A 2.0 TFSI erőforrás új fejezetet nyit az Audi motorjainak történetében. A teljes egészében új fejlesztésű konstrukcióban csupán 1.984 köbcentiméteres összlökettérfogata közös elődjével. 221 kW (300 LE) legnagyobb teljesítménye 5.500 és 6.200 percenkénti fordulatszám között jelenik meg főtengelyén, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
A gázadásokra adott közvetlen és érzékeny reakcióival éppúgy igen meggyőzőnek bizonyul e négyhengeres aggregát, mint sportos zengésű hangjával. Ha az "Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer éppen "dynamic" üzemmódban dolgozik, a motor hatalmas teljesítménye akusztikailag is még jobban kifejezésre jut. Annak érdekében pedig, hogy óriási erejéhez példamutató gazdaságosság is párosuljon, a 2.0 TFSI új fejlesztésű műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel, a kettős befecskendezéstől az "Audi valvelift system" technikáján át, egészen az innovatív hőmenedzsmentig.
Az extrafelszerelésként rendelhető hatfokozatú S tronic sebességváltóval csupán 4,8 másodpercet igényel az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint, de a manuális váltóművel is mindössze 5,2 másodperc szükséges. A végsebességet 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az új 2.0 TFSI erőforrás 100 kilométerenként átlagosan 6,9 liter benzinnel is beéri (S tronic sebességváltóval; a manuális váltóművel 7,0 l/100 km), az S3 így manuális sebességváltóval szerelt elődjéhez képest átlagban 1,5 liter üzemanyagot takarít meg 100 kilométerenként, ami kilométerenként 35 grammal kevesebb széndioxid kibocsátást jelent.
A hatfokozatú manuális és az extrafelszerelésként rendelhető, villámgyors működésű, szintén hatfokozatú S tronic a dinamika és a gazdaságosság harmonikus összhangjával szolgál. Mindkét sebességváltó alsó fokozatai sportosan rövid áttételűek, míg a hatodik fokozat hosszú áttétele az üzemanyag-fogyasztás mérséklését szolgálja. A quattro állandó összkerékhajtás új fejlesztésű lamellás tengelykapcsolóval működik, amely révén az A3 sorozat csúcsmodellje vonóerő-átadási képességei és mozgékonysága terén is döntő előnyt élvezhet. Az új Audi S3 jóval korábban és biztonságosabban gyorsíthat ki a kanyarívekről, mindenkor dinamikus és stabil menettulajdonságokat mutatva.
Az új Audi S3 pontosan és közvetlenül követ minden kormánymozdulatot, mindenfajta kanyart tempósan és karosszériája csekély oldalirányú billenései mellett abszolvál, mindvégig közel semleges irányíthatósági tulajdonságok mentén. Az "S" sportfutómű és a felfüggesztések igényes konstrukciója mellett az új progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a kiemelkedően sportos menettulajdonságokhoz. Fogaslécének különleges kialakítása a bekormányzási szög függvényében változó áttételt eredményez, a progresszív kormányzás így a szűk fordulókban jól érzékelhetően közvetlenebbé válik.
Az új Audi S3 7,5J x 18 méretű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 dimenziójú gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, a nagyméretű féktárcsák feketére fényezett féknyergei pedig "S" logót hordoznak.
Az új S3 szériafelszereltségében szerepel az "Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer is, amellyel az elektronikus gázpedál jelleggörbéje, az opcionális S tronic sebességváltó kapcsolási pontjai és a progresszív kormányzás rásegítésének mértéke változtatható. A vezető egyszerű gombnyomással határozhatja meg, hogy e rendszerek a "comfort", az "auto", a "dynamic", az "efficiency" vagy az "individual" üzemmód szerint működjenek. Az extrafelszerelésként rendelhető "Audi magnetic ride" csillapítás-szabályzás, amely a csillapítóerőt a pillanatnyi menethelyzet függvényében változtatja, szintén befolyásolható az "Audi drive select" rendszerén keresztül.
Az Audi S3 kiemelkedő dinamikájának további kulcsfontosságú tényezője a következetes könnyűszerkezetes építés, amely az Audi egyik alapvető szakterülete. Az új S3 saját tömege üresen nem több mint 1.395 kilogramm. Az új modell 60 kilogrammal könnyebb elődjénél, amelyből csekély tömegű karosszériaszerkezete képviseli a döntő hányadot. A karosszéria vázszerkezete és kiegészítői nagy arányban tartalmaznak különösen nagy szilárdságú acélfajtákat, míg az első sárvédők és a motorházfedél anyaga alumínium.
Már külső megjelenése is első pillantásra egyértelművé teszi az Audi S3 kiemelkedő menetdinamikai képességeit. Alacsonyan ívelő motorházfedele, az oldalablakok alatt végighúzódó karakteres "tornádóvonala" és erősen megdöntött C-oszlopai vizuálisan is megnyújtják karosszériáját. A sorozat csúcsmodelljének hosszúsága 4.254, szélessége 1.777, míg magassága 1.401 milliméter.
Az S-specifikus "singleframe" hűtőrács krómozott kerete ez esetben matt "Platinaszürke" betétet szegélyez, vízszintes kettős lamellái pedig krómhatású felülettel készülnek. Az új tervezésű lökhárítót kettős alumíniumhatású bordákkal osztott légbeömlő nyílásokkal alakították ki, amelyeket oldalt hangsúlyos levegőnyílások zárnak.
A szériakivitelt bővítő "Xenon plus" fényszórók alternatívájaként az Audi teljes egészében LED-technikájú fényszórókat is kínál. Ez a mindeddig csupán a felsőbb szegmensekből ismerős technika mostanában érkezik az alsó-középkategóriába. LED-fényszórói semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöznek az A3 sorozat csúcsmodellje számára, miközben még hatékonyabban és intenzívebben világítják meg az úttestet.
Az Audi S3 oldalnézetében külső visszapillantó tükreinek alumínium háza és a különleges küszöbborítások jelennek meg egyéni stílusjegyként. Új tervezésű a hátsó lökhárító is, két alumíniumdíszítésű bordával kiformált "Platinaszürke" diffúzoreleme a négy ovális, krómozott csővü kipufogóvéget is magában foglalja. A karosszéria színére fényezett S3 tetőlégterelő vizuálisan tovább nyújtja a tetőívet. A hátsó lámpatestek LED-technikával működnek.
Fekete alaptónusú utastere az S3 külsejének dinamikus stílusát viszi tovább. A műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A színes kijelzővel működő vezetőinformációs rendszer az alapfelszereltség része, a mindössze 11 milliméter vékony fedélzeti monitor (az "MMI Radio" szintjétől felfelé széria) pedig elektromosan emelkedik ki a műszerfalból, s a gyújtás bekapcsolásakor "S" logóval üdvözli a vezetőt.
Az extrafelszerelésként kínált multifunkciós bőrbevonatú sportkormány alul lapított karimával készül, s az S tronic sebességváltó alumíniumhatású kapcsolóbillentyűivel is felszerelhető, a pedálok és a lábtámasz pedig nemesacél felületet kaptak. A szériakivitel sportülései alternatívájaként integrált fejtámlákkal és rombuszmintás steppelésű vállövvel kialakított "S" sportülések szerepelnek a palettán. A dekorbetétek csiszolt matt alumínium vagy fekete felületűek.
Az új S3 gazdag szériafelszereltségén túl számos vonzó extrát is kínál. Az infotainment-modulok kínálatának csúcsán az "MMI touch" funkcióval kiegészített "MMI Navigation plus" navigációs rendszer áll. A testre szabott internet-alapú szolgáltatások UMTS-modul segítségével, s az "Audi connect" választéka révén jelenhetnek meg a fedélzeten. Kívánságra az Audi az A3 sorozatban kínált összes fejlett vezetői segédrendszerrel is felszereli új S3 modelljét.
Az új Audi S3 a tervek szerint május közepétől rendelhető a márkakereskedőknél, alapára várhatóan 12,7 milli Ft körül alakul.