Egyebek közt erre a problémára jelent megoldást a 458-as hamarosan megjelenő csúcsváltozata, amely a hírek szerint már 600 lóerő felett lesz. A hagyományoknak megfelelően a Challenge Stradale nevet kapja az erősebb változat - ezzel is jelzik, hogy a Ferrari 458-asok házibajnokságára készített versenygép lesz az alap. A típusba más áttételezésű váltó, feszesebb futómű és hatékonyabb fékrendszer kerül, a motort pedig kisebb ellenállású kipufogórendszerrel, áthangolt motorelektronikával és 9000-ről 9300-ra növelt maximális fordulatszámmal teszik még erősebbé. A felszereltség egyszerűsítésével az autó tömegét is csökkentik valamelyest.
A középmotoros V8-as Ferrarik egykor belépőmodellek voltak, ma azonban már átvette ezt a szerepet a kényelmesebb California. Ãgy ezek a típusok lassan a legsportosabb modellekké válnak a kínálatban - leszámítva az Enzóhoz és a LaFerrarihoz hasonló megfizethetetlen és szuperritka modelleket - és a Challange Stradale jó eséllyel a legjobb választás lesz, ha valaki közúton és versenypályán egyaránt használná olasz sportkocsiját.
Úgy hallani, az új modellváltozat a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be.