DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
Egyéb

A Pirelli karcsúsítja az abroncsokat az új Maseratihoz

Az olasz elegancia, technológia és szenvedély találkozik a Pirelli és a Maserati új együttműködésében. A Pirelli mérnökei kifejlesztették a PZero abroncs egyedi változatát az új Quattroportéhoz, a Maserati vezető modelljéhez. A Maseratihoz készült PZero abroncsok oldalfalán látható ""MGT" jelzés egyediségükre utal és arra, hogy tökéletesen megfelelnek az olasz autógyártó igényeinek és jellemzőinek. Az új abroncs a Pirelli kutatói és a Maserati mérnökei szoros együttműködésének eredménye, akik elsősorban az abroncsok súlyának csökkentését tartották szem előtt.
Hogy biztosítsák az 1900 kilogrammos autó nagy teljesítményét, a Pirelli mérnökei csökkentették az övszerkezet tömegét, aminek eredményeképpen 5-7 százalékkal csökkent az első és hátsó abroncs súlya. Emellett a PZero abroncsot egyedi kialakítás jellemzi, a hátsó abroncs aszimmetrikus futófelület mintázata maximális tapadást biztosít nedves úton is. A legújabb Maseratit 20 colos PZero abronccsal mutatták be a nemzetközi sajtónak 245/40-20 méretben elől és 285/35-20 méretben hátul. Az 530 lóerős motorral ellátott, 307 km/h végsebességű új Quattroporte 19 colos ultra-nagyteljesítményű PZero abronccsal is kapható 245/45-19 méretben elől és 275/40-19 méretben hátul. A Pirelli jelenleg fejleszt egy új, 21 colos PZero abroncsot, mely a következő hónapokban kerül piacra, hogy kielégítse a Maserati legsportosabb vevőinek igényét. A PZero a Pirelli kutatási technológiája csúcsát jelenti, mely a legmagasabb színvonalat képviseli minden téren: a teljesítmény, a reakció, a kényelem és a biztonság terén is. Mindez a környezettudatossággal párosul, ami mára egyet jelent a Pirellivel. Egy olyan termék létrehozásában, mely kiváló teljesítményt nyújt és fokozottan környezetbarát, az egyik legfőbb fejlesztési szempont a széndioxid-kibocsátás csökkentése volt. Az újra terezett abroncsnak az új generációs futófelületi és szerkezeit gumikeverékekkel 15 százalékkal alacsonyabb a gördülési ellenállása a hagyományos abroncsokénál. A speciálisan a Maserati számára fejlesztett 19-20 colos abroncsok a Pirelli Settimo Torinese gyárában készülnek, a 21 collos abroncsokat pedig a milánói Next Mirs gyárban fogják gyártani, a világ legkorszerűbb, teljesen automatizált abroncsgyártó egységében.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: