A stuttgarti marketingesek elég óvatosak: bár egyértelmű, hogy a szériaváltozat bemutatásáig már nem változtatnak sokat, eddig az összes új fronthajtású Mercedest tanulmányautóként mutattak be először, és csak néhány hónappal később leplezték le a végleges modellt. Hogy mi az oka a sajátos módszernek, nem tudjuk, de láthatóan ragaszkodnak hozzá: a GLA bemutatását is így vezetik fel. A GLA Concept azonban jól mutatja, milyen lesz a szériaváltozat.
A formaterv az A osztály stílusát viszi tovább, ami egyáltalán nem rossz hír. Az ötajtós karosszéria meglehetősen látványosra sikerült, különösen így, a 20 hüvelykes kerekekkel és a 255/45-ös gumiabroncsokkal. A Mercedes az arányokon túl más eszközökkel nem hangsúlyozza túl a terepjáró-jelleget. A vékony fekete műanyag-perem a küszöbön és a sárvédő-íveken épp csak jelzés-értékű. Érdekes, ahogy az alsó légbeömlő krómkerete felidézi a ma már tiltott kengururácsok sziluettjét. Az összkép elég divatos, elég egyéni és elég Mercedes ahhoz, hogy a GLA-t népszerűvé tegye.
Az autó valamivel nagyobb, mint a képek alapján gondolnánk: a hossza 4,38 méter, a szélessége 1,97 méter, a magassága pedig 1,57 méter, így minden irányban terebélyesebb az A osztálynál. Ugyanakkor 2,7 méteres tengelytávja megegyezik az alacsonyabb testvérmodellével. A tetősínek nyilván hasonlóak lesznek a sorozatgyártmányon is, de a mellettük látható fényforrások várhatóan a tanulmány sajátosságai maradnak. Műszaki téren nem várható nagy meglepetés: mind a motorválaszték, mind a hajtásrendszer elemei megjelentek már a többi, azonos padlólemezre épülő Mercedesben, bár a GLA esetében valószínűleg több változathoz kínálnak majd összkerék-hajtást.
A Mercedes nyilván kínai terjeszkedési terveinek elősegítése érdekében választotta a GLA Concept bemutatójának helyszínéül a sanghaji Auto China kiállítást, de valószínű, hogy a szériaváltozatot már Európában vagy Észak-Amerikában mutatják majd be. A gyártás kezdetének időpontját még nem ismerjük pontosan, de az már most sem titok, hogy Európát ugyanabból a Rastattban működő üzemből látják el GLA-kkal, ahol az A osztály is készül, azaz Kecskeméten ezt a típust nem tervezik gyártani.