A Land Rover globális eladásokért felelős igazgatója, John Edwards beszélt az ambiciózus tervről, bár erősen feltételes módban. "Egy kisméretű szabadidő-autó minden piacon eladható volna, nem látom okát, hogy miért ne készítenénk el." - mondta az igazgató, beindítva ezzel a pletykákat az új típusról. A legvalószínűbb az, hogy a DC100 tanulmányhoz hasonló, négy méter körüli hosszúságú típust fejlesztenek majd, amely a Mini Countryman közvetlen vetélytásra lehetne.
A legnagyobb gondot a britek számára a megfelelő műszaki alapok beszerzése jelentheti. Egy ilyen rövid és keskeny modellhez az Evoque alapjai nem használhatók, azok ugyanis eleve a Freelander 2, és ezen keresztül az aktuális Mondeo megkurtításából születtek. Megoldást az anyavállalat, a Tata, illetve annak kínai partnere, a Chery kínálhat. Mindkét cég készít kisautókat, és nyilván belemennének egy közös fejlesztésbe, ahol a Land Rover illetve a Jaguar tapasztalatait is felhasználhatnák. Egy új platform kidolgozása persze hosszadalmas és drága, így más lehetőségek is felmerülhetnek, például a Ford Fiesta padlólemez átvétele.
A Jaguar-Land Rover számára egy kisebb és olcsóbb, így nagyobb tömegben gyártható, de még mindig prémium-árazású termék jelentős növekedést hozhatna, és ezzel tovább stabilizálhatná a vállalat anyagi helyzetét. Ugyanakkor jelentős kockázatot is hordoz, hisz a fejlesztésbe jelentős összeget kellene beleölni, azaz még mindig kérdéses, hogy zöld utat kap-e a projekt a vállalat vezetésétől és a tulajdonosoktól.