A Polk intézet közölte záró adatait a 2012-es globális újautó-eladásokról, s ennek alapján hivatalosan is a Ford Focus bizonyult a világ legnépszerűbb személyautójának. A csupán Észak-Amerikában forgalmazott Ford F-sorozat nevet viselő pickup, a 2013-as "™Év Pickupja"™ címet megszerző Ranger nagytestvére a lista harmadik helyén végzett, a Ford Fiesta pedig a világ legnépszerűbb kisautója címet szerezte meg.
Az autóipari adatokat gyűjtő és piaci trendeket elemző intézet szerint a kompakt Focusból világszerte összesen 1.020.410 darab talált gazdára. A legnagyobb mérvű piaci növekedést Kínában és az USA-ban regisztrálták: a kínai eladások tavaly 51 százalékkal nőttek, s a Polk járműregisztrációs adatai szerint itt kelt el a világszerte értékesített Focusok több mint egynegyede. 2012-ben az USA-ban 40 százalékkal nőtt a Focus-értékesítés, ami szintén nagy mértékben hozzájárult a modell globális sikeréhez. A Focus egyébiránt hazánkban is rendkívül jót teljesít, évek óta ez a Ford legnépszerűbb modellje Magyarországon, több éven át őrizte a legnépszerűbb modell címet idehaza is, a tavalyi évben 2085, míg az idei első negyedévben 492 darab talált belőle gazdára nálunk.
A kompakt Focus tehát megőrizte a világ legnépszerűbb autójának kitüntető címét, emellett pedig a Ford Fiesta is első helyre került, hiszen a Polk értékeléséből kiderült, hogy 723.130 darabos értékesítésével ez a modell lett a világ legnagyobb darabszámban eladott szubkompaktja. A Polk kimutatása szerint a Ford kis és közepes méretű autóiból - a Fiestából és a Focusból - 2012-ben összesen 1.743.540 darab talált gazdára.
"A Focus és a Fiesta kiválóan példázza Egy Ford globális termékstratégiánk sikerét." - fogalmaz Jim Farley, a Ford globális marketingért, értékesítését és szolgáltatásokért, valamint a Lincoln márkáért felelős alelnöke. "Globális termékeink teljes összhangban állnak a vásárlók igényeivel - különösen a legnagyobb eladásokat produkáló, s ezért igen nagy versenyt diktáló szegmensekben -, hiszen az alacsony fogyasztás, a kiváló minőség, a gazdag felszereltség és az élvezetes vezethetőség különleges kombinációját kínálják. Az Egy Ford stratégia révén képessé váltunk arra, hogy a világ minden táján egyre gazdaságosabbá tegyük működésünket, és fantasztikus értéket kínálhassunk vásárlóink számára."
Tavaly a F-sorozat globális értékesítése 785.630 darab volt, amivel a pickup a világranglista 3. helyére került. Az F-sorozat immár 36 éve folyamatosan Amerika legnépszerűbb pickupja.
"Mióta a Focus tavaly március végén megjelent a kínai piacon, az eladások egyre nőttek, és 2012-ben a modell máris Kína legnépszerűbb személyautójává vált." - hívja fel a figyelmet Farley. "A múlt évben kibővítettük a gyártókapacitást, így idén hatalmas lehetőségünk nyílik arra, hogy az erőteljes startot követően tovább növeljük kisautóink 2013-as értékesítését."