DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi találkozón

A SEAT az ausztriai Karintiában tartandó legendás GTI-találkozón is egyértelművé kívánja tenni a a versenysport és az ügyfélcsapatok iránti elkötelezettségét. A Wörthi-tó déli partján, Reifnitzben, a Leon Cup Racer lesz a SEAT standjának vitathatatlanul legnagyobb sztárja, amely egyértelműen jelzi, hogyan is fest a világszerte versenysorozatok széles skálájára szánt SEAT túra-versenygép. A 330 LE/243 kW teljesítményű Leon Cup Racer szolgál majd az elkövetkező hónapok tervezőmunkájának és számos tesztjeinek alapjául.

A Cup Racer az Ibiza és a Leon további öt, különösen tüzes és egyéni karakterű változata társaságában jelenik meg a SEAT standján, ahol változatos programok is várják a spanyol márka rajongóit. Az idei, immár 32. GTI-találkozón a szervezők ismét jóval több, mint százezer látogatóra számítanak a négy nap során.

A versenysport mélyen gyökerezik márkánk karakterében, a SEAT ugyanis több mint 40 év versenytörténetére tekinthet vissza. A Leon Cup Racer bemutatásával most ennek írjuk új fejezetét, ügyfeleink elkötelezett és motivált csapatai közreműködésével. A Cup Racer így nem show-modell, hanem a fejlesztőmunkánk eredményeképpen született első tesztjármű" - fejtette ki Dr. Matthias Rabe, SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke. "A SEAT Leon új generációja meggyőző alapként szolgált, sportos kvalitásait ügyfeleink és a sajtó is nagyra értékeli. Versenyváltozata megalkotásakor a közelmúlt kiemelkedő sportsikereire építhettünk."



Semmi mással össze nem téveszthető formavilág, kiváló aerodinamikai tulajdonságok

Az ötajtós Leon műszaki alapjaira épülő, narancsszínű motívumokkal díszített, matt metálszürke Cup Racer már első pillantásra is különleges és tekintetet vonzó látvány. Kimondottan erőteljes kiállása 18 col peremátmérőjű versenykerekein a sorozatgyártású modellénél nem kevesebb, mint 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye.

Új kialakítású frontrésze az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok az áramlások leválási peremén kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az auto simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és a tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek szolgálatában.

A Leon eredeti formai nyelvezete azonban még a Cup Racer megjelenésében is zavartalanul érvényesül. Karakteres teljes-LED fényszóróit az egészen egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté, amelyen oldalnézetének karakteres vonalai és idomai is jól felismerhetők.

Maximális kontroll, tökéletes biztonság

A Leon Cup Racer belterét tekintve is abszolút felkészült a versenypályára. Következetes tömegcsökkentés és minimalizmus jellemző, nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fejvédő-rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja, speciális bőr borítása az izzadásgátlás miatt bizonyul előnyösnek. A konstruktőrök megtartották a szériamodell műszerfalának alapvető formáit, miközben a vezető-információs rendszer és a kezelőelemek - mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett - elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn összpontosulnak.

Kiváló menetteljesítmények a legjobb köridőkért

A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre. A Cup Racer hosszú távú versenyekre kifejlesztett különleges változata a középkonzol karjával kezelhető szekvenciális verseny-váltóművel és mechanikus differenciálzárral is felszerelhető.

A Leon Cup Racer már előzetes tájékoztató árral is rendelkezik, ami a DSG sebességváltóval szerelt kivitel esetében 70.000 (nettó), míg a hosszú távú versenyekre kifejlesztett, szekvenciális váltóművel és mechanikus differenciálzárral készült változatra 95.000 (nettó) euró.

"Terveink szerint már a 2014-es szezonra kínálhatjuk az ügyfélcsapatoknak Leon Cup Racer versenyautónkat. A sprint- illetve hosszú távú futamokra kialakított két változat sorozatok igen széles körére alkalmas, az ETTC versenyeitől egészen a Nürburgring VLN Endurance Cup hosszú távú futamaiig" - emelte ki Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója, egyben a márka versenysport-tevékenységének felelőse. "Elképzelhetőnek tartjuk a Cup Racer további fejlesztését is, egy 1,6 literes WTCC változat formájában, végül is nagy hagyományokra tekinthetünk vissza e sorozatban."

lbiza Trophy - a versenypályára

A Leon Cup Racer, premierje mellett a márka rajongói öt további sportos különlegességet tekinthetnek meg a Wörthi-tavi SEAT-standon. Az Ibiza SC Trophy szintén rajthoz állhat a világ versenypályáin, különösen a spanyol és az olasz saját márkakupáiban. A 2013-as szezonra 1,4 literes turbófeltöltésű motorja 200 lóerőt (147 kW) teljesít, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a kormánykerékről vezérelhető, a hatékony vonóerő-átadást pedig mechanikus differenciálzár segíti. A versenyengedéllyel rendelkező érdeklődők 31.500 euró nettó áron vásárolhatják meg az Ibiza SC Trophy versenygépet.

Ibiza - kompakt atléta

Két további Ibiza modell az utakon bizonyíthatja sportos képességeit: a DSG sebességváltóval szerelt, 180 LE/132 kW teljesítményű Ibiza SC Cupra "Nevada-fehér" színben látható majd, míg 17 colos keréktárcsái és első, illetve hátsó rácsbetétjei egyaránt fényes feketén csillognak. Az "Emocion-vörös" Ibiza SC FR az "FR 10-Year" jubileumi csomaggal érkezik, amely 17 colos fekete-ezüst kéttónusú keréktárcsákat, illetve titánárnyalatú tetőlégterelőt, küszöbborításokat és tükörházakat foglal magában. Az Ibiza SC FR Ten alacsonyabbra süllyesztett karosszériával és az Ibiza Cupra fékrendszerével készül.

Leon - stílus és egyéniség

A SEAT Leon két változata az egyéni kialakítást szolgáló extrafelszereléseket mutat be a SEAT nagysikerű új sorozata számára. Az "Emocion-vörös" Leon FR 1.8 TSI (180 LE/132 kW) az első és hátsó légterelő-szoknyákat tartalmazó "Aero Kit" eredményeképpen még erőteljesebb megjelenésű. A 19 colos keréktárcsákon át a fényes vörös féknyergek is jól láthatók. A cockpit és a kormánykerék borításai szintén élénkvörösben pompáznak, míg az üléseket és az ajtókárpitokat vörös és fekete bőr fedi. A sort az FR kivitelű Leon SC zárja, orrában a 184 LE/135 kW teljesítményű csúcs-TDI erőforrással. 19 colos keréktárcsái és vörös féknyergei tökéletes kontrasztot alkotnak csillogó "Nevada-fehér" fényezésével. Utastere kéttónusú fekete-szürke bőrkárpitozással készült.

VIP-parti a SEAT-hajón

A SEAT-hajó mára a Wörthi-tavi találkozó klasszikus programjává lépett elő, s a SEAT Club tagjai számára a hajón rendezett VIP-parti az idén is az egyik "legforróbb" eseménynek ígérkezik. A teljes találkozó ideje alatt a SEAT-standon és a SEAT-hajón DJ-k szolgálnak a hideg italokhoz forró ritmusokkal, a vizuális élményekről pedig a SEAT táncoslányok gondoskodnak.

A SEAT filmes csapata szintén ott lesz a találkozón, s a legegyedibben tuningolt SEAT-okról és pilótáikról forgatnak rövid anyagokat, a SEAT Ausztria Facebook oldalán is bemutatva őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: