A tanulmány jó nagydarab: 4,7 méter hosszú, 1,95 méter széles, 1,59 méter magas, a tengelytávja pedig 1,59 méter, azaz méretben és helykínálatban nincs hátrányban a német luxus-SUV-kkal szemben. A képeken nem is látszik igazán, hogy milyen nagy vas a Wide Rubis, de ez annak köszönhető, hogy mindene arányosan hatalmas - a felnik például 21 hüvelykesek. A formaterv ugyanazt a stílust követi, amelyet a mai Citroenekről már jól ismerünk: a DS márkajelzés itt sok króm díszítőelemet és szokatlan részleteket jelent, amilyen a tetősinekkel elcsalt tetővonal, amitől messziről szinte szedánnak látszik az autó.
Ahogy a korábbi Citroen luxus-tanulmányokban, a franciák itt is elspórolták a sokhengeres prémium-hajtásláncot. Hasonló teljesítményt a hárommotoros hibrid hajtásláncból csiholnak ki: elöl egy erős négyhengeres dízel, hátul két kisebb villanymotor hajt. Ãgy az összkerék-hajtást is megoldják, és egy-egy gyorítás erejéit megvan az a bőven 200 lóerő feletti teljesítmény, amit a németek nagy benzin- vagy dízelmotorjai tudnak. Ugyanakkor az autó viszonylag takarékos lehet, főleg ha az akkumulátort előzőleg már feltöltötték külső forrásból.
A Citroen eddig elég keveset valósított meg hasonló luxusautó-tanulmányaiból, de elképzelhető, hogy a kínai autópiac kedvéért a Wide Rubis szériagyártásával megpróbálkoznak.