- A nemzetközi seregszemlén a márka új modellek egész hadát vonultatja fel. Nem elégszik meg azzal, hogy a klasszikus kínálat 2 emblematikus modelljének - a C3-nak ésa C4 Picassónak - megújult változatát bemutatja; a DS3 Cabrio bevezetésével a prémiummodellek piacán is folytatja hódítását.
- A modellkínálat látványos bővülését a technológiai háttér hasonló ütemű fejlesztése kíséri. A CITROËN annak idején úttörő szerepet játszott a részecskeszűrő bevezetésében, az elsők között jelentkezett Stop&Start rendszerrel, a Hybrid4 technológia révén a dízel hibridek születésénél is bábáskodott, és élen jár az elektromos autók forgalmazásában is. A 2013-as Genfi Autószalonon a márka tovább folytatja innovációinak sorát: itt debütál ugyanis a Hybrid Air nevet viselő vadonatúj technológia. Az elnevezés egy hidraulikus rendszerhez társított, sűrített levegőt használó full hibrid megoldást takar. Egy újabb újításról van szó, amely a CITROËN alapfilozófiájához híven mindenki számára elérhető, és széles körben alkalmazható.
INTENZÃV TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK A KöRNYEZET SZOLGÃLATÃBAN
A CITROËN Genfben mutatja be a világon egyedülálló Hybrid Air technológiát, melyet a PSA Peugeot Citroën a Bosch csoporttal együttműködésben fejlesztett ki a Márka mérnökeinek több évtizedes, a hidraulika autóipari hasznosítása terén szerzett szakértelmére támaszkodva.
A Hybrid Air előnyei: látványos teljesítmény alig 3 liter/100 km fogyasztás mellett, zéró akkumulátor-igény, kisebb ökológiai lábnyom, elérhetőbb ár, az utastér méreteit nem befolyásoló helyigény. Ez a forradalmi jelentőségű újdonság különösen jól alkalmazható kis- és alsó középkategóriás modellekben, valamint a haszongépjárműveknél. A Hybrid Air a Genfi Autószalon standján az új CITROËN C3-ban mutatkozik be a nagyközönségnek.
A CITROËN immár a széleskörű használatra alkalmas csúcstechnológiák egész sorát kínálja ügyfeleinek:
- Hybrid4 dízel hibrid, mely a DS5 modellhez rendelhető (2012-ben az Európában eladott DS5 modellek 25%-a dízel hibrid volt);
- elektromos meghajtás a C-ZERO városi kisautóhoz, illetve a Berlingo kishaszonjárműhöz (2013 második negyedévétől rendelhető);
- e-Hdi technológia, a piac legkifinomultabb rendszere, mely a kényelmet hatékonysággal ötvözi, és a legtöbb modellhez rendelhető. E megoldásnak köszönhetően például az új C3 e-HDi 70 motorral szerelt változatának CO2-kibocsátása csupán 87g;
- új, nagyobb teljesítményű, környezetkímélő PureTech benzinmotorok: 15%-kal nagyobb teljesítmény, 25%-kal kisebb fogyasztás és CO2-kibocsátás az előző generációs benzinmotorokhoz képest.
FOLYAMATOSAN BŐVÜLŐ ÉS ÚJULÓ MODELLKÃNÃLAT
Klasszikus kínálat: új generáció a korszakalkotó modelleknél
Termékskálájának intenzív bővítése jegyében a CITROËN ebben az esztendőben két emblematikus modell - az óriási népszerűségnek örvendő C3, valamint a kompakt egyterűek piacának egyik legkedveltebb modellje, a C4 PICASSO - megújult változatával jelentkezik. A genfi szalonon az új CITROËN C3-at, valamint a hamarosan (várhatóan 2013 második felétől) piacra kerülő új kompakt egyterű előfutárának tekinthető TECHNOSPACE tanulmányautót is megcsodálhatják az érdeklődők.
Az új CITROËN C3 minden olyan jellemvonást magán hordoz - sőt, még tovább fokoz -, melyek a modell sikerét megalapozták: megmarad a kategória legnagyobb szélvédője, az egyedi és megnyerő karakter, az energikus formák, melyeket mostantól megújult orr-rész emel ki, és természetesen marad a már megszokott maximális kényelem az utastérben, valamint a különleges vezetési élmény, melynek szolgálatában egyre újabb technológiai lehetőségek állnak.
A CITROËN jelmondatául választott Créative Technologie jegyében fogant TECHNOSPACE tanulmányautó ízelítőt kínál a korszakváltást jelző következő generációs C4 Picasso előnyeiből: mindössze 98 g/km-es CO2-kibocsátás, számtalan technológia újdonság a kényelem szolgálatában, meglepő méretek, valamint egy nagyon karakteres, nagyon kifejező dizájn.
DS-modellcsalád: még csábítóbb, még különlegesebb kínálat
3 év, több mint 300 000 DS-modell - és 2013-ban a CITROËN folytatja a prémiumkategóriák meghódítását. A DS3 Cabrio mellett a Genfi Autószalonon két limitált szériás DS-modell is bemutatkozik: a merész matt arany árnyalatú DS3 Racing mellett a vibráló DS4 Electro Shot is elkápráztatja majd a látogatókat.
A CITROËN számára a kreativitásnak és az igényességnek nincs határa: a standon megjelenik a DS3 Cabrio L"™Uomo Vogue nevet viselő, a Vogue magazin férfiaknak szóló olasz kiadásával együttműködésben megálmodott egyedi modellje is. Az unikumnak számító "különkiadás" sorsa sem mindennapi: március 6-án este a WHO genfi székházában csendes árverésen értékesítik, a bevételt pedig a Women Create Life, az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének (WHO) égisze alatt megvalósuló program javára fordítják, amely a művészet és a kultúra támogatása révén szolgálja a nők és a gyermekek egészségügyi körülményeinek javítását.
INTENZÃV TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK A KöRNYEZET SZOLGÃLATÃBAN
1955-ben a CITROËN látványos újítást vezetett be a DS-szel. A sűrített levegőt a nagynyomású hidraulikával társító technológia egyszerre segítette, illetve vezérelte a felfüggesztést, a kormányzást, a fékrendszert és a félautomata sebességváltót.
1958-ban a CITROËN mérnökei elkészítették a 2 CV hibrid prototípusát, mely a sűrített levegőt hidraulikával társította a belső égésű motor teljesítményének növelése érdekében. A piaci körülmények és a sorozatgyártáshoz szükséges technológiai feltételek hiánya miatt ez a projekt ipari méretekben sajnos nem valósulhatott meg.
2013-ban azonban a Hybrid Air technológia forradalmasítja az autóipart. E technológiai bravúr hátterében a CITROËN mérnökeinek hosszú évtizedekre visszanyúló tapasztalatai és ismeretei állnak.
A benzinmotor találkozása a sűrített levegővel - a hidraulika közvetítésével...
A Hybrid Air technológia több, már széleskörűen alkalmazott technológiai megoldás - egy Puretech benzinmotor, egy, az energiát sűrített levegő formájában tároló rendszer, egy két hidraulikus szivattyúból álló egység, illetve egy bolygóműves automata sebességváltó - leleményes ötvözete. A rendszert egy központi felügyelő egység irányítja, mely az energiafelhasználás optimalizálása érdekében integrálja a vezető szándékait is. A rendszer háromféle üzemmódban működhet:
· Air üzemmód, nulla károsanyag-kibocsátással;
· benzines üzemmód, amelyben csak a benzinmotor működik;
· vegyes üzemmód, amelyben a benzinmotor és a sűrített levegő teljesítménye összeadódik.
Igazi áttörést jelentő szolgáltatások
A Hybrid Air azt is jelenti, hogy az autónak nincs szüksége plusz akkumulátorra (ami által alacsonyabb lesz az autó ára, több hely szabadul fel az utastérben, és könnyebb az újrahasznosítás is), ugyanakkor a teljesítménymutatói igazi áttörést jelentenek az alternatív meghajtásban: kevesebb mint 3 l/100 km-es vegyes fogyasztás, városi üzemmódban 45%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás a hagyományos benzinmotorhoz képest, és 69g/km-es CO2-kibocsátás, boost funkció).
A városi kisautókon különösen jól kiaknázható technológiai újdonságot a Genfi Autószalon standján az új CITROËN C3 modellen ismerhetik meg az érdeklődők. A kiállított prototípus különleges árnyalatokkal és anyagokkal kápráztatja el a látogatókat: ánizsos színezetű keréktárcsákkal, külső visszapillantótükör-burkolatokkal és fényszórókerettel.
A prototípusra, mely a Hybrid Air technológia alkalmazásának köszönhetően 2,9l/100 km-es negatív fogyasztási rekorddal büszkélkedhet, új, speciális méretű (165/50 R18) Michelin® gumiabroncsok kerültek, melyek segítségével 100 km-enként 0,2 l-rel csökkenthető a fogyasztás. A nagy átmérőjű, ám keskenyebb gumiabroncs előnyei: kisebb gördülési ellenállás, tömeg, illetve gördülési zaj.
A Hybrid Air technológia remekül kiegészíti a Hybrid4 dízel-hibrid megoldást: teljesítménye és költségei révén új célközönséget hódíthat meg a márka számára, hiszen mindenki számára minden helyzetben elérhető alternatív meghajtási megoldásokat kínál.
Klasszikus kínálat: új generáció a korszakalkotó modelleknél
Ismét új korszak nyílik a CITROËN kompakt egyterűinél: itt a CITROËN TECHNOSPACE
CITROËN Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, C3 Picasso: a CITROËN igazi sikertörténetet írt kompakt egyterűivel, amelyek a kategória meghatározó "œszemélyiségei" lettek, hiszen 1999 óta csaknem 3 millió példány kelt el belőlük.
A CITROËN most új lendületet ad a modellcsaládnak: a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatja a CITROËN TECHNOSPACE elnevezésű tanulmányautót, amely az új C4 Picasso előfutárának tekinthető. Az új kompakt egyterű modell 2013 második felében kerül forgalomba.
Az új CITROËN TECHNOSPACE természetesen a Créative Technologie korszakalkotó újításait kínálja, íme néhány közülük :
- CO2-kibocsátása mindössze 98 g/km, ami új rekord a márka kínálatában. A rendkívül alacsony szint az új, optimalizált tömegű és hatékony felépítésű EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű padlólemez alkalmazásának köszönhető.
- Számos olyan technológiai megoldást kínál, amely a vezetés és az utazás kényelmét szolgálja. Kiemelendő ezek közül a 100%-ban érintőképernyős vezérlőrendszer nagyfelbontású, 12 collos kijelzővel.
- A modell arányai is optimálisak : egyfelől kompakt (4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas), másfelől a CITROËN háza táján megszokott tágas és kényelmes utasteret, valamint óriási, 537 literes csomagteret kínál.
- Dizájnja karakteres, dinamikus, modern. Újdonság a 3D hatású hátsó fényszóró, amelyet a márka legújabb tanulmányautóiból emeltek át a tervezők.
- A loft stílusban kialakított világos enteriőrben letisztult formák és minőségi anyagok uralkodnak.
Új CITROËN C3 : még több a jóból!
Az új CITROËN C3 célja, hogy folytassa a modell 2002-ben kezdődött sikertörténetét: bemutatkozása óta közel 3 millió példány kelt el belőle, igazi slágertermékről van tehát szó.
A világon elsőként a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó, és 2013 áprilisától piacra kerülő új CITROËN C3 még többet nyújt elődeinél. A mostantól még egyedibb megjelenésű modell számos új, előnyös tulajdonsággal büszkélkedhet:
- Még több Créative Technologie: marad a kategóriában legjobbkilátást biztosító, méltán népszerű Zénith szélvédő, illetve érkezik a vadonatúj, hatékonyabb, mégis takarékos motorválaszték (CO2-kibocsátás: 87g/km-től).
- Még karakteresebb egyéniség: határozottabb stílus, mosolyt formáló orr-rész a CITROËN legújabb arculata szerint, új hátsó lámpák.
- Még több pozitív energia, nyitottság és kényelem: a korábbinál is melegebb hatású kárpitok, valamint új tartozékok a vezető és utasai kényelmének szolgálatában, mint például a mindennapos parkolási műveleteket megkönnyítő tolatókamera.
DS MODELLcsalád: még csábítóbb, még különlegesebb kínálat
Több mint 300 000 autó kevesebb mint 3 év alatt... A DS modellcsalád a franciás luxust képviselő, egyedi stílusú, karakteres, ugyanakkor az érzékekre is ható, hihetetlenül rafinált modelljeivel a CITROËN újabb sikertörténetét írja szerte a világon.
CITROËN DS3 Cabrio: a kimeríthetetlen örömforrás
A hagyományos kabriók kötöttségeitől megszabadított CITROËN DS3 Cabrio az év eleje óta kapható. Intelligens kialakításának köszönhetően pillanatok alatt átadhatjuk benne magunkat a napfény élvezetének.A DS3 Cabrio mindenekelőtt egy vérbeli DS3, ugyanakkor egy korszerű technikai megoldással is gazdagabb, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét úgy, hogy annak az eredeti modell kiváló útfekvése sem látja kárát.
A háromféle - fekete, égkék és DS monogramme mintás - változatban kínált nyitható tetőnek köszönhetően tovább bővült az egyedi kialakítási lehetőségek köre. A DS termékvonalra jellemző igényesség a kabrióváltozatban is visszaköszön, jó példa erre a 3D hatású innovatív hátsó lámpasor és az egyedi nyitómechanizmussal rendelkező csomagtartó.
A DS3 Cabrio a szegmensben rendhagyónak számító tulajdonságai:
- vászonteteje 120 km/h sebességig elektromosan működtethető,
- öt teljes értékű ülést kínál,
- csomagtartója a legtágasabb kategóriában.
A minden ízében sportos CITROËN DS3 Racing
Nyolc konstruktőri rali-világbajnoki címmel, valamint a Sébastien Loeb és Daniel Elena páros által begyűjtött kilenc egyéni trófeával a CITROËN örökre beírta magát az autósport történelmébe. E kalandos történet új fejezeteként a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozik a DS3 Racing egy merészen új változata.
A versenyautók szellemében fogant 2013-as változat karakteres stílusát a matt fekete karosszéria, az új, matt arany tetőárnyalat és speciális dekormatricák adják. A különleges matt arany szín a hátsó spoileren, a visszapillantóházakon, a márkajelzésen és a hűtőrácson, belül pedig a műszerfalon és a sebességváltó talpán is visszaköszön. A műszerfalon a tetőmatrica kicsinyített változata dicsőíti a Citroën World Rally Team 2001 óta tartó diadalmenetét és győztes versenyzőit.
A DS3 Racing új változata a DS3 Cabrióról már ismert ledes 3D hátsó lámpákkal és fekete-matt arany színű 18 colos alumínium keréktárcsákkal rendelkezik.
A modell új kiadása is a Racing változatok megszokott és méltán elismert beltartalmi értékeit viszi tovább: a CITROËN RACING által tervezett 1,6 literes, 207 lóerős motor intenzív vezetési élményt nyújt, a továbbfejlesztett futómű pedig szinte tapinthatóvá teszi az utat a vezető számára.
CITROËN DS4 Electro Shot: káprázatos egyéniség
A méltán elismert DS4 Just Mat és a sikkes DS4 Pure Pearl sikerei után a CITROËN most egy újfajta megközelítésben kínálja ügyfeleinek DS4 modelljét.
Az Electro Shot néven a Genfi Autószalon alkalmával piacra kerülő, Style felszereltségi szintre épülő limitált szériás modellen látható először a DS családra jellemző, ám a DS4 modelleken eddig még nem alkalmazott dupla tónus: a tető és a hátsó légterelő mellett csillogó fekete színben pompáznak az ajtókon végigfutó oldalsó díszcsíkok, valamint a 17 collos alumínium keréktárcsák is. A káprázatos hatást még tovább fokozzák a krómozott visszapillantótükör-burkolatok.
A CITROËN DS4 Electro Shot lesz egyébként az első modell, amely a mulhouse-i gyáregység új, személyre szabásra szakosodott műhelyéből kigördül. Az új műhelyben lelkes és tapasztalt karosszériaspecialisták fáradoznak majd az egyedi, minőségi, illetve az egyéniségükhöz leginkább illő termékekre vágyó DS-vásárlók igényeinek kielégítésén.