Az első szuperexkluzív Lamborghini modell, amelyet kifejezetten a gyűjtők kedvéért fejlesztettek, a Reventón volt, és úgy tűnik, annyira bejött ez az üzleti modell, hogy az olasz sportkocsigyár folytatja a hagyományt. Ismét készítettek egy típust, amelyből csak maroknyian kaphatnak a világon, de akiknek lesz, azok garantált feltűnést kapnak a pénzükért. Ahogy a Reventón, formai szempontból ez is kilóg a Lamborghini kínálatból, bár az alapjai az Aventadoréval azonosak. A tervezők ezúttal lekerekítettebb formákat alkalmaztak, mint a széria csúcsmodellen: az orr-rész egyetlen csúcsíves kontúrú felület, amelyet a sárvédőkbe integrált, közel függőleges fényszórók kereteznek. Természetesen van a gépben valami a pályaverseny-gépekből is - a hátsó sárvédőszélesítésekre vágott légbeömlők és az óriási hátsó légterelő is ezt a stílusbeli hangsúlyt erősíti.
A Reventón talán kompromisszum-mentesebb forma volt, de itt is számíthatunk rá, hogy a Veneno kölső megoldásai később felbukkannak majd a széria Lamborghiniken. A műszaki tartalom ismerős lehet: a 6,5 literes V12-es és az ISR robotizált automata szinte egy az egyben az Anevtadorból jön, bár a motor teljesítménye itt valamivel nagyobb - állítólag 740 lóerő, vagy még több - lesz.
A lényeg persze az, hogy az egyedi formával megnyerjék azt a maroknyi megszállottat, aki hajlandó kiperkálni a 3,5 millió euró körüli vételárat. De a Lamborghini számára talán még fontosabb, hogy olyan autócsodát állíthasson ki, amelyet aztán érdemes lesz poszterre tenni, és emberek milliói vágyhatnak rá reménytelenül. Az ilyen autóktól marad ugyanis erős a cég hírneve, és ahogy egykor a Miura vagy a Countach, most a Reventón és a Veneno tölti be ezt a fontos szerepet. Az már szinte mellékes, hogy a Ferrari is épp most mutatja be az Enzo utódját, amely hasonló elérhetetlen csoda lesz - így a Lamborghini genfi standján is lesz egy hasonló attrakció.
Holnap persze sokkal többet is elárulnak majd az új szuperautóról, amelyből nyilván csak néhány tucat példány készül majd.