DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

A skoda megkezdte az új Octavia Combi gyártását

Hivatalosan is kezdetét vette az új Å KODA Octavia Combi sorozatgyártása Mladá Boleslavban. Mindössze néhány héttel a Genfi Autószalonon tartott világpremierjét követően április 5-én máris legördültek az új modell első sorozatgyártású példányai a Skoda székhelyén működő üzem szerelőszalagjáról. A nagysikerű ""bestseller" harmadik generációja bőséges térkínálattal, csúcsszínvonalú biztonsággal, dinamikusan elegáns formavilággal, takarékos motorokkal, ""simply clever" megoldások sokaságával hódít. Az új Skoda Octavia Combi májusban érkezik az első európai piacokra.

"A Skoda Octavia Combi volt 2012-ben Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija" - emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. "Az új generáció minden adottsággal rendelkezik e sikertörténet folytatásához az elkövetkező évek során. Az új Octavia Combi "™még több autót"™, illetve még több helyet és "šSimply Clever"™ megoldást kínál - röviden: még inkább Skoda" - folytatta Vahland.

Az új Skoda Octavia Combi gyártását előkészítve széles körűen korszerűsítették a Mladá Boleslav-i gyárat, illetve jelentősen bővítették termelőkapacitását. Octavia/Octavia Combi és Rapid modelljei számára a cseh márka napi 800-ról fokozatosan 1.200 járműre növelte az üzem kapacitását.

"Ez már a harmadik nagy modellbevezetésünk mindössze néhány hónap alatt" - hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a Skoda igazgatótanácsának termelés és logisztika területeiért felelős tagja. "Köszönet az egész csapat számára, a termelés, a tervezés, a szerszámkészítés és a logisztika területein egyaránt, akik mindannyian nagy szakértelemmel és szenvedéllyel feleltek meg e hatalmas kihívásnak" - mondta Oeljeklaus.

Az új modellek gyártására tett előkészületek során a Mladá Boleslav-i gyár többek között új karosszéria- és teljesen automatizált beltér fényező részleggel bővült, február végén pedig a legkorszerűbb présüzem kezdte meg működését. A vállalat egyedül e létesítményeibe mintegy 66 millió eurót invesztált. A napokban nyílik meg a Skoda új, rendkívül korszerű logisztikai raktárbázisa, amely az eddigieknél jóval gyorsabban, rugalmasabban és hatékonyabban elégíti ki a jármű- és motorgyártás alkatrészigényét. "Intenzíven invesztálunk termelésünkbe, s jól mutatja, milyen erős hazai bázisunk, hogy három autónkból kettő Európában készül" - kommentálta Vahland.



Az új Skoda Octavia Combi megjelenésével a cseh gyártó folytatja történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Egyedül az idei évben nyolc új, vagy felfrissített modellje mutatkozik be, de 2015-ig a Skoda teljes modellpalettája megújul, illetve további piaci szegmensek felé bővül. A vállalat 2018-ig szóló növekedési stratégiája keretében 2018-ra legalább évi 1,5 millió járműre kívánja növelni globális értékesítését.

E cél elérésében pedig a Skoda Octavia a márka messze legnépszerűbb modelljeként központi szerepet játszik. "Az Octavia a márka szíve" - jelentette ki Vahland. "A Combi pedig a Skoda minden erényét felsorakoztatva nagyban hozzájárult e modellsorozat sikeréhez" - húzta alá a Skoda-vezér. A napjainkig értékesített összesen mintegy 3,8 millió Skoda Octavia közül nagyjából 1,3 millió darabot a Combi változat tett ki.

Az új Skoda Octavia Combi hosszúsága 90, szélessége pedig 45 milliméterrel haladja meg elődjéét, míg tengelytávja közel 11 centiméterrel nőtt. Ennek eredményeképpen új rekordok születtek térkínálata tekintetében, ugyanis piaci szegmense egyetlen más modellje sem kínál ekkora lábteret illetve csomagtartót.

Mindezt "Simply Clever" megoldások sokasága egészíti ki. Az új Octavia Limousine ilyen jellegű részletein - mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze - túl az új Combi további ötletes megoldásokat is felsorakoztat. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A variálható pozíciójú és teljesen lesüllyeszthető, csomagtér-padlóba rejtett rakodórekeszben a csomagtérroló és a tetőlécek is praktikusan tárolhatók.

Az Octavia Combi formavilágát letisztult vonalvezetés, precizitás és harmonikusan kiegyensúlyozott arányok jellemzik. A Skoda új formai nyelvezete a legfrissebb Octavia Combinak is jól áll. "Ezt az autót mintha egyetlen darabból öntötték volna, a Combi maga a térkínálat legszebb formája" - hangsúlyozta Dr. Frank Welsch, a Skoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.

Az új Octavia Combi fedélzetén kívánságra a legkorszerűbb biztonsági, kényelmi és infotainment-rendszerek szolgálhatnak, amelyek többnyire a magasabb járműkategóriákból ismerősek. Az új generáció tagjai ennek ellenére kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek elődeiknél. E látványos "fogyókúra", illetve a legmodernebb TSI- és TDI-motorok új generációja az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén is kiváló értékeket eredményezett. Az átlagfogyasztás ennek megfelelően átlagosan 17 százalékkal marad az előző nemzedéké alatt, a legtakarékosabb GreenLine változat pedig 100 kilométerenként átlagosan 3,3 liter gázolajjal is beéri, amihez kilométereként mindössze 87 gramm széndioxid kibocsátása társul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: