Az autó stílusa az 1960-as és 70-es évek tanulmányautóit idézi fel: karcsú, ékalakú Barchetta karosszéria, ablakok nélkül, de markáns bukókerettel, amely szerves része a formatervnek. Célszerűtlen, használhatatlan tárgy, nagyszerű, tiszta stílusban, amely kiválóan alkalmas rá, hogy új formai ötleteket mutassanak meg rajta. Az éles cápaorr, a magasra emelt, karcsú far-rész és a karosszériaelemek közt kialakított beömlőnyílások tökéletes egységbe illeszkednek - el kell ismerni, a Pininfarinánál még mindig nagyon érzik a stílust - kár, hogy egyre kevesebb autógyár rendel tőlük karosszéria-terveket.
A műanyag karosszéria alatt a Ferrari 458 Spider mechanikája rejtőzik, azaz a szélvédő nélküli, mindössze 1,28 tonnás autót 4,5 literes, 570 lóerős V8-as hajtja, akár 320 km/h-val, a százas tempót pedig 3,4 másodperc alatt érheti el. Mindez persze inkább csak elméleti érték, hisz az autóból aligha lesz sorozatgyártmány. Ugyanakkor az olasz stúdió szerint nem csupán show-autónak szánják: a megfelelő - azaz a megfelelően bőkezű - érdeklődőnek szívesen elkészítenek egy véglegesített példányt.