Az új S osztály a kémfotók tanúsága szerint megtartja elődje klasszikus arányait, sőt, a hosszabb motorháztetővel és a rövidebb csomagtér-fedéllel még tovább fokozták a hatást a tervezők. Úgy néz ki, nagyrészt ennek köszönhető, hogy az autó hosszabb lesz egy kicsivel. A tetővonal íve még egyszerűbb és elegánsabb lesz, a karosszéria oldalának domborításai pedig a CLS stílusát idézi. A hűtőmaszk már a legújabb Mercedes arculatot tükrözi, ahogy a penge-forma első lámpák is, ennek ellenére az az érzésünk, az új S osztály formai szempontból elég egyéni lesz, hogy az utcán egyből felismerje bárki.
A Mercedes persze itt is a többi luxusmodellben már bevált műszaki megoldásokat alkalmazza majd. Itt is bevetik az új V8-as turbómotorokat: az S500-asba 4,7 literes, két turbófeltöltős, 435 lóerős motor kerül, az AMG változatba pedig az 5,5 literes biturbó, legalább 570 lóerővel. Úgy tudjuk, a V12-esekhez alig nyúlnak - legalábbis egyelőre - így az S600-at továbbra is 517 lóerő mozgatja majd, míg az S 65 AMG-be épített hatliteres turbós V12-es teljesítménye 630 lóerő lesz. Természetesen készül konnektoros hibrid változat is, ebben egy 3,5 literes V6-os szívómotor és egy 60 lóerős villanymotor dolgozik majd együtt, ami bőven 4 liter alatti fogyasztás elérését is lehetővé teszi száz kilométeren.
Valószínű, hogy az új S osztály hivatalos bemutatóját az idei Frankfurti Autószalonon - azaz lényegében hazai pályán - tartja majd a Mercedes, ugyanúgy, ahogy az elődét is nyolc évvel ezelőtt. Ugyanakkor számíthatunk rá, hogy az első hivatalos információkat már hónapokkal korábban, akár már a nyár folyamán közzé teszik majd.