A Ford egyszerre ünnepli az eddig több, mint 8,5 millió példányban gazdára talált Mustang ötven éves születésnapját, és a Flat Rock összeszerelő üzemben elkészült egymilliomodik Mustang-ot. A Flat Rock-i futószalag végén Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke ül be az egymilliomodik itt gyártott Mustang, egy Ruby Red fényezésű kabrió volánja mögé. Nair mellett Ed Salna, az üzem ellátási és logisztikai menedzsere is a Mustang "™nyergébe pattan"™. Salna a Flat Rock üzem veteránja, hiszen 27 éve dolgozik már a gyárban, vagyis több mint egy évvel az első autó elkészülte előtt állt itt munkába.
"A Mustang az autóipar egyik legnépszerűbb modellje, számtalan rajongóval világszerte, és persze a Ford-on belül is." - fogalmaz Nair. "A Flat Rock üzem dolgozói komoly tiszteletet vívtak ki azzal, hogy rendkívül jó minőségű munkát végeztek, miközben az elmúlt több mint kilenc évben egymillió Mustangot építettek - és ezt várjuk tőlük az elkövetkező évek során is."
A Ford 49 éven át a vállalat székhelyén, a Michigan állambeli Dearbornban gyártotta a Mustang-ot. Az autó a vállalat székházától alig pár percnyi távolságban fekvő híres Rouge üzemben készült, majd a gyártás 2004-ben néhány mérfölddel délebbre, a Flat Rock üzembe települt át.
Az 1964 áprilisában bemutatott Mustang népszerűsége minden várakozást felülmúlt, így a Fordnak Michiganen kívül kellett új gyártókapacitást teremtenie. 1965 elején Metuchenben (New Jersey) és San Joséban (Kalifornia) is megkezdődött a Mustang gyártása. Két év sem telt el, és 1966. március 2-án a dearborni gyártósorról legördült az egymilliomodik Mustang. A Ford eddig több mint 8,5 darabot értékesített ebből a modellből.
A Mustang gyártásának beindítása Flat Rockban egybeesett a vadonatúj ötödik modellgeneráció megjelenésével - ez volt a sorozat első tagja, amely saját padlólemezre épült. A standard V6-os és V8-as GT-modellek mellett Flat Rock számos különleges modellsorozatot és versenyautót gyártott:
"¢ 2006-ban a Flat Rock üzem egy limitált sorozatú, fekete-arany fényezésű Shelby GT-H kupét készített a Hertz autókölcsönző számára, ezzel emlékezve meg az 1966-os Shelby GT350H bérautóról
"¢ 2007-ben mutatkozott be az SVT által fejlesztett Shelby GT500 Mustang, amelynek 5,4 literes, kompresszoros töltésű V8-as, 500 lóerős blokkja a modellsorozat addigi legerősebb motorja volt
"¢ A 2008-2009-es modellévre a Mustang kínálatában megjelent a Bullitt változat, amely egy 1968-as film címszereplőjéről kapta a nevét; a főszereplő természetesen egy Mustanggal száguldott
"¢ A 2012-2013-as modellévekben a Flat Rock üzemben készült a versenypályára optimalizált Boss 302 változat
"¢ A Flat Rock gyártósorain számos Mustang-versenyváltozat készült, köztük az FR500, a Boss 302R és a hihetetlenül sikeres Cobra Jet
A Mustang rajongók számára egyébiránt a Ford a tavalyi év végén rendkívül jó hírrel szolgált: a vállalat bejelentette ugyanis, hogy a Mustang következő generációja a rendkívül sikeresnek bizonyuló Egy Ford startégiának megfelelően globális modell lesz, ennek köszönhetően az autó európai, így hazai szerelmeseinek sem kell sokat várniuk, hogy az ikon itt is feltűnjön az utakon.