DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

A Pirelli és a Ferrari együtt közúton és a versenypályán

Szénszálas alváz, kinetikai energia visszanyerő rendszer és majdnem ezer lóerő: az új Ferrari közútra viszi át a Formula 1 erejét és technológiáját.
A motorsport legrangosabb versenyének kizárólagos abroncsbeszállítójaként szerzett tapasztalatát felhasználva, a Pirelli egyedi abroncsot fejlesztett a legújabb maranellói modellhez, mely a Formula 1-es technológiát alkalmazza.

 

Az új Ferrari, melynek idei megjelenését már nagyon várták, egyedi aszimmetrikus PZero Corsa abronccsal lesz szerelve 265/30-19 méretben elől és 345/30-20 méretben hátul.

A Pirelli kutatói a Ferrari mérnökeivel szorosan együttműködve megnövelték az abroncs érintkezési felületét. A modellre szabott méreteknek és az első abroncs megnövelt méretének köszönhetően csökkent az alulkormányozottság, és így javult a kanyarodóképesség és a tapadás kanyarban. A jelentősen alacsonyabb abroncsváll segíti a kanyarodási merevséget, megnövelve az autó hatékonyságát és reakcióképességét.

A legnagyobb horderejű fejlesztést a Ferrari számára készült új aszimmetrikus PZero Corsa abroncsnál az első és hátsó abroncs szerkezetének kialakítása jelentette. Az abroncsokat aszimmetrikusra tervezték, hogy elbírják az olyan autóra ható óriási erőket, mely 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 200 km/órára. Továbbá, az abroncs és a felfüggesztés legteljesebb összhangjának elérése érdekében a Pirelli mérnökei 5 százalékkal eltérő merevségűre tervezték a külső és belső abroncsvállakat. Ez tökéletes tapadást és maximálisan stabil teljesítményt biztosít minden körülmények között.

Az új, egyedi Ferrari aszimmetrikus PZero Corsa abroncs gumikeverékeit is úgy alakították ki, hogy megfeleljenek az autó speciális igényeinek. A Pirelli mérnökei elsősorban a keverési eljárásra helyezték a hangsúlyt, a legújabb polimereket felhasználva, hogy biztosítsák a fokozott stabilitást és a mechanikus igénybevétellel szembeni nagyobb ellenállást.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: