A GT-be ugyanaz az ötliteres, kompresszoros V8-as került, ami a mezei XKR-S-t is hajtja, és a hétfokozatú automataváltóhoz sem nyúltak. Az autó teljesítménye így maradt 550 lóerő, vezetési élménye azonban jelentősen javult.
Az extra aerodinamikai elemekkel kiegészült, módosított felfüggesztéssel és karbon-kerámia fékrendszerrel felszerelt GT már inkább való versenypályára, mint közúti forgalomba. Ugyanis a változat legnagyobb büszkeségére, a méretes, szénszálas hátsó szárnnyal és a hátsó diffúzorral elért jelentős leszorítóerőre közúton nem sok szükség lesz, ahogy a 300 kilométer/órás határig eleresztett végsebességre sem. Aminek viszont minden helyzetben hasznát vehetik a GT-tulajok azok az elöl 68, hátul 25 százalékkal merevebbek a rugók, az utastér Alcantara kárpitozása, és az új húszcolos felniszett, de a három tizeddel javult nulláról száz km/órára való gyorsulás sem feltétlen hátrány.
Nem véletlen, hogy épp New Yorkban mutatkozott be az XKR-S GT. Úgy tűnik, a Jaguar ezzel kizárólag az óceán túloldalának kíván kedvezni, hiszen a mindössze harminc példányban készülő sorozat huszonöt darabját az USA, míg a további öt darabot Kanada piaca kapja. A 174 ezer dollárért (42 millió forint) rendelhető autók leszállítását augusztusra ígérik.
Egy túl sportos Jaguar
https://formula.hu/egyeb/2013/03/29/egy-tul-sportos-jaguar 2013-03-29 09:00:00 2013-03-29 09:00:00
A Jaguar sem marad újdonság nélkül az idei New York Auto Show-n: a brit autógyártás indiai kézben lévő büszkesége egy sportos kupét, az XKR-S GT-t mutatja be a kiállításon.