Az autógyár többet nem is árult el a genfi újdonságokról, csak hogy ketten lesznek, de ennyi is elég volt, hogy felpörögjenek a spekulációk a sajtóban. A legtöbb találgató megegyezik abban, hogy a Logan MCV utódja lehet az egyik újdonság. Azt azonban nem tudni, hogy a Dacia tervezői megtartják-e a korábbi, nyújtott tengelytávú, hét ülés befogadására is alkalmas karosszéria-formátumot, vagy most, hogy a nagycsaládos és csapatszállító-jármű szerepét a Lodgy vette át, inkább egy szokványos kombira számíthatunk.
A másik új modell jó eséllyel a Duster következő változata lesz. Ez aligha változik majd felépítését tekintve, inkább csak a részletek szintjén igazítják a Logan és a Sandero által meghatározott új márkaarculathoz. Jó eséllyel változik a benzinmotor-választék is, hisz a Daciának is fontos, hogy minél alacsonyabb legyen a Renault-Nissan európai flotta-fogyasztási átlaga, azaz az 1,6 literes szívómotort várhatóan itt is kiváltják majd egy kisebb, turbófeltöltéses motorral.
A Daciákkal eredetileg a nagyon árérzékeny piacokat célozta meg a Renault, és igen olcsó, de igen fapados autókat kezdtek gyártani ezen a néven, de hamar kiderült, hogy inkább Nyugat-Európa szegényei kaptak rá az egyszerű típusokra. Ãgy mára valamelyest emelkedtek az árak, és javult az átlagos felszereltség is, de nem annyira, hogy ne a román márkáé legyen az egyik legolcsóbb újautó-választék a kontinensen.