Az új modell lényegében egy könnyebb, kisebb MP4-12C lesz, nagyon hasonló felépítéssel. A középmotoros felépítés és a két meglevő modellben fellelhető 3,8 literes V8-as motor marad, bár ez utóbbiról elhagyják a turbófeltöltést. Ãgy a teljesítménye 450 lóerő körül lesz, cserébe könnyebbnek ígérkezik, mint a jelenlegi belépőmodell. Mindkét autó ugyanarra a karbonszálas vázszerkezetre épül, csakhogy a P13 karcsúbb és egyszerűbb felépítésű lesz. Ãgy a becslések szerint ez a modell is könnyedén elérheti a 320 km/h-t, és 4 másodpercen belül gyorsulhat 100 km/h-ra.
A legérdekesebb kérdés persze az, hogy hová pozícionálják az új modellt, hisz úgy érdemes belőni az árát, hogy minél kevesebb legyen a közvetlen vetélytársa. Úgy tudjuk, a terv az, hogy a Bentley Continental GT és az Audi R8 közé árazzák valahová - a 140 ezer eurós sávba - ahol nincs olyan durva verseny. Azzal számolnak, hogy így éves szinten legalább 2500 példányt lehet eladni a P13-asból, ami el is tartaná a McLaren utcai autós részlegét.
A harmadik modellel teljesedhet ki a McLaren kínálata: mivel ebből is készül kupé és kabrió, ahogy az MP4-12C-ből, összesen ötféle típust gyártanak majd. A P13 várhatóan 2015-re készül el, míg a nyitott változatot egy évvel később mutathatják be a közönségnek.