DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

A Porsche gyengébb, de gyorsabb lesz a Ferrarinál

A Porsche korábban kezdte a 918-as fejlesztését, mint bármelyik vetélytársa, de a komplikált, hárommotoros hajtáslánc - és talán a német alaposság - miatt később érkezik, mint akár a McLaren P1, akár a LaFerrari.

A projektet vezető James Eastwood szerint azonban megéri várni. Bár a Porsche papíron gyengébb és lassabb, mint akár a LaFerrari, akár a McLaren csúcsmodellje, valós körülmények között lefőzi az olasz és brit konkurenseket. Mindezt azzal magyarázta, hogy a 918-as, bár bő 180 lóerővel gyengébb a LaFerrarinál, több mint 90-nel a P1-esnél, és nehezebb is mindkettőnél, az erejét hatékonyabban képes hasznosítani, így mind utcán, mind versenypályán gyorsabb lehet.



A 916-os 823 lóerős, és ebből 580 lóerő jön a V8-as benzinmotorból, a maradékot két villanymotor biztosítja. A gép ráadásul 1,7 tonnás - míg a LaFerrari 1,255 tonnát nyom - viszont összkerék-hajtású, és minden keréken képes pontosan beállítani az átvitt nyomatékot. Eastwood szerint így kanyarban gyorsításkor sokkal stabilabb, mint a két hátsókerék-hajtású vetélytársa, és egyébként is minden körülmények közt jobban használja ki a rendelkezésre álló tapadást. Végsebességben persze nem konkurálhat a két másik hibrid szupersportkocsival - a LaFerrari és a P1 is 350 km/h felett száguldhat, míg a Porsche 325 km/h-t érhet el legfeljebb - de úgy tűnik, gyorsulásban és kanyarsebességben is abszolút versenyképes lesz.

A Porsche más szempontból is vonzóbb lehet: a németek lényegesen többet gyártanak belőle, mint a Ferrari 499, vagy a McLaren 375 példánya, és alighanem árban is a konkurencia alá lövik majd. A hivatalos bemutatót szeptemberben tartják, az első példányok pedig az idén decemberben érkeznek, ha minden igaz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: