Noha a pályaversenyzésre tervezett TA teljesítménye változatlanul 640 lóerős maradt, a számos módosítással sikerült jelentősen javítani a vezethetőségén. Az autó alapja egy egyszerű Viper, ezt profi versenyzők bevonásával igyekeztek továbbfejleszteni a Street and Racing Technology mérnökei, mígnem egy olyan autót alkottak, amely megállja a helyét zárt pályán, de nagyobb kompromisszumok nélkül használható közúti forgalomban is.
Versenypálya-orientált felfüggesztés, Sabelt versenyülések, harmincnyolc kilogrammos súlycsökkentés, új fékek - néhány a Vipert ért változtatások közül. Az új lengéscsillapítókkal és stabilizátor rúddal az autó útfekvése sokat javult, de a feszesre hangolt felfüggesztés okozhat még kellemetlen pillanatokat a forgalomban. Az új Brembo fékek és a Pirelli P Zero Corsa felniszett ellenben minden helyzetben jól jönnek majd, ahogy a motortér karbon X-merevítőjének is nagy hasznát vehetik majd a tulajok.
A Crusher Orange és matt fekete színektől könnyen felismerhető SRT Viper TA a Chrysler Conner Avenue Assembly nevű gyárában készül majd. Mindössze harminchárom darab készül belőle, melyek az alapmodellnél huszonegyezer dollárral (5,1 millió forint) többe, 120 ezer 500 dollárba (30 millió forint) kerülnek majd.