa kiváló városi autóvá varázsolja az Insightot, a motor leállító, újraindító technika segít a 4,6 városi és 4,2 literes közúton mért gyári fogyasztás elérésében.

Fontos széria szerelvény az Insight-ban, a vezetőt takarékosságra biztató jelzőrendszer. Ha a sofőr gazdaságosan vezet, akkor virágokkal jutalmazzák, amelyek a műszerfalon jelennek meg. Ha sportos stílusban megy a közlekedés, akkor a kijelző színe kékre változik.

Az olcsóbb, egyszerűbb hibrid rendszer bevált, mert tavaly szeptemberben szállította le a Honda az egymilliomodik zöld modelljét.

 

Műszaki adatok:

Méretek: Hossz/szél./mag./tengely táv.: 4395/1695/1425/2552 mm

Motor: 1339 cm3, négyhengeres benzin motor,98 LE/5800-as fordulatszámon, 167 Nm/1000-es fordulaton

Villanymotor teljesítménye/nyomatéka: 13 LE/1500-as fordulatszámon, 79 Nm/1000-es fordulaton

CO2 kibocsátás: 96 g/km 

Végsebesség: 182 km/óra

Gyorsulás: (0-100 km/h): 12,5 mp

Alapár: 6 669 000 Ft

 

A Honda Insight még részletesebb bemutatása az alábbi képre kattintva érhető el.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: