DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Mercedes-Benz S-osztály: A világ legjobb autójának készült

Az új S-osztály, amelynek fejlesztési súlypontjai az ""Intelligent Drive", az ""Efficient Technology" és az ""Essence of Luxury" (a luxus esszenciája) voltak, számos területen tágítja ki a technikai határokat - az új modell nemcsak a Mercedes-Benz csúcsteljesítménye, hanem maga a megtestesült autófejlődés. A korszakalkotó modell a Magyarországon forgalomba helyezett Mercedes-Benz modellekhez hasonlóan alapfelszereltségként négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartásban részesül.

Mint valamennyi korábbi nemzedéktől, ettől is azt várták a vevők, hogy minden területen etalont állít fel, újrafogalmazva a "világ legjobb autója" fogalmát. Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője:

"Feladatul nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit! Egyetlen más autó sem képviseli annyira a Mercedes-Benz márkaígéretét, mint az S-osztály."

A részletekbe menő műgond eredménye az "Essence of Luxury". A legjobbra törekvés például az utastérben tapasztalható: akár az üléseket vagy a klimatizálást, a kezelést vagy a designt, az infotainment lehetőségeket vagy a hátsó üléssor biztonságát és kényelmét nézzük - a sok új ötlet mesteri megvalósítása révén a tervezők a legmagasabb minőségi színvonalat jelölték ki az S-osztály számára, és saját maguknak is.

Ugyanez áll a biztonságra is: amit tíz éve a PRE-SAFE® elkezdett majd a DISTRONIC PLUS folytatott, ma az autózás új dimenziójában teljesedik ki: biztonsági rendszerek egész arzenálja olvasztja össze a komfortot a biztonsággal. Ennek a neve a Mercedes-Benznél az "Intelligent Drive". Az új S-osztály hatékonysága pedig szinte már utópiába illő: az "Efficient Technology" jegyében a Mercedes-Benz tíz év alatt megfelezte és 4,4 liter/100 kilométerre csökkentette a 150 kilowattos teljesítménykategória fogyasztását. Az S-osztály légellenállása ismét jócskán csökkent a típuselődhöz képest: a 0,24-es alaktényező mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét, további aerodinamikai tökéletesítésekkel, 0,23-ra szorították le. Említhetjük példaként azt is, hogy az új modell a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak.

Az új Mercedes-Benz S-osztály teljes részletei a csatolt dokumentumban...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: