Az S3 Sportback négyhengeres aggregátja teljes egészében új fejlesztésű konstrukció, amelynek csupán 1.984 köbcentiméteres összlökettérfogata közös elődjével. 221 kW (300 LE) legnagyobb teljesítménye 5.500-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
A gázadásokra adott közvetlen és érzékeny reakciók, illetve sportos zengésű hang a nagyteljesítményű négyhengeres aggregát legfőbb ismérvei. Ha az "Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer éppen "dynamic" üzemmódjában dolgozik, a motor hatalmas teljesítménye akusztikailag is még inkább kifejezésre jut. Annak érdekében pedig, hogy óriási erejéhez példamutató gazdaságosság is párosuljon, a 2.0 TFSI új fejlesztésű műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel, az "Audi valvelift system" által vezérelt kettős befecskendezéstől és a kipufogó-leömlő hengerfejbe integrált konstrukciójától egészen az innovatív hőmenedzsmentig.
Az extrafelszerelésként rendelhető hatfokozatú S tronic sebességváltóval az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint csupán 5,0 másodpercet igényel, de a manuális váltóművel is mindössze egy tizedmásodperccel kell több. A gyorsításnak 250 kilométer/óránál vet véget az elektronika. A rajt-automatika (Launch Control) a kipörgést optimális mértéken tartva biztosítja a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadást az útfelületen. Az új 2.0 TFSI erőforrás mindemellett 100 kilométerenként átlagosan 6,9 liter benzinnel is beéri (S tronic sebességváltóval; a manuális váltóművel 7,0 l/100 km), az S3 Sportback így elődjéhez képest átlagban 1,5 liter üzemanyagot takarít meg 100 kilométerenként.
Mindkét sebességváltó alsó fokozatait sportosan rövid áttétel jellemzi, míg a hatodik fokozat hosszú áttétele az üzemanyag-fogyasztás mérséklését szolgálja. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó a kormánykerék kapcsolóbillentyűiről is vezérelhető, a manuális üzemmód mellett pedig az egyaránt automatizált "D" és "S" menetprogram áll rendelkezésre.
A quattro állandó összkerékhajtás illetve annak új fejlesztésű lamellás tengelykapcsolója révén az A3 sorozat csúcsmodellje jóval korábban és biztonságosabban gyorsíthat ki a kanyarívekről, mindenkor - esőben és hóban is - dinamikus és stabil menettulajdonságokat kínálva.
Az első tengely vonala 52 milliméterrel előrébb került az előd modelléhez viszonyítva. Az új 2.0 TFSI erőforrás öt kilogrammal könnyebb a korábbi aggregátnál, s 12 fokban hátrafelé megdöntve építik a motortérbe.
A karosszériát 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztő "S" sportfutómű és a felfüggesztések igényes konstrukciója mellett az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás (59:41 arányban), valamint az új progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a kiemelkedően sportos menettulajdonságokhoz. A progresszív kormányzás központi eleme a kormányfordulatokkal arányosan változó áttétel, amellyel egyszerre kínál stabil és csaknem semleges kormányzási tulajdonságokat. Az eredmény pedig sportos vezetésnél rendkívül pontos irányíthatóságban, míg parkolás közben jelentősen mérsékelt kormányzási igényben mutatkozik meg.
Az új Audi S3 Sportback 7,5J x 18 méretű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 dimenziójú gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, amelyek különösen alacsony gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá a kedvező üzemanyag-fogyasztáshoz. A nagyméretű - elöl 340 milliméter átmérőjű - féktárcsák feketére fényezett féknyergei "S" logót hordoznak. A féknyergek igény szerint vörös színben is rendelhetők. Az elektromechanikus rögzítőfék a hátsó kerekekre hat, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig egy új fejlesztési lépcsőben jelenik meg.
Az új S3 Sportback szériafelszereltségében szerepel az "Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer is, amellyel az elektronikus gázpedál jelleggörbéje, az opcionális S tronic sebességváltó kapcsolási pontjai és a progresszív kormányzás rásegítésének mértéke változtatható.
A vezető egyszerű gombnyomással határozhatja meg, hogy e rendszerek a "comfort", az "auto", a "dynamic" vagy az "efficiency" üzemmód szerint működjenek, az "MMI Radio" felszerelésétől felfelé pedig mindezt az "individual" módusz egészíti ki. Az extrafelszerelésként rendelhető "Audi magnetic ride" csillapítás-szabályzás, amely a csillapítóerőt a pillanatnyi menethelyzet függvényében változtatja, szintén befolyásolható az "Audi drive select" rendszerén keresztül.
Az Audi S3 Sportback kiemelkedő dinamikájának további kulcsfontosságú tényezője következetes könnyűszerkezetes konstrukciója. Az ötajtós modell tömege 1.445 kilogramm, azaz 70 kilogrammal könnyebb elődjénél, a megtakarításból a karosszériaszerkezet képvisel döntő hányadot. Az utascella nagy arányban tartalmaz különösen nagy szilárdságú acélfajtákat, míg az első sárvédők és a motorházfedél anyaga alumínium.
Már külső megjelenése is első pillantásra egyértelművé teszi az Audi S3 Sportback kiemelkedő menetdinamikai képességeit. A sorozat csúcsmodelljének hosszúsága 4.324, szélessége 1.785, míg magassága 1.404 milliméter.
Az S-specifikus hűtőrács kettős alumínium kereszttagokkal készül, kerete ez esetben matt "Platinaszürke". A lökhárítót kettős alumínium bordákkal osztott légbeömlő nyílásokkal alakították ki, amelyeket oldalt hangsúlyos levegőnyílások zárnak. A szériakivitelhez tartozó "Xenon plus" fényszórók alternatívájaként az Audi egy, a felsőbb szegmensekből érkezett felszereléssel is kínálja legújabb alsó-középkategóriájú modelljét: a teljes egészében LED-technikájú fényszórók mindenkor biztosítják az úttest hatékony és intenzív megvilágítását.
Az S3 Sportback oldalnézetében külső visszapillantó tükreinek alumíniumhatású háza és a különleges küszöbborítások jelennek meg egyéni stílusjegyként. Új tervezésű a hátsó lökhárító is, két alumíniumdíszítésű bordával kiformált "Platinaszürke" diffúzoreleme a négy ovális kipufogóvéget is magában foglalja. A hátsó lámpatestek LED-technikával működnek. A karosszéria színére fényezett S3 tetőlégterelő vizuálisan tovább nyújtja a tetőívet. Az összesen 14 külső szín között újdonság a "Párducfekete" és "Estorilkék" kristályhatású fényezés.
Az utastér jellegzetes stílusjegyeit a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások, az automatikus légkondicionáló berendezés elegáns kezelőfelülete és a csiszolt matt alumínium, vagy háromdimenziós hatású fekete dekorbetétek alkotják. A kezelést, mint minden Audiban, alapvetően egyszerűség jellemzi, továbbra is kiemelkedő minőségi színvonal és - hátul is - bőséges térkínálat mellett.
Az extrafelszerelésként kínált bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány alul lapított karimával készül, a pedálok és a lábtámasz pedig csiszolt alumínium felületűek. A műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A fáradtságérzékelő funkciót is kínáló, színes kijelzővel működő vezetőinformációs rendszer az alapfelszereltség része, a fedélzeti monitor pedig elektromosan emelkedik ki a műszerfalból (az "MMI Radio" szintjétől felfelé széria), s a gyújtás bekapcsolásakor "S" logóval üdvözli a vezetőt.
Az új Audi S3 Sportback fekete alaptónusú utasterével kontrasztárnyalatú díszvarrások alkotnak ízléses összeállítást, de kívánságra a kéttónusú fekete/"Korzóvörös" "Audi design selection" színösszeállítás is rendelkezésre áll. A szériakivitel sportülései háromféle kárpittal rendelhetők, extraként pedig az integrált fejtámlákkal és rombuszmintás steppelésű vállövvel kiformált "S" sportülések szerepelnek a palettán.
Az infotainment-modulok kínálatának csúcsán az "MMI touch" funkcióval kiegészített "MMI Navigation plus" navigációs rendszer áll. A testre szabott internet-alapú szolgáltatások az "Audi connect" választékában jelenhetnek meg az autóban.
Kívánságra az Audi az A3 sorozatban kínált összes fejlett vezetői segédrendszerrel is felszereli új S3 Sportback modelljét, köztük a követési távolságot szükség szerint gyorsítással vagy fékezéssel önműködően tartó "adaptive cruise control" rendszerével.