DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Egyéb

Az új Skoda Octavia Combi

Új Octavia Combi modellje bemutatásával folytatja modelloffenzíváját a Skoda. Mindössze néhány héttel az Octavia Limousine piaci bevezetését követően, 2013. március 5-17. között az Octavia Combi harmadik generációja tartja világpremierjét az idei Genfi Autószalonon.

A Å KODA "bestsellere" ismét mércéül szolgálhat az alsó-középkategóriában, minden eddiginél egyértelműbben képviselve egyedülálló pozícióját e szegmensben. Az Octavia Combi páratlanul bőséges térkínálattal, megújult formavilággal, magas fokú funkcionalitással, innovatív biztonsági és kényelmi felszerelésekkel, csekély üzemanyag-fogyasztással, "Simply Clever" ötletek sokaságával, illetve a Å KODA modelljeire oly jellemző, kiemelkedően kedvező ár-érték aránnyal érkezik a piacra.

"A Å KODA Octavia a Å KODA márka szíve, s messze a legnagyobb darabszámban értékesített modellünk" - emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Å KODA igazgatótanácsának elnöke. "A Combi a lehető legjobb értelemben testesíti meg a Å KODA értékeit, s nagy szerepet játszik e modellsorozat sikerében. Harmadik generációjával az Octavia Combi nagy lépést tesz előre. Az autó valójában "šönálló kategóriát"˜ képvisel, a középkategória kvalitásait kínálva a kompakt modellek árfekvésében" - folytatta Vahland.

Az új Å KODA Octavia Combi méreteiben is jelentősen megnőtt, s dinamikusan elegáns formavilággal csábít. Jozef Kabaň, a Å KODA vezető formatervezője és csapata szinte "tetőtől talpig" újraalkotta. Még soha nem jelent meg a Å KODA Octavia Combi ilyen dinamikus, időtlen eleganciát sugárzó, egyben markáns, igényes és egyéni formavilággal, mint a márka "bestsellerének" harmadik nemzedéke. Páratlanul bőséges térkínálat, csekély üzemanyag-fogyasztás, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment-felszerelések, "Simply Clever" ötletek sokasága - ezek aÅ KODA alapvető erényei, amelyek új Octavia Combi modelljét is jellemzik.

A térkínálat dinamikus bajnoka, precízen kidolgozott formákkal

Az új Å KODA Octavia Combi 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb elődjénél, tengelytávja pedig közel 11 centiméterrel bővült, új csúcsértékeket produkálva térkínálatában. "Az új SKODA Octavia Combi modellünk már-már extrém tágas hátsó lábteret kínál - 73 mm szabad hellyel a hátul utazók térde és az első ülések támlája között -, ami a legjobb a szegmensben, de ugyancsak "best-in-class" a modell 610 literes csomagtartója is" - emelte ki Dr. Frank Welsch, a Å KODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. A hátsó ülés lehajtásával a Combi immár tekintélyes, 1.740 literes maximális rakteret kínál. Mindezt "Simply Clever" megoldások egész sora egészíti ki. Az új Octavia Limousine praktikus megoldásain - mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze - túl további ötletes részletekkel is szolgál. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A különösen terjedelmes csomagok szállítását a lehajtható első utasülés segíti. A variálható pozíciójú és teljesen lesüllyeszthető, csomagtérpadlóba rejtett rakodórekeszben a csomagtérroló és a tetőlécek is praktikusan tárolhatók.

Az Octavia Combi formavilágát letisztult vonalvezetés, precizitás és harmonikusan kiegyensúlyozott arányok jellemzik. "Az új Å KODA Octavia Combi a forma és funkció tökéletes összhangját testesíti meg" - hangsúlyozta Dr. Welsch.

Az autó orrkialakítása a Limousine változatéval megegyező. Az új Å KODA Octavia Combi egyértelműen tagolt oldalnézetét dinamikusan ívelő körvonalak határolják. Magasan húzódó "tornádóvonala" még inkább kihangsúlyozza alapvetően zárt, határozott élekkel kiformált oldalnézetét. A Combi tetővonala lágyan ereszkedve alkot elegáns átmenetet a D-oszlopok felé. A hátsó lámpatestek mélyen a hátsó sárvédőkbe nyúlva szolgálnak a "tornádóvonal" végpontjául.

Hasonló precizitás jellemzi az autó hátsó részének kialakítását is. A Å KODA C-alakú kontúrok jellemezte, sajátos hátsó világítási képe, illetve csomagtér-ajtaja karakteres háromszög-motívumai révén az új Octavia Combi hátulról is mindjárt az első pillantásra felismerhető. Akárcsak a Limousine, a Å KODA Octavia Combi szintén első ízben készül két-két C-alakú fénycsövet tartalmazó hátsó lámpákkal, amelyek így még tovább erősítik az egyéni grafikai hatást.

Innovatív segédrendszerek, takarékos motorok

Az új Å KODA Octavia kívánságra olyan korszerű biztonsági segédrendszerek egész sorával is felszerelhető,  (ezt töröljük ki, az ESC része ami nálunk minden modellben széria), mint a városi vészfék-funkcióval kiegészített "Front Assistant", a "Driver Activity Assistant" fáradtságérzékelő szenzor, a "Crew Protect Assistant" proaktív utasvédelmi rendszer, vagy éppen a sávtartást segítő "Lane Assistant". Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről, akár kilenc légzsák közreműködésével.

Nem maradhat kielégítetlen kívánság a komfort terén sem, köszönhetően az elektronikus kényelmi rendszerek sokaságának, amelyek mindeddig csupán a felsőbb kategóriákból lehettek ismerősek. Ilyen például a követési távolság tartásáért felelős adaptív tempomat ("Adaptive Cruise Assistant") vagy a távolsági fény önműködő kapcsolásáért felelős "Light Assistant". A kínálatot rádió- és rádió-navigációs rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációja teszi teljessé.

A Å KODA Octavia Combi harmadik generációjának új fejlesztésű motorjai akár 17 százalékkal is takarékosabbak lehetnek elődeiknél. A motorpalettán jelenleg négy benzin- és két dízelmotor sorakozik. A 2013 harmadik negyedévétől rendelhető GreenLine változat kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással üzemel, és átlagosan 3,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.

Szintén a 2013-as Genfi Autószalonon látható először az új összkerékhajtási rendszerrel és az 5. generációs Haldex- tengelykapcsolóval szerelt Å KODA Octavia Combi 4x4 változat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: