Szimbolikus mérföldkőnek számít ez az autóátadás a 2009 óta működő ügyfélsport-program életében, a quattro GmbH ugyanis - e nagyjából négy év után - immár az Audi R8 alapjaira épült századik versenyautóját szállíthatta ki. Az Audi R8 LMS ultra megjelenésével mindeközben e GT3-modell harmadik fejlesztési lépcsője érkezett a kínálatba, amelyben az Amerikai Egyesült Ãllamok piacára szánt GRAND-AM változat is szerepel. Utóbbi januárban megnyerte a daytonai 24-órás verseny GT-kategóriáját.
"Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az MS RACING csapata működése során első alkalommal az Audi mellett döntött" - hangsúlyozta Franciscus van Meel, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója. Az Audi száz százalékos tulajdonú, neckarsulmi székhelyű leányvállalata fejleszti, gyártja és értékesíti a négykarikás márka ügyfélsport-modelljeit. "A Nürburgring, Spa, Daytona és Zolder hosszú távú, 24-órás futamain időközben összesen 18 győzelmet, valamint számos további bajnoki címet számláló mérleg egyértelműen jelzi autóink minőségét. A versenygépek számára több mint 50 százalékban a sorozatgyártású modellek szolgálnak műszaki alapként. Immár száz járművünk kiszállításával jelentősen megerősítettük globális piaci pozícióinkat, az R8 ugyanis mára Ausztrália, Ãzsia, Európa, Észak- és Dél-Amerika versenypályáin is megjelent."
Sebastian Asch, az ADAC GT Masters sorozat tavalyi bajnoka csapattársa, Florian Stoll oldalán érkezett az Audi R8 LMS ultra átadására, míg a kulcsot Ralph Stoll versenymérnök vette át Dirk Spohrtól, az Audi Sport customer racing ügyfélmenedzsment-vezetőjétől. A Waldshut-Tiengen-i csapat az elkövetkező hetek során, a szezon áprilisi 27-i, oscherslebeni nyitófutamáig mutatja be pilótagárdáját.