Az új csúcsmodell pontosan olyan, amilyennek lennie kell. A részletei korszerűek, de nincs rajta olyan formai megoldás, amelyet ne próbáltak volna ki másutt korábban. Az előd kidomborított sárvédő-ívei eltűntek, helyettük a CLS-ről ismert jellegzetes élek tagolják az autó oldalát. Hátul a nemrég elbúcsúztatott Maybach karaktere köszön vissza, elöl pedig az E osztályon nemrég bevezetett vastag krómkeretes hűtőmaszk egy szélesebb változata uralja a képet. Egyedül az első lámpák penge-formája jellemző csak erre a Mercedesre - ennyi egyéniség azonban kell is. Az összkép visszafogott, ugyanakkor puszta méretei, és a forma vaskossága biztosítja a megfelelő fellépést.
A műszaki részletekről egyelőre keveset tudunk, de meglepődnénk, ha a főegységek nagyon eltérnének az elődmodellben használtaktól. Nyilván a meglevő motorválasztékot csiszolják tovább, V6-os, V8-as és V12-es benzinmotorokra, illetve hathengeres dízelekre számíthatunk, hét- vagy több sebességes automata váltókkal. A Mercedes inkább a feldélzeti elektronikában próbál újat nyújtani: ide sorolható az új aktív futómű, amely egy kamerával figyeli az utat, és a várható egyenetlenségek mérete alapján állítgatja a lengéscsillapítás paramétereit, de nyilván az előző generáció biztonsági, kényelmi és szórakoztató rendszereit is a kor színvonalára hozzák.
A Mercedes május közepén mutatja be az új S osztály első változatait, és az év végéig további kivitelek érkeznek: őszre várható az összkerék-hajtású, illetve a sportos AMG változat. Természetesen készül egy nyújtott tengelytávú modell, amely a Maybach 57 szerepét veszi át, és állítólag a Pullmann típusjelzést kapja majd, akár a 60-as évek híres elnöki Mercedesei.