A Genfi Autószalonon bemutatásra kerülő P1-et aszimmetrikus PZero Corsa abronccsal szerelik 245/35ZR19 méretben elől és 315/30ZR20 méretben hátul.
A Pirelli mérnökei egy olyan innovatív megoldást fejlesztettek ki, mely maximális stabilitást és irányíthatóságot biztosít egy 360 km/h végsebességű autó számára. Hogy biztosítsák a 960 lóerős szupermodell nagy teljesítményét, a Pirelli szakemberei három fő szempontot vettek figyelembe:
- Az első abroncs profilját, melynek aszimmetrikus kialakítása optimalizálja az aerodinamikai leszorítóerőt. Aszimmetrikus kialakításnak köszönhetően az abroncs megfelelően merev marad különböző teherátvitel esetén is. A speciális aszimmetrikus PZero Corsa abroncs tökéletes kapcsolatot biztosít a talajjal kanyarban és fékezésnél is, harmonikusan együttműködve az egyik legkorszerűbb felfüggesztési rendszerrel.
- A hátsó abroncs szerkezete. Hogy az abroncs ellenálljon a magas, gyorsításnál és kanyarban akár 2G-t is elérő oldalirányú erőknek, a Pirelli mérnökei egy szintén aszimmetrikus abroncsperemet alakítottak ki a hátsó abroncsokhoz. Az új P1 három másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, amihez képesnek kell lennie a motorból származó nyomaték teljes átvitelére. A Pirelli ezt úgy érte el, hogy különböző szerkezetet tervezett az első és a hátsó abroncshoz.
- Az abroncsszerkezet átalakítása természetesen hatással volt a gumikeverékekre is. Ezek most még gyorsabban felmelegszenek, jó tapadást biztosítva és elősegítve az abroncs gyors reakcióját irányváltoztatás esetén. A P1-hez készült aszimmetrikus PZero Corsa abroncsok új polimereket tartalmazó, korszerű gumikeverékekkel készültek, melyek - az úttörő keverési eljárással együtt - fokozzák a stabilitást és az igénybevétellel szembeni ellenállóságot.
A McLaren számára készült új Pirelli abroncsot a milánói Next Mirs gyárban gyártják, a világ legkorszerűbb, teljesen automatizált abroncsgyártó egységében.
A P1 jellemzőinek megfelelő abroncs fejlesztésénél a Pirelli felhasználta a Formula 1-ben és a motorsport más területein szerzett tapasztalatait, és komputeres szimulációt alkalmazott, mellyel mindenféle útviszony és abroncsokra ható igénybevétel modellezhető.