Mint valamennyi korábbi nemzedéktől, ettől is azt várták a vevők, hogy minden területen etalont állít fel, újrafogalmazva a "világ legjobb autója" fogalmát. Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője:
"Feladatul nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit! Egyetlen más autó sem képviseli annyira a Mercedes-Benz márkaígéretét, mint az S-osztály."
A részletekbe menő műgond eredménye az "Essence of Luxury". A legjobbra törekvés például az utastérben tapasztalható: akár az üléseket vagy a klimatizálást, a kezelést vagy a designt, az infotainment lehetőségeket vagy a hátsó üléssor biztonságát és kényelmét nézzük - a sok új ötlet mesteri megvalósítása révén a tervezők a legmagasabb minőségi színvonalat jelölték ki az S-osztály számára, és saját maguknak is.
Ugyanez áll a biztonságra is: amit tíz éve a PRE-SAFE® elkezdett majd a DISTRONIC PLUS folytatott, ma az autózás új dimenziójában teljesedik ki: biztonsági rendszerek egész arzenálja olvasztja össze a komfortot a biztonsággal. Ennek a neve a Mercedes-Benznél az "Intelligent Drive". Az új S-osztály hatékonysága pedig szinte már utópiába illő: az "Efficient Technology" jegyében a Mercedes-Benz tíz év alatt megfelezte és 4,4 liter/100 kilométerre csökkentette a 150 kilowattos teljesítménykategória fogyasztását. Az S-osztály légellenállása ismét jócskán csökkent a típuselődhöz képest: a 0,24-es alaktényező mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét, további aerodinamikai tökéletesítésekkel, 0,23-ra szorították le. Említhetjük példaként azt is, hogy az új modell a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak.
Az új Mercedes-Benz S-osztály teljes részletei a csatolt dokumentumban...